Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Організація національно-патріотичного виховання на уроках інформатики

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HD868668
За публікацію цієї методичної розробки Шилова Олександра Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №HD868668
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Організація національно-патріотичного виховання на уроках інформатики

(з досвіду роботи)

Виховання національної самосвідомості при навчанні інформатики, як і навчанні інших навчальних предметів природничого та математичного спрямування, може здійснюватись різними шляхами, з використанням різних методів та форм навчально-виховного процесу. Виховні впливи повинні реалізуватись із максимально можливим використанням мимовільної уваги та мимовільного запам’ятовування, бути органічно пов’язані як із змістом навчального предмету, так і з повсякденним життям.

На прикладі досягнень українських вчених при розробці електронної обчислювальної техніки, літакобудування, суднобудування, а також машинобудування учням має бути показано, що на певних історичних етапах вітчизняна наука та індустрія були на найвищих позиціях, на світовому рівні.

Я вважаю, цілком доцільним для здійснення виховного впливу на учнів, при вивченні інформатики, формування емоційного відношення до навчального матеріалу з боку учнів.

Для себе я визначила такі основні шляхи здійснення виховних впливів при навчанні інформатики.

  1. Добір фактичного матеріалу виховної спрямованості, який використовується на уроках. Наприклад, під час засвоєння теми "Історія розвитку обчислювальної техніки" особлива увага звертається на такі факти: вперше у Радянському Союзі – саме в Києві – у 1951 році під керуванням професора С.О.Лебедєва було введено в експлуатацію ЕОМ (електронну обчислювальну машину);  український вчений В.М. Глушков є фундатором наукової школи кібернетики тощо. У нашому комп’ютерному класі є стенд «Розвиток інформаційних технологій в Україні».

  2. Персоніфікація досвіду застосування засобів обчислювальної техніки. У 5-7 класах при вивченні тем «Інформація та інформацій процеси», «Алгоритми та їх виконавці» використовую посилання на відомих учням людей, на знайомі їм з життєвого досвіду (безпосередньо власного, або опосередкованого) ситуації.

  3. Формулювання навчальних задач у сюжетній формі, з використанням матеріалів (ситуацій, сюжетів тощо) виховного спрямування. Наприклад, під час вивчення графічного редактора я розповідаю про значення символів українських орнаментів, а потім учні на практичних роботах малюють писанки, рушники, килими, відтворюючи запропоновані орнаменти, або самі створюють орнаменти. Вивчення українських орнаментів я планую продовжувати і в 9-11 класах як   створення публікацій, презентацій про значення символів.

  4. Використання методу проектів із обранням тем, спрямованих на поглиблене вивчення питань, пов’язаних з історією розвитку обчислювальної техніки в Україні, історією, географією, економікою рідного краю, українознавством. У процесі вивчення тем "Комп’ютерні презентації та публікації", "Основи веб-дизайну", "Текстовий процесор", я планую з учнями розробити проекти у відповідному середовищі українознавчої тематики: "Інформатика у фактах та особистостях", "Мистецтво України. ХХ століття", "Видатні діячі України. Історія і сучасність", "Сім чудес України", "Писанка – символ України". Для створення проекту учням потрібно відшукати інформацію як тестову (статистичну, описову, вірші), так і графічну (світлини, малюнки); дібрати музичний супровід; на цій основі розробити проект, використовуючи можливості відповідного середовища.

Практично для кожної з тем шкільного курсу інформатики можна підібрати відповідне фактичне наповнення, орієнтоване на виховання національної самосвідомості. А найголовніше, я ставлю собі за мету розширювати кругозір учнів, використовуючи україномовні Інтернет-ресурси, обирати для спілкування електронні поштові сервери українських доменів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Досвід роботи
  • Додано
    22.02.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    7750
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    HD868668
  • Вподобань
    0
Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HD868668
За публікацію цієї методичної розробки Шилова Олександра Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №HD868668
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти