Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • ОЛІМПІЙСЬКИМИ ШЛЯХАМИ ДО ЗДОРОВОГО МАЙБУТНЬОГО (Урок-подорож для учнів 8 класів)

ОЛІМПІЙСЬКИМИ ШЛЯХАМИ ДО ЗДОРОВОГО МАЙБУТНЬОГО (Урок-подорож для учнів 8 класів)

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IP440054
За публікацію цієї методичної розробки Дмитрієва Тетяна Львівна отримав(ла) свідоцтво №IP440054
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ОЛІМПІЙСЬКИМИ ШЛЯХАМИ ДО ЗДОРОВОГО МАЙБУТНЬОГО

(Урок-подорож для учнів 8 класів)

Мета та завдання уроку: формувати зацікавленість до занять фізичними вправами та інтерес до олімпійського спорту; розвивати швидкість, спритність, кмітливість; удосконалювати технічні елементи спортивних ігор; повідомити учням про досягнення українських та селидівських спортсменів; виховувати завзятість, дисциплінованість, почуття товариськості, взаємодопомоги, волі до перемоги, чесності та порядності.

Обладнання: олімпійський прапор, свисток, секундомір, кеглі, гімнастичні палиці, медалі із зображеннями олімпійських чемпіонів, ілюстрації різних видів спорту.

Хід уроку

І. Підготовча частина.

1. Шикування в одну шеренгу, рапорт, привітання, повідомлення завдань уроку. (Перевірити готовність учнів до уроку).

2. Інструктаж із правил техніки безпеки під час занять фізичною культурою. (У формі бесіди).

3. Різновиди ходьби: на носках; на п’ятках; у напівприсіді; у повному присіді; стрибки у повному присіді. (У колону по одному, дистанція 2-3 кроки).

4. Різновиди бігу: звичайним бігом; приставними (правим, лівим) боком; спиною вперед; із високим підніманням стегна; із закиданням гомілки назад. (У колону по одному, дистанція 2-3 кроки. Звернути увагу на частоту рухів).

5. Ходьба з вправами на відновлення дихання. (Руки вгору – вдих, вниз – видих).

6. Загальнорозвивальні вправи на місці. (Темп виконання – середній).

7. Об’єднання учнів у дві команди. (Назви команд учні вигадують самі).

ІІ. Основна частина.

1. Вступне слово вчителя.

- Друзі! Сьогодні ми з вами пригадаємо давні часи, коли відбулися перші олімпіади, з’ясуємо коли та ким було відроджено проведення Олімпійських ігор; здійснимо подорож літніми олімпіадами, починаючи з 2000 року та нагадаємо про здобутки на них українських та кіровоградських спортсменів.

- Наша подорож буде не звичайна, а спортивна. По завершенню частини уроку, що пов’язана з історією олімпіад, команди «Сокіл» та «Гарт» продемонструють свою витривалість, силу та кмітливість у спортивних змаганнях.

2. Загальні відомості про Олімпійські ігри. Знайомство із олімпійською символікою.

1-ий учень. Боги і богині Давньої Греції жили на вершині гори Олімп. Двадцять богів на чолі із Зевсом зовнішньо були схожі на людей, але на відміну від них були безсмертними.

Зевс був верховним божеством, володарем неба, грому та блискавок. Головний храм і вівтар Зевса знаходилися в містечку Олімпія. Саме тут проводилися Олімпійські ігри, які були присвячені Зевсу.

За переказами їх уперше провели у 776 р. до н.е. До Олімпії прибували атлети з усіх грецьких земель. Участь в Олімпіаді була привілеєм кожного вільного грека.

Переможця нагороджували вінком з маслинового листя. Переможець мав право поставити в Олімпії статую. Почесті, якими вшановувався олімпійський переможець, можна співставити з римським тріумфом – урочистим виїздом полководця.

2-ий учень. Для відзначення героїв змагань існувало багато почестей. На їхню честь встановлювали скульптури, складали вірші, виконували пісні. Експансивні та темпераментні греки над усе цінували благородство та мужність, чесність та відвагу, виявлені у відкритому двобої.

До рідних місць переможців відряджали найвитриваліших бігунів, щоб повідомити громадянам радісну звістку. Назустріч олімпійському чемпіону вирушали представницькі процесії. Героя вносили в місто на кріслах-ношах, возили на розфарбованих колісницях.

Все це супроводжувалось співом величних гімнів, бенкетами, які тривали по декілька днів. Олімпіоніка нагороджували цінними подарунками, грошовими преміями.

Змагання атлетів проводили на честь богів кожні чотири роки. Якщо спортивний фестиваль в Олімпії починався під час війни, то всі бойові дії припинялися, щоб воїни могли взяти участь у змаганнях.

3-ій учень. Сучасні Олімпійські ігри відновилися з ініціативи французького спортивного та громадського діяча, барона П’єра де Кубертена.

6 квітня 1896 року на мармуровому стадіоні Афін зібралося 80 тисяч глядачів, щоб привітати учасників відкриття Ігор першої Олімпіади сучасності.

Перші Ігри сучасності пройшли дійсно з великим успіхом. Олімпійські ігри стали найбільшою спортивною подією з часів Стародавньої Греції. Грецькі офіційні особи були такі задоволені, що висунули пропозицію про «вічне» проведення Ігор Олімпіади на їх батьківщині, в Греції. Але ця ідея була відкинута, оскільки було вирішено, Олімпіади міняли місце проведення кожні 4 роки.

Символом Олімпіади є Олімпійський прапор, який з’явився по задумці П’єра де Кубертена у 1914 році та вперше презентовано на VII літніх Олімпійських іграх у Антверпені у 1920 році. Олімпійський прапор білого кольору, на ньому зображено 5 кілець різного кольору. Білий – колір миру. П’ять кілець – це символ дружби спортсменів п’яти континентів: Європи – синє кільце, Африки – чорне, Америки – червоне, Азії – жовте, Австралії – зелене. Переплітаються кільця зліва направо.

Олімпійський птах – голуб, який символізує мир. Випускають його під час офіційних церемоній, як посланця миру до всіх народів світу.

4-ий учень. Олімпійський вогонь – один із символів Олімпійських ігор. Його запалюють в місті проведення Ігор під час відкриття, і він горить до їх завершення. Традиція запалювати олімпійський вогонь започаткована в Давній Греції, щоб нагадати про подвиг Прометея, який за легендою викрав його у Зевса та подарував людям.

Традицію було відновлено у 1928 році і вона зберігається до цих днів. Під час Олімпійських ігор 1936 року, що проводились у Берліні, вперше було проведено естафету Олімпійського вогню. Зазвичай, запалити вогонь доручають відомій людині, частіше за все, спортсмену, хоча бувають і винятки. Це велика честь бути обраним для проведення цієї церемонії.

В наш час Олімпійський вогонь запалюють в Олімпії (Греція) за кілька місяців до відкриття ігор. Жінки, які зображають жриць, проводять церемонію, під час якої одна з них запалює вогонь за допомогою параболічного дзеркала, що фокусує промені Сонця.

Потім цей вогонь доправляють в місто, де будуть проходити Олімпійські ігри. Зазвичай, використовують факели, які несуть бігуни, передаючи його один одному по естафеті. Крім основного факела, від олімпійського вогню запалюють і спеціальні лампи, призначені для збереження вогню на той випадок, якщо основний факел (або навіть вогонь на самих іграх) згасне.

5-ий учень. 10 травня цього року було запалено вогонь ХХХ літніх Олімпійських ігор. Перший етап естафети Олімпійського вогню в Греції тривав вісім днів. 17 травня олімпійський факел доставлено на стадіон в Афінах, де вогонь передали організаторам Ігор у Лондоні. В ході 70-денної естафети олімпійський вогонь подолав 12,8 тисяч кілометрів шляху. Вогонь лондонської Олімпіади пронесли по Великобританії та Ірландії.

Від України Олімпійський вогонь несли 4 сильних духом людей:

    • Віра Ремажевська – директор та засновник унікального реабілітаційного центру для дітей з проблемами зору в Україні. Вона є володарем багатьох нагород, найпочесніша з яких – «Орден посмішки». Цю міжнародну дитячу нагороду за 40 років її історії вручали таким відомим людям, як Мати Тереза, принцеса Діана та Папа Іоанн Павло ІІ.

    • Лариса Лавренюк – організатор благодійного центру «Краб». Лариса допомагає рятувати життя маленьким хворим раком українців.

    • Руслан Коваленко – один із засновників черкаського велоклубу. Власними силами та за власний рахунок відроджує велосипедний спорт в рідному місті Черкаси. Руслан є організатором та натхненником багатьох велозмагань і спортивних заходів.

    • Павло Макогончук – хірург, який рятуючи людські життя проводить в операційній по 12-15 годин кожного дня. Самовідданість Павла достойна найбільшої поваги, стала головною причиною вибору його на почесну роль факелоносця.

3. Олімпійська вікторина.

Вчитель. - А тепер перевіримо ваші знання за допомогою гри-вікторини.

(За кожну правильну відповідь на питання – учню дарується медаль ).

Золоті медалі Української збірної.

1. Яна Клочкова – плавання.

2. Юрій Білоног – легка атлетика.

3. Ельбрус Тедеєв – вільна боротьба.

4. Артур Айвазян – кульова стрільба.

5. Наталія Добринська – легка атлетика.

6. Василь Ломаченко – бокс.

7. Ольга Харлан – фехтування.

Запитання.

1. На вершині якої гори жили боги? (Олімп).

2. Скільки було богів? (20).

3. Чим нагороджували переможця? (Вінком з лаврового листя).

4. Якого кольору Олімпійський прапор? (Білого).

5. Як звали самого головного бога Древньої Греції? (Зевс).

6. Якого кольору олімпійські кільця? (чорне, синє, червоне, жовте, зелене).

7. Яка періодичність проведення Олімпійських ігор? (1 раз на 4 роки).

4. Подорож олімпійськими столицями.

Зупинка «Сідней-2000».

У 2000 році в Сіднеї (Австралія) на XXVII літніх Олімпійських іграх Україна брала участь і українські спортсмени вибороли 23 медалі, серед яких 3 золотих, 10 срібних, 10 бронзових. На цих іграх вдало відзначилася Яна Клочкова, яка здобула 2 золотих та 1 срібну медаль з плавання.

Зупинка «Афіни-2004».

У 2004 році відбулися XXVIІI літні Олімпійські ігри в Афінах (Греція). Тут наші спортсмени виступили краще, ніж на попередній олімпіаді. Вони здобули 9 золотих, 5 срібних і 9 бронзових медалей, повторивши успіх олімпіади в Атланті 1996 року. На цих Олімпійських іграх знову відзначилася Яна Клочкова. Вона виборола 2 золотих медалі і їй було присвоєно звання «Героя України» та вручено орден «Золота зірка».

Зупинка «Пекін-2008».

XXІХ літні Олімпійські ігри відбулися у 2008 році в Пекіні (Китай). На цій олімпіаді українські спортсмени виступили найкраще за всі роки їх участі в Олімпійських іграх. Вони здобули 7 золотих, 5 срібних, 15 бронзових медалей і встановили рекорд по їх кількості – 27 медалей. Всього в Олімпіаді взяли участь 254 спортсмена у 28 видах спорту.

Зупинка «Лондон-2012».

Цього року Лондон (Велика Британія) зустрічає найкращих спортсменів на XXХ літніх Олімпійських іграх. Лондон став першим містом, яке прийматиме олімпійські ігри втретє.

Талісманами ігор є краплинки сталі на ім’я Венлок та Мандевіль. Назвали їх на честь міст Мач-Венлок, де відбулися перші змагання на кшталт Олімпійських ігор, та селища Сток-Мандевіль, де пройшли перші на території Великобританії Паралімпійські ігри.

Зупинка «Паралімпійські ігри».

Паралімпійські ігри – міжнародні спортивні змагання для людей із обмеженими фізичними можливостями. Традиційно проводяться після Олімпійських ігор, а починаючи з 1992 року – на тих же аренах, що й Олімпійські ігри. Літні Паралімпійські ігри проводяться з 1960 року, а зимові Паралімпійські ігри – з 1976 року.

5. Олімпійська естафета.

1) Олімпійська присяга.

Представники команд піднімають олімпійський прапор. Учень, якого заздалегідь вибрав вчитель, проголошує олімпійську присягу:

    • «Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд».

Усі учні одноголосно повторюють текст присяги.

2) Представлення команд.

«Сокіл»: Наша слава дозріває,

І засяє в ранній час,

Адже, друзі, вболіває

Україна вся за нас!

«Гарт»: На здійснення юних мрій,

З бажанням міцного здоров’я

В майбутньому будемо ми,

Вершити нові рекорди!

3) Спортивні змагання.

«Стрибки в довжину».

У цій естафеті не буде розбігу, а заступати категорично заборонено. Правила проведення: перший учасник команди стає на лінію старту і здійснює стрибок з місця в довжину. Після приземлення він не повинен рухатися х місця до тих пір, доки не проведуть лінію, яка зафіксує місце приземлення. Наступний учасник ставить ногу прямо перед лінією, не заступаючи за неї, і також здійснює стрибок. Команда-переможець визначається найдовшим стрибком.

«Спортивна ходьба».

Процес ходьби буде таким: учасники, роблячи крок, п’яту однієї ноги повинні поставити до носка іншої, тобто з кожним наступним кроком учасник пересувається на довжину підошви взуття. Дистанція 10 метрів. Команда, яка першою подолає відстань, є переможцем.

«Гребля на байдарках».

Кожна команда буде екіпажем байдарки. Кожен гравець береться за пояс гравця, що стоїть попереду. «Байдарка» повинна дійти до фінішу, обігнувши кеглю, і повернути на старт.

«Велогонки».

Велосипед заміняє звичайна палиця. Палку потрібно осідлати відразу двом учасникам – вони велосипедисти. Кожному «велодуету», тримаючи палку, потрібно «проїхати» до поворотної відмітки і назад. Перемагає та команда, «велосипедисти» якої проїдуть швидше.

«Сороконожки».

Команди вишикувані на лінії старту в колонах по одному. За командою «Приготуватись» всі учасники присідають, тримаючи руки на поясі. За командою «Марш!» – навприсідки проходять дистанцію 10 метрів. Команда, яка першою подолає відстань, є переможцем.

ІІІ. Заключна частина.

Учитель. - Ось і підійшла до кінця подорож олімпійськими шляхами, яка виявилася цікавою, пізнавальною, корисною, хоча і короткою, але кожен з вас, хто зацікавився досягненнями та перемогами, силою та витривалістю наших спортсменів, завжди може дізнатися більше про успішних та здорових людей України та рівнятися на них.

    • А зараз хвилююча мить – підбиття підсумків олімпійської естафети та нагородження переможців.

IV. Підсумки уроку.

Література:

1. Бубка С.Н., Булатова М.М. Олімпійське сузір’я України: Атлети. – К.: Олімпійська література, 2010. – 166 с.

2. Булатова М.М. Твій олімпійський путівник. – К.: Олімпійська література, 2011. – 120 с.

3. Твій перший олімпійський путівник / Булатова М.М., Єрмолова В.М., Бєлокуров Д.В. та ін. / за заг. ред. М.М. Булатової. – К.: Олімпійська література, 2010. – 108 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета уроку: формувати зацікавленість до занять фізичними вправами та інтерес до олімпійського спорту; розвивати швидкість, спритність, кмітливість; удосконалювати технічні елементи спортивних ігор; повідомити учням про досягнення українських та селидівських спортсменів; виховувати завзятість, дисциплінованість, почуття товариськості, взаємодопомоги, волі до перемоги, чесності та порядності.
  • Додано
    02.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    7 Клас, 8 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    173
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    IP440054
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №IP440054
За публікацію цієї методичної розробки Дмитрієва Тетяна Львівна отримав(ла) свідоцтво №IP440054
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти