і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Організація національно-патріотичного виховання на уроках інформатики

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Організація національно-патріотичного виховання на уроках інформатики

(з досвіду роботи)

Виховання національної самосвідомості при навчанні інформатики, як і навчанні інших навчальних предметів природничого та математичного спрямування, може здійснюватись різними шляхами, з використанням різних методів та форм навчально-виховного процесу. Виховні впливи повинні реалізуватись із максимально можливим використанням мимовільної уваги та мимовільного запам’ятовування, бути органічно пов’язані як із змістом навчального предмету, так і з повсякденним життям.

На прикладі досягнень українських вчених при розробці електронної обчислювальної техніки, літакобудування, суднобудування, а також машинобудування учням має бути показано, що на певних історичних етапах вітчизняна наука та індустрія були на найвищих позиціях, на світовому рівні.

Я вважаю, цілком доцільним для здійснення виховного впливу на учнів, при вивченні інформатики, формування емоційного відношення до навчального матеріалу з боку учнів.

Для себе я визначила такі основні шляхи здійснення виховних впливів при навчанні інформатики.

  1. Добір фактичного матеріалу виховної спрямованості, який використовується на уроках. Наприклад, під час засвоєння теми "Історія розвитку обчислювальної техніки" особлива увага звертається на такі факти: вперше у Радянському Союзі – саме в Києві – у 1951 році під керуванням професора С.О.Лебедєва було введено в експлуатацію ЕОМ (електронну обчислювальну машину);  український вчений В.М. Глушков є фундатором наукової школи кібернетики тощо. У нашому комп’ютерному класі є стенд «Розвиток інформаційних технологій в Україні».

  2. Персоніфікація досвіду застосування засобів обчислювальної техніки. У 5-7 класах при вивченні тем «Інформація та інформацій процеси», «Алгоритми та їх виконавці» використовую посилання на відомих учням людей, на знайомі їм з життєвого досвіду (безпосередньо власного, або опосередкованого) ситуації.

  3. Формулювання навчальних задач у сюжетній формі, з використанням матеріалів (ситуацій, сюжетів тощо) виховного спрямування. Наприклад, під час вивчення графічного редактора я розповідаю про значення символів українських орнаментів, а потім учні на практичних роботах малюють писанки, рушники, килими, відтворюючи запропоновані орнаменти, або самі створюють орнаменти. Вивчення українських орнаментів я планую продовжувати і в 9-11 класах як   створення публікацій, презентацій про значення символів.

  4. Використання методу проектів із обранням тем, спрямованих на поглиблене вивчення питань, пов’язаних з історією розвитку обчислювальної техніки в Україні, історією, географією, економікою рідного краю, українознавством. У процесі вивчення тем "Комп’ютерні презентації та публікації", "Основи веб-дизайну", "Текстовий процесор", я планую з учнями розробити проекти у відповідному середовищі українознавчої тематики: "Інформатика у фактах та особистостях", "Мистецтво України. ХХ століття", "Видатні діячі України. Історія і сучасність", "Сім чудес України", "Писанка – символ України". Для створення проекту учням потрібно відшукати інформацію як тестову (статистичну, описову, вірші), так і графічну (світлини, малюнки); дібрати музичний супровід; на цій основі розробити проект, використовуючи можливості відповідного середовища.

Практично для кожної з тем шкільного курсу інформатики можна підібрати відповідне фактичне наповнення, орієнтоване на виховання національної самосвідомості. А найголовніше, я ставлю собі за мету розширювати кругозір учнів, використовуючи україномовні Інтернет-ресурси, обирати для спілкування електронні поштові сервери українських доменів.

Опис документу:
Досвід роботи

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти