Олімпіадні завдання з української мови та літератури для учнів 8-9 класів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЗАВДАННЯ

учнівської олімпіади з української мови і літератури

7 клас

Українська мова

Завдання № 1

Прочитайте уривок із повісті Віктора Близнеця «Звук павутинки». Випишіть дієслова в такій послідовності:

а) дієслова І особи однини;

б) дієслова ІІ особи множини;

в) дієслова ІІІ особи однини;

г) інфінітиви.

Виділіть особові закінчення.

Стою, думаю, як далі жити. Міркую собі, а воно не міркується. Щось мені заважає, ніби ґедзь дзижчить над вухом. Що воно? Я не можу второпати, а проте відчуваю: у березі щось змінилося. О!.. Чуєте? Не так гомонить річка. Я вже знаю, як річка міняє свій голос. Уранці – чиста, світла вода, і дзюжчить вона срібним потічком; в обідню пору, у спеку вода розімліває, хлюпоче ліниво, приглушено; а під вечір – тихо шумить, заспокійливо, і шум цей чути далеко…

Так було завжди. А зараз, а в цю хвилину? Чуєте? Буянить вода. З плескотом, з присвистом туркоче під вербами. Щось воно є!

Оцінювання: по 1 б. за кожне правильно визначене дієслово.

Завдання № 2

Подані слова запишіть у два стовпчики:

а) слова, у яких відбулося спрощення приголосних;

б) слова, у яких відбулося уподібнення приголосних (у дужках укажіть ознаку, за якою уподібнилися приголосні).

Вокзал, тижневий, одягається, щасливий, улесливий, боротьба, проїзний, сніг, кігті, чесний, пісня, радісний, смієшся, обласний, вісник, злісний, екзамен, просьба.

Оцінювання: по 1 б. за кожну правильну відповідь.

Завдання № 3

Від поданих іменників утворіть прикметники, використовуючи суфікс -ськ-(-зьк-, -цьк-).

Париж, Волга, Рига, Прилуки, Черкаси, Сиваш, Овруч, Кавказ, Калуш, Ладога, Виборг, Одеса, Ірпінь, Прага, Норвегія.

Оцінювання : по 1 б. за кожне правильно утворене слово.

Напишіть твір на одну із тем: (5б. за грамотність, 5 б. за зміст)

«Щоозначає бути щасливим?»

«Що таке вихованість?»

«Світ моїх захоплень»

Українська література

ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях. 4 б.

1. До якої групи лірико-побутових пісень належать козацькі та чумацькі пісні? 2. У чому полягає секрет розміру коломийкового вірша?

3. Які мовні засоби надають повісті І. Франка «Захар Беркут» особливого колориту, неповторності?

Завдання № 2

Заповніть прогалини у висвітленні біографії Т. Г. Шевченка.

Тарас Григорович Шевченко народився …………року в сімї……..

У дитинстві Тарас їздив на торговицю у Вільшану, Богуслав, Звенигородку, чумакував із батьком у Єлисаветграді. Важким стало життя хлопця після смерті його батьків. Осиротівши, Тарас виконував найрізноманітнішу роботу:………. Великий вплив на майбутнє Кобзаря мав його переїзд до Петербурга. Там Шевченко познайомився з…………. Доленосною стала зустріч Тараса Григоровича з маляром…….. Увагу письменників і художників Петербурга молодий митець звернув на себе малюнками власної композиції, портретами, поетичними творами.

Проте талант не може розвиватися в неволі. Друзі вирішили раз і назавжди позбавити Шевченка статусу кріпосника. Так, відомий художник……. написав портрет ……….., і за виручені гроші викупили Тараса.

Перша збірка поетичних творів вийшла 1840 року й називалася ……….. З того часу Шевченко став бажаним гостем на засіданнях літературних студій, товариств.

Шевченко багато подорожував Україною, проте його заповідною мрією було бажання назавжди оселитися в ………… й викладати в університеті малювання. Але мрія, на жаль, так і залишилася мрією, адже помер Т. Г. Шевченко на чужині, у…………., у…………. році.

Оцінювання: по 1 б. за кожну правильну відповідь.

ЗАВДАННЯ

учнівської олімпіади з української мови і літератури

8 клас

Українська мова

Завдання № 1

Які з поданих сполучень слів не є синтаксичними словосполученнями (відповідь обґрунтуйте )? Виконайте аналіз синтаксичних словосполучень:

буду працювати, мріяв стати, батько й мати, батько з матір’ю, ведмежі вушка (народна назва лікарської рослини), кінотеатр «Україна», смугаста сорочка, сорочка в смужечку, перший з десятьох, найбільш відомий, ми з тобою, я і ти, він працює, читає книгу, старанно миє, підійшов до товариша, творче завдання.

Оцінювання: по 1 б. за кожну правильну відповідь + 10 б. за аналіз словосполучень.

Завдання № 2

Відредагуйте речення.

Наші з тобою думки співпадають. Я обов’язково виконаю домашнє завдання у слідуючий раз. Мені не подобається твоє відношення до навчання. Він так чудово говорить на англійській мові! Я приймала участь у змаганнях по волейболу й зайняла перше місце.

Оцінювання: по 1 б. за кожне відредаговане речення.

Завдання № 3

Запишіть слова, розкривши дужки.

(Тепло)ізоляція, (довго)житель, (прес)конференція, (місто)побратим, (право)охоронець, (теле)коментатор, (шоу)бізнес, (фото)художник, (екс)чемпіон, (мікро)автобус, (компакт)диск, (східно)український, (адміністративно)територіальний, (дванадцяти)поверховий, (сніжно)білий, (біло)сніжний, (південно)східний, (суспільно)корисний, (високо)кваліфікований, (навчально)тренувальний.

Оцінювання – по 1 б. за кожне слово.

Завдання № 4

До кожного з наведених фразеологізмів доберіть слово-синонім. Складіть із цими фразеологізмами невеличке гумористичне оповідання.

Глека розбити, прикусити язика, перегнути палку, дати березової каші, п’ятами накивати, зарубати собі на носі, де Макар телят не пас, вставляти палиці в колеса, піти на мирову .

Оцінювання: по 1 б. за тлумачення кожного фразеологізму; 10 б – за оповідання (5 б. – зміст, 5 б. - грамотність).

Українська література

І. Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

  • Улюблені герої українських дум;

  • Любов до рідного краю в поезії Т. Г. Шевченка.

Оцінювання: 10 б.: 5 б. – зміст; 5 б. – грамотність.

ІІ. Дати відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях:

1. Чим козацькі пісні відрізняються від історичних пісень? Зазначити не менше 2 відмінностей

2. Про яку історичну пісню сказано так: «Цей твір багатоголосий. У пісні звучать і героїчні мотиви, і гордість за перемогу, і дошкульна іронія, і навіть сарказм…»?

3. У якій пісні поєднуються протилежні почуття: від лагідного попередження коханого, який так боляче образив дівчину, до страшних слів помсти?

2. Назвати основну ідею «Слова про похід Ігорів».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!