Організація класу на уроках української мови та літератури

Опис документу:
Одним із основних етапів сучасного уроку є організаційний момент. Його завдання полягає в необхідності підготовки та налаштування учнів до продуктивної співпраці. Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості, забезпечити комфортну обстановку та психологічний настрій учнів. То як же можна почати урок?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Обтівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Кролевецької районної ради

Сумської області

Організація класу

на уроках української мови та літератури

Підготувала Давиденко Т. О.,

учитель української мови та літератури

2016 р.

Одним із основних етапів сучасного уроку є організаційний момент. Його задача полягає в необхідності підготовки та налаштування учнів до продуктивної співпраці. Проте, як показує практика, вчитель, щоб зекономити час, обмежується лише фразами привітання. Але слід пам’ятати, що хоч процес взаємодії вчителя з учнями і починається з привітання, але не повинен обмежуватися ним, адже саме на початку уроку вчитель задає тон спілкуванню, заряджає позитивним настроєм, передає своє доброзичливе ставлення. Організаційний етап кожного уроку покликаний створювати атмосферу довіри та доброзичливості, забезпечити комфортну обстановку та психологічний настрій учнів. Тому необхідно з самого початку уроку створити такий робочий настрій у класі, щоб усі були готові до сприйняття навчальної інформації. Вчитель може проводити організацію класу до уроку за допомогою різних методів і прийомів, але вони повинні використовуються з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів та їх інтересу до навчального предмету. То як же можна почати урок?

Ось і знов дзвінок лунає,

Мелодійно і срібно звучить.

Він до класу дітей скликає,

Щоб успішно нового навчить.

☺ Ось дзвіночок пролунав,

-Дзвінко пісню заспівав.

Чули, діти? (так)

-Сьогодні урок відкритий для всіх,

Багато гостей! Тож вітаємо їх!

( Ласкаво просимо!)

- Кому дозволено сісти першим? ( Дівчаткам)

- Правильно, спочатку – краса, а потім сила.

- Діти! Урок розпочався. Що ви очікуєте від нього? Подумайте і закінчіть речення:

- Від уроку я очікую…

- Наш урок буде …

- На уроці ми будемо …

- Отже, якщо ми будемо на уроці такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати тих, хто хоче все знати.

Давайте згадаємо девіз нашого уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати!

☺ Діалог учителя й учнів

Як ми будемо слухати?

Уважно.

Як ми будемо працювати?

Старанно.

Як ми будемо запам’ятовувати?

Міцно.

Як ми будемо відповідати?

Точно.

☺ Погляньте за вікно. Надворі – зима! Вона може бути різною: сонячною, теплою, а може бути холодною, сніжною, морозною. Одним словом, мінлива пора року! Хочу, щоб ваші знання, отримані сьогодні на уроці, були не мінливими, а постійним й міцними.

☺ - Доброго дня!

Сьогодні в нас знову цікавий урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну збагачення й розвитку мови.

Хай всі володіють знаннями чудово!

☺ Заглядає тепле сонечко

У наше віконечко,

Ніжно посміхається,

На вас сподівається,

Що розумними зростете

Й Україну прославите!

☺ Рада вас бачити. Нас чекає сьогодні незвичайний матеріал, подібне ми вже робили, тому ви з цим завданням легко впораєтесь. Спробуємо закріпити успіх.

1. " Тренуємо губи".

Сильно, із зусиллям зібрати губи в “хоботок” так, щоб при цьому вони мали мінімальну площу. Потім так само активно, із зусиллям розтягнути їх в сторони, не оголяючи зуби. Повторити цей рух 10-15 разів, до появи в м'язах губ відчуття тепла.

Подуйте на кульбабу.

Злизуйте з губ варення.

☺ Ось вже дзвоник пролунав,

6 клас за парти став.

Станьте рівно,як годиться.

Чи все на парті – подивіться,

Дружно назад озирніться,

Мило гостям посміхніться, привітайтесь.

Додалося вам охоти?

То ж, приступим до роботи.

☺ Створення емоційного настрою

Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. Бачу, що у вас усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій протягом уроку. Тим паче, що посмішка — це головна умова успіху, коли йдеш у гості або зустрічаєш гостей. Отже, ви готові розпочати роботу?

☺ Психотехніка «До успіху»

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на весь день. Під час уроку ви будете досягати успіху завдяки своїм правильним відповідям. За ваші правильні відповіді ви отримуватимете бонуси, які називаються «Успіх». Хто більше їх збере, отримає хорошу оцінку.

☺ У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись:

Вліво, вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте, працювати починайте.

☺ 1. Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо .

Роботу швидше починаймо.

2.Психологічна рефлексія «Наш настрій»

Перед кожним учнем розкладені кольорові пелюстки. Пропонується узяти в руки той колір, який дітям сьогодні більше до вподоби.

Підсумки :

червоний – піднесеність;

оранжевий – радість;

зелений – спокій;

синій – сум;

фіолетовий – тривожність;

чорний – незадоволення;

білий – складно визначитись.

Учитель. Ви підсвідомо вибрали ті кольори, що відповідають вашому настрою. Сподіваюсь, що наш урок не зіпсує його тим, у кого він хороший, і значно покращить тим, хто вибрав темні кольори.

☺ Добрий день, мої любі учні! Я дуже рада вітати вас на уроці української мови. Але, спочатку, мені дуже цікаво дізнатися з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл, яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)

Учням, що обрали «сумні» або «веселі» смайли, раджу налаштуватися на роботу.

А тепер давайте націлимося на позитив і посміхнемося один одному.

☺ Добрий день, мої шановні учні! В мене в руках парасолька. Як ви думаєте навіщо вона мені?(відповіді учнів) А парасолька для того, аби ніяка мряка, похмура погода не обтяжила і не зіпсувала сонячного настрою, який я сподіваюся буде царювати у нас сьогодні на уроці.

Девіз уроку. Зібратися разом – це початок,

Триматися разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

Г. Форд

Замало опанувати премудрість,

слід також уміти користуватися нею.

Цицерон

☺ Ніколи не говори: «Я- неук»,

А завжди кажи «Я - зірка».

Але кожен із вас повинен пам’ятати:

Я – учень.

Я - хочу знати.

Я – думаю.

Я – вмію.

Я – знаю.

Я - особистість творча.

Я – зірка.

Система оцінки проста - за кожне правильно виконане завдання ви отримуєте бали - зірки. Найрозумнішим стане той, хто отримує більше балів-зірок.

☺ Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, «ввічливі слова».

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

- Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.

- Доброго ранку, Марійко, я бажаю тобі веселого дня!

- Доброго ранку, Лесику, я дуже радий тебе бачити!

- Вітаю тебе, Тетянко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!

☺ Добрий день!

Сіли рівно, озирнулись,

Один одному всміхнулись.

Якщо добре працювати –

Вийдуть гарні результати.

Тож не гаємо ми час,

Бо знання чекають нас!

☺ Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

Працювати починайте!

Щоб урок минув не марно,

Вам сидіти треба гарно.

Не крутитись на уроках,

Як папуга чи сорока.

☺ Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

Станьте струнко, схаменіться,

Один одному всміхніться.

Приготуйте без мороки

Все, що треба для уроку.

Підготовлено – дзвінок,

Починаємо урок.

☺ Слухай вчителя уважно

І веди себе поважно.

Щоб зуміли все зробити

Та все добре зрозуміти.

На уроці не гукайте,

Завжди руку піднімайте.

Там, де шум і крик буває,

Працездатності немає.

☺ Американський винахідник Генрі Форд сказав:

Зібратися разом - це початок,

Триматися разом - це прогрес,

Працювати разом - це успіх!

Ми зібралися,тримаємося разом і починаємо працювати. Бажаю успіху!

☺ Всі за парти ми сідаєм.

До роботи приступаєм.

Щоб помилок уникати,

Треба мову добре знати.

☺І знову дзвоник кличе в клас,

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову,

Тож починаємо урок.

Організаційний момент хоч невеликий, але такий важливий етап уроку. Як його організувати залежить від творчості педагога, його вміння взаємодіяти з учнями. Але слід пам’ятати, що він повинен бути педагогічно виправданими та відповідати основним вимогам навчання і виховання в сучасній школі.

  • 14.07.2019
  • Українська мова
  • 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас, 12 Клас
  • Стаття
  • 470
  • 0
  • 24
  • Стежити

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!