Олімпіадні завдання з української мови та літератури

Опис документу:
Вашій увазі пропоную орієнтовні завдання (та відповіді до них) для проведення практичного туру олімпіади з української мови та літератури для учнів 7 класу. Запропоновані завдання містять теоретичну і практичну частини, і спрямовані на виявлення обдарованих дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВІДПОВІДІ

з української мови та літератури

7 клас

Українська мова

  1. Виконати тестові завдання

  1. Позначте рядок, у якому літери я, ю, є позначають один звук:

А нявкати, боязкий, Поділля, матуся;

Б квасоля, життєвий, клювати, патякати;

В п’єса, буряк, яма, ключ;

Г нюхати, олов’яний, дитячий, маляр;

2. Укажіть рядок, у якому всі слова слід писати без м’якого знака

А люд….ми, стежин….ці, л….лється;

Б лял….чин, кін….чик, щас….тя;

В кин….мо, ріж….мо, пол…..ський;

Г мен…ший, кобзар…., пан….щина.

3. Подвоєні літери слід писати у всіх словах рядка

А безсмерт….я, пісен….ий, прочитан….ий;

Б довгождан….ий, височен….ий, від….іл;

В страшен….ий, міськ….ом, від….зеркалений;

Г стат…ей, жит….єдайний, розріс….я.

4. Позначте рядок, у якому на письмі не відбувається спрощення

приголосних:

А проїз..ний квиток ;

Б хвас..лива жінка;

В учас..ник змагань;

Г сер..цевий напад.

5. Неправильно наголошенослово в рядку

А свердло

Б сакви

В разом

Г приятель

6. Укажіть слово, у якому немає закінчення

А пальто;
Б далекому;
В клімат;
Г по-нашому.

II. Лексикологія. Завдання на відповідність

Установіть відповідність між словами та групами:

1. синоніми А. лава, коса, ключ;

2. антоніми Б. сімя-родина, дорога-шлях;

3. омоніми В. когут, пательня, вуйко;

4. пароніми Г. голосно-тихо, будувати-руйнувати.

Д. компанія, компанія

1. Б 2. Г 3. А 4. Д

III. Установіть відповідність між поданими реченнями та їх характеристиками (розділові знаки пропущено).

1. речення із звертанням; А. Люблю я Києве тебе в ранковий час… (М. Упеник)

2. речення з однорідними Б. Можливо блискавиць крило ці горді коси заплело

означеннями; (О. Довженко).

3.речення із вставним словом; В. Високий чистий дзвін коси передвіщав мені радість і втіху - косовицю (О. Довженко).

4. речення з однорідними додатками. Г. Позирають ночі світлі в розмальовані шибки

( Л. Глущенко)

Д. Мати навчила мене любити роси м'яту і калину

( М. Стельмах )

1. А 2.В 3.Б 4.Д

IV. Виконати синтаксичний розбір речення : (частини мови, члени речення, характеристика речення, розділові знаки)

частка імен. частка дієсл. дієсл. присл. прийм. прикмен. іменн.

Мабуть, людина не може відриватися надовго від рідної домівки.

Розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене вставним словом.

V. Есе

Література

І. Виконати тестові завдання

1. До суспільно-побутових пісень належать

А чумацькі, козацькі, жартівливі, наймитські;

Б чумацькі, солдатські, бурлацькі, пісні про кохання;

В козацькі, чумацькі, кріпацькі, бурлацькі;

Г козацькі, солдатські, чумацькі, коломийки.

2. Кульмінація - це:

А кінцівка твору;

Б момент найвищого напруження в розвитку дії;

В епізод, з якого починається основна дія твору;

Г подія, що кладе початок конфлікту.

3. Мирослава, Захар, Тугар, Максим - головні герої твору:

А І. Нечуя- Левицького "Микола Джеря";

Б І.Франка "Захар Беркут";

В Г.Тютюнника "На згарищі";

Г А. Чайковського « За сестрою».

4. Що оспівав Т. Шевченко в баладі «Тополя»?

А Особисте захоплення красою України, любов до неї;

Б власну тугу за рідною Україною та палку любов до неї;

В трагічне кохання молодої дівчини;

Г любов до українського народу.

5. Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?

А Про часи татарських набігів на Україну;

Б про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;

В про гайдамацький рух на Україні;

Г про події Другої світової війни.

6. Як мати поставилась до прояву милосердя з боку Михайлика до бідної жінки?( «Гуси-лебеді летять» М. Стельмах):

А Одобрила вчинок сина;

Б почала кричати на хлопця;

В розгнівалась, що він забрав останнє насіння;

Г відлупцювала Михайлика.

ІІ. Установіть відповідність між назвою твору та жанром:

1. «Тополя» А ліричний вірш

2. «Мені тринадцятий минало…» Б балада

3. «Захар Беркут» В оповідання

4. «Гуси – лебеді летять» Г історична повість

Д автобіографічна повість.

1 Б 2А 3 Г 4Д

III. Установіть відповідність між назвою художнього засобу виразності та прикладами, наведеними з народних пісень.

1. « Зелені луки», «латана свитина»; А паралелізм;

2. «калинонька», «чумаченько»; Б персоніфікація;

3. « пішла доля ярами», « туман поле покриває»; В епітет;

4. « Когут піє, когут піє, а курка кокоче, Г пестливі слова.

Стара мати блюда миє, бо дочка не хоче». Д звертання

1В 2Г 3 Б 4А

ІV. Бліц-опитування

1. Види мистецтва – це...

Відповідь: література, музика, живопис, скульптура, хореографія, театр, кіно, архітектура.

2. Роди та їхні жанри у художній літературі – це…

Відповідь:

Роди: епос, лірика, драма

Жанри:

  • роман, - вірш, - трагедія,

  • повість, - поема, - драма,

  • оповідання, - пісня… - комедія,

  • новела, - мелодрама,

  • нарис, - драма-феєрія,

  • замальовка, - водевіль…

  • етюд…

3. Коломийки – це…

Відповідь:

Коломи́йки — дворядкова народна пісня (співанка), кожен рядок якої має 14 складів з обов'язковою цезурою (паузою) після восьмого складу. Коломийками також називають коротенькі пісеньки, що можуть виступати як приспівки до танцю.

V. Творче завдання.

Написати твір – роздум на тему «Поезія, яка вражає...» (за ліричними творами Т.Шевченка). Обсяг роботи 1,5 сторінки.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.