ОПИС ТВОРЧОГО ДОСВІДУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Опис документу:
ОПИС ТВОРЧОГО ДОСВІДУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ, ЯКИЙ РОЗКРИВАЄ ВИКОРИСТАННЯ ІКТ та інтерактивних технологій

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Матеріали з досвіду роботи

Гурин Олени Василівни,

вчителя початкових класів,

спеціаліста вищої категорії

Грем’яцької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Новгород-Сіверської райдержадміністрації

Чернігівської області

Поганий учитель пропонує істину,

добрий учитель навчає її знаходити.

А. Дістервег

Тема:

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІйНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ в початкових класах

В даний час в Україні йде становлення нової системи освіти. Цей процес супроводжується істотними змінами в педагогічній теорії і практиці навчально-виховного процесу. Відбувається модернізація освітньої системи - пропонуються інший зміст, підходи, поведінка і так далі.

Сьогодні в освіті педагогічним колективам навчальних закладів надається можливість вибирати і конструювати педагогічний процес по будь-якій моделі, включаючи авторські. У цих умовах учителеві необхідно орієнтуватися в широкому спектрі сучасних інноваційних технологій, ідей, напрямів.

Як зацікавити школярів?

Як зробити так, щоб хлоп'ятам хотілося йти, поспішати на уроки?

Як сформувати відповідальне відношення учнів до своєї учбової праці?

Педагогічний досвід роботи показує, що вивчення деяких розділів шкільного курсу з використанням традиційних засобів навчання викликають певні утруднення в учнів щодо їх сприйняття та практичного застосування. Це переважно тоді, коли навчальний матеріал є великим за обсягом, насиченим і вимагає додаткових наочно – демонстраційних засобів навчання. Зараз в шкільній освіті застосовують самі різні педагогічні інновації.

Однією із найважливіших форм підготовки і подання навчального матеріалу до уроків у початковій школі можна назвати створення мультимедійних презентацій. Слово ʺпрезентаціяʺ походить від латинського ʺpresentationʺ - представлення.

Комп׳ютерна презентація це набір кольорових карток-слайдів спеціального формату з лаконічною інформацією на певну тему, тобто зручний інструмент, за допомогою якого можна наочно і в інтерактивній формі донести до глядача інформацію.

У своїй практичній діяльності створюю і використовую презентації кількох видів. Серед них:

1. Лекції – відеоряд, який може бути представлений текстом, малюнками, відеоматеріалами, схемами і діаграмами. Необхідний матеріал поступово виводжу на екран в ході уроку, що дає змогу поетапно розглядати основні питання теми.

2. Задачник і тренажери, які містять завдання, що дозволяють організувати фронтальну, групову та індивідуальну роботу учнів на уроці та вдома.

3. Тести, які використовуються для оперативної перевірки якості знань учнів.

Організаційна діаграма «Види презентацій»

Т
аким чином презентація допомагає мені організувати пояснення нового матеріалу, доповнюючи розповідь, евристичну бесіду, діалог, вирішення проблемної ситуації і т. д.

Наприклад, на уроках математики за допомогою слайдів, демонструю приклади, схеми задач, ланцюжки для усної лічби, математичні розминки.

Для уроків навчального курсу ʺЯ у світіʺ створюю презентації фільми. Презентація з використанням анімації допомагає не тільки скласти яскравий, емоційний і в той же час науковий образ, а й активізує пізнавальну діяльність учнів і допомагає в роботі над формуванням поняття та його запам׳ятовуванням. Анімаційні ефекти дають змогу продемонструвати учням, як здійснюється кругообіг води у природі; рух Землі навколо Сонця.

Особливо цікавими за допомогою презентації можна зробити уроки читання. Портрети письменників, місця, де вони жили і творили, інсценування окремих епізодів з творів, складання плану, словникова робота, чистомовки, скоромовки – все стає можливим, якщо використовувати ці сучасні методи. І перевірити знання простіше: тести, кросворди, ребуси, шаради, - все робить урок захоплюючим, а отже таким, що запам׳ятовується. За допомогою простої зміни слайдів презентація дає змогу продемонструвати картини художників на уроках малювання та читання, зразки виробів і етапи роботи на уроках праці. Мною створені, розроблені і використовуються електронні презентації по багатьом темам курсу математики, української мови , природознавства, основ здоров’я, літературного читання, образотворчого мистецтва і інші.

Уроки із застосуванням мультимедійних засобів навчання викликають у учнів інтерес, примушують працювати всіх. Практика роботи показує, що найбільш ефективне використання комп'ютера на уроках:

    • при проведенні усного рахунку;

    • при вивченні нового матеріалу;

    • при перевірці фронтальних самостійних робіт ;

    • при організації дослідницької діяльності учнів;

    • при інтеграції предметів природно-математичного циклу.

Відзначу вигідні особливості роботи з комп'ютерною підтримкою на уроці:

  • учень стає суб'єктом навчання;

  • легко досягається рівнева диференціація навчання;

  • досягається оптимальний темп роботи учня;

  • скорочується час при виробленні технічних навиків учнів;

  • збільшується кількість тренувальних завдань;

  • відстежуються помилки, допущені учнем, і повторно відпрацьовується недостатньо засвоєний матеріал;

  • робота учня оцінюється відразу;

  • вчитель менше витрачає часу на перевірку робіт;

  • при роботі з комп'ютером присутній елемент гри;

Система моїх уроків направлена перш за все на те, щоб мої учні спільно зі мною «творили» уроки, працювали б з повною віддачею сил.

Застосовуючи нетрадиційні форми уроку і нові педагогічні технології, я досягаю активізації пізнавальної активності учнів, підвищення емоційної насиченості уроку, яка допомагає розкритися здібностям дітей.

Проведений аналіз застосування ІКТ дозволяє вчителю виконати завдання, яке ставить перед ним сучасне суспільство. Це не тільки передача знань, а передусім розвиток особистих вагомих якостей школярів. Знання ж виступають не як мета, а як спосіб, засіб розвитку особистості. Розвиток здібностей учня в початковій школі залежить від безлічі факторів, у тому числі і від того, на скільки наочним і зручним для сприйняття є навчальний матеріал. Досягти зазначених цілей та завдань повною мірою допомагають сучасні інформаційно-комунікаційні технології.

Педагогу в даний час необхідно навчитися користуватися комп'ютерною технікою, так само, як він використовує сьогодні авторучку або крейду для роботи на уроці, володіти інформаційними технологіями та вправно застосовувати отримані знання і навички для вдосконалення методики уроку. Для вчителя комп'ютер - це вже не розкіш - це НЕОБХІДНІСТЬ.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!