Олімпіадні завдання з фізики 8 класу з розв'язками

Опис документу:
До вашої уваги орієнтовні олімпіадні завдання з фізики, які можна використовувати під час пыдготовки або проведення шкільного етапу олімпіад. Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 вересня 2011 р. № 1099.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Олімпіадні

завдання з фізики

8 клас

  1. Дайте відповідь на питання:

    1. Чому під час прополювання бур’яни слід витягати з грунту повільно, уникаючи ривків? (1 бал)

    2. До шальок терезів підвішені дві гирі однакової маси – фарфорова і залізна. Чи порушиться рівновага терезів, якщо гирі опустити у посудину з водою? Відповідь обґрунтувати. (1 бал)

    3. Яка траєкторія руху точок гвинта літака по відношенню до льотчика? По відношенню до землі? (1 бал)

    4. Велосипедист їде маршрутом Київ – Біла Церква – Київ. У яку погоду (вітряну чи тиху) велосипедист затратить менше часу? (1 бал)

    5. Стеаринову свічку бічною поверхнею прикріплюють до цегляної стіни. Куди стікатиме стеарин – до стіни чи в бік, протилежний до неї? (1 бал)

  1. Полий мідний куб з довжиною ребра а = 6см має масу m = 810г. Яка товщина стінок куба? (5 бал.)

  2. Першу третину шляху автомобіль проїхав зі швидкістю υ1 = 10 км/год, другу третину – зі швидкістю υ2 = 20 км/год і останню третину - зі швидкістю υ3 = 60 км/год. Визначити середню швидкість руху автомобіля на всьому шляху.

(5 бал.)

  1. В чашку, в якій знаходилося m1 = 500г льоду при t1 = 0ºС, влили m2 = 200г води при температурі t2 = 80ºС. Яка температура встановиться в чашці? Що там знаходитиметься? Втратами теплоти знехтувати. (5 бал.)

  2. На землі лежить ланцюг довжиною l = 4м и масою m = 10кг. Ланцюг піднімають за один із кінців так, що він відривається від землі. Яку роботу виконують при підйомі? (5 бал.)

Розв’язки олімпіадних завдань 8 класу:

    1. Повільно витягуючи бур’ян, виполюємо його з корінням. Якщо ж тягнути ривком, то коріння, внаслідок інерції, не встигає прийти в рух і, обриваючись, залишається в грунті.

    2. При однаковій масі залізна кулька матиме менший об’єм, оскільки густина заліза значно більша. Тому у воді на залізну кульку діятиме менша виштовхувальна сила і вона перетягне фарфорову кульку.

    3. До льотчика – коло.

До землі – гвинтова лінія.

    1. В тиху.

    2. До стіни. Цегляна стіна має погану теплопровідність і сильно нагрівається в тому місці, де приклеєна свічка.

2. Об’єм куба Vк = a³

Vк = 6³ = 216см³

Об’єм стінок Vс обчислюєм, знаючи масу куба mк та густину міді ρ:

Vс = mк / ρм; ρм = 8,9г/см³

Vс = 810г / 8,9г/см³ = 91см³

Тоді об’єм полості Vп = VкVс

Vп =216см³ - 91см³ = 125см³

125см³ = (5см)³, тому полость є куб з довжиною ребра b = 5см, а товщина стінок куба:

(a – b) / 2 = (6 – 5) / 2 = 0,5см

3. υсер = S / t1 + t2 + t3

t1 = S / 3*υ1; t2 = S / 3*υ2; t3 = S / 3*υ3;

υсер = 3υ123 / υ12 + υ13 + υ23

υсер = 18 км/год.

4. При охолодженні води до виділиться кількість теплоти Q1

Q1 = cm2 (t2 – t1)

Q1 = 4200*0,2 (80º) = 67200(Дж)

Яку кількість льоду m3 можна розплавити за рахунок цієї кількості теплоти:

m3 = Q1 / λ;

m3 = 67200 / 332000 = 0,2(кг)

Оскільки m3 < m1, це означає, що розплавився не весь лід й одержана суміш має температуру також 0ºС.

В чашці буде 0,3кг льоду і 0,4кг води.

5. Один кінець ланцюга потрібно підняти на висоту l. При цьому центр тяжіння ланцюга піднімається на висоту l / 2, тому робота дорівнює:

A = mq*l / 2.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись