Олімпіадні завдання з української мови та літератури

Опис документу:
Вашій увазі пропоную орієнтовні завдання (та відповіді до них) для проведення практичного туру олімпіади з української мови та літератури для учнів 8 класу. Запропоновані завдання містять теоретичну і практичну частини, і спрямовані на виявлення обдарованих дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ЗАВДАННЯ

з української мови та літератури

8 клас

Українська мова

І. Виконайте тестові завдання.

1. Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
А життя, земля, соловей, яблунька ;

Б єдність, пояснення, юнь, щавель;
В крапля, майор, зв’язок, дев’ять ;

Г контрастний, шлях, долоня, яр .

2. У якому рядку всі слова пишуться з апострофом?

А м..язи, св..ято, бур..яний, міжгір..я, кур..єр;

Б рум..яніють, арф..яр, з..єднаний, Лук..ян, пів..ящика;

В без..ядерний, з..економити, Мар..яна, м..ятний, об..їхати;

Г дзв..якнути, п..явка, зор..яний, вітр..як, дерев..яний.

3. У якому рядку всі слова з орфограмою «М’який знак» записані правильно?

А доньчин, волинський, каміньчик, повірте, різьбяр;

Б доньчин, волиньський, камінчик, повірте, різьбяр;

В доньчин, волинський, камінчик, повірте, різьбяр;

Г доньчин, волинський, камінчик, повірьте, різьбяр.

4. Звук [д] є на місці пропуску в обох словах рядка

А. по..якував, ..ружба;

Б. ві..бити, проїз..ний ;

В. фу..бол, зорепа..;

Г. б..жола, з..авна .  

5. Правильно підкреслено літеру на позначення наголошеного звука в слові

А  олень

Б  випадок

В  колесо

Г читання

6. Спільнокореневими до слова роса є всі слова,ОКРІМ 
А зрошення
Б рослий
В росяний
Г росинка

ІІ. Установіть відповідність між синонімами

1 метикувати

2 бовваніти

3 сахатися

4 дошкуляти

А виднітися

Б лякатися

В міркувати

Г говорити

Д набридати

ІІІ. Установіть відповідність між обставиною та способом її вираження

1 обставина, виражена прислівником
2 обставина, виражена відмінковою формою іменника з прийменником
3 обставина, виражена дієприслівником

4 обставина, виражена інфінітивом

А Вгамувавшись, лось лизнув припорошену снігом землю.

БЯ прийшов навчити вас плавати.
В Попливла б я на схід сонця.

Г Править хтось малим човенцем, стиха весла підіймає.

Д Вони їхали царством весни.

ІV. Виконати синтаксичний розбір речення. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте характеристику всій конструкції ).

Кожного разу читаючи книги Леонардо чи дивлячись на його картини я думав про незвичайний фантастичний і мабуть один виняток…

V. Напишіть есе на тему « Толерантність врятує світ».

Українська література

І. Виконайте тестові завдання.

1.  Назвіть жанри, що НЕ належать до літнього циклу календарно-обрядової творчості:

А гаївки;

Б колядки;

В жниварські пісні;

Г русальні пісні.

2. У якій історичній пісні згадано битву під Жовтими Водами?

А «Пісня про Байду»;

Б «Чи не той то Хміль»;

В «За Сибіром сонце сходить»;

Г «Зажурилась Україна».

3. Дума — це:

А художній твір усного походження про вигадані та фантастичні події; 
Б невеликий за обсягом оповідний художньо-публіцистичний твір, у якому зображено дійсні факти, події й конкретних людей;

В великий пісенно-розповідний  (ліро-епічний) твір, переважно героїчного змісту про важливі історичні події, який виконується речитативом.

Г короткий фольклорний або розповідний твір повчального характеру, орієнтований переважно на алегоричну форму доведення змісту.

4.Назвіть справжнє ім’я Лесі Українки:

А Олена Пчілка;

Б Лариса Косач;

В Леся Драгоманова;

Г Марія Вілінська.

5. За який вірш В. Сосюра зазнав найгостріших звинувачень у націоналізмі?

А «Любіть Україну»;

Б «Васильки»;

В «Осінь»;

Г «Як я люблю тебе, мій краю вугляний…».

6. Укажіть, що викликає особливе занепокоєння в ліричного героя поезії Тараса Шевченка «Мені однаково…».

A його «не пом’яне батько з сином»;

Б він не побачить України;

B ніхто не згадає сироту;

Г Україну «злії люди присплять» й ошукають.

ІІ. Установіть відповідність між назвою твору та ідеєю.

Назва твору

1 «Наша мова» В. Голобородька

2 «Васильки» В. Сосюри

3 «Любіть Україну» В. Сосюри

4 «З дитинства: дощ» В. Голобородька

Ідея твору

А Утвердження любові до життя, рідного дому, батьків, рідного краю; радості життя в єднанні з природою

Б Возвеличення кохання − смисл життя кожної людини

В Уславлення ролі мови, її значимості у житті нашого народу; гордості українців за свою мову

Г Возвеличення любові українців до рідного краю, заклик любити рідну землю

Д Возвеличення материнської любові

ІІІ. Установіть відповідність між художнім засобом та уривком, у якому його вжито.

Уривок Художній засіб

1 «Вечір, мов казка, над Україною, А Метафора

казка, як вечір, аж синьо в очах...» Б Порівняння

2 «І синіє щастя у душі моїй» В Анафора

3 «Де ти, милий, чорнобривий, Г Повтори

Де ти? Озовися! Д Риторичне запитання

4 «Хто напасеться / хто набігається

/ хто нахитається».

ІV. Бліц-опитування

  1. Балада – це…

  2. Персоніфікація – це…

  3. Гіпербола – це

V. Творче завдання.

Напишіть твір-роздум на «Любов до Вітчизни — одна з найбільших людських чеснот» (за вивченими творами). Обсяг роботи 1,5сторінки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.