і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Олександр Олесь. Поетична збірка “Княжа Україна”.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Т е м а. Олександр Олесь. Поетична збірка “Княжа Україна”. Поезії “Заспів”, “Україна в старовину”, “Наші предки слов’яни”

М е т а: ознайомити учнів з біографічними даними про поета; розвивати вміння виразно читати поетичні твори, висловлювати власні думки з приводу прочитаного; виховувати інтерес до історії своєї держави.

Т и п у р о к у: комбінований урок.

О б л а д н а н н я: портрет Олександра Олеся;.

Ф о р м и р о б о т и: “Мікрофон 1”, запитання до вчителя, читання із зупинками, самостійне читання, робота в парах.

Х і д у р о к у

І. Мотиваційний етап.

1. З’ясування емоційної готовності учнів до уроку ("Кольоровий настрій").

2. Актуалізація суб'єктного досвіду та опорних знань ("Передбачення": “Я думаю, що в збірці О.Олеся “Княжа Україна” розповідається про ...

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

1. Перевірка домашнього завдання:

а)переказ літописної оповіді;

- Як ви оцінили власну підготовку? Поставте в зошиті собі оцінку за домашнє завдання;

- Які висновки ви зробили для себе, прочитавши літописні оповіді? ("Мікрофон 1").

2. Коротка розповідь учителя про О.Олеся, ознайомлення зі збіркою “Княжа Україна”.

3. Опрацювання поезії “Заспів”:

а) бесіда перед прочитанням:

- Поясніть значення слова “Заспів” (Своєрідний вступ, передмова. Саме ця поезія готує читача до сприйняття того, про що йтиметься у збірці).

б) Читання поезії із зупинками, робота над виразністю читання;

в) бесіда після прочитання:

- Про що збирається розповісти у своїй збірці О.Олесь? (Доведіть свою думку, спираючись на зміст поезії “Заспів”).

Волос – бог скотарства, торгівлі у давніх слов’ян

Стрибог - бог вітру, бурі, негоди

Перун – бог дощу, грому, блискавки

Хапуни-водяники – духи річок, озер, колодязів

Лісовик – міфологічна істота, що живе у лісі

Мавка – лісова казкова істота

Волхв – ворожбит, чарівник, маг

4. Опрацювання поезії “Україна в старовину”.

а) читання тексту вчителем;

б) бесіда за змістом, короткий аналіз твору.

- Чи є у тексті незрозумілі слова?

(після пояснення значення слів)

- Яка тема вірша?

- Яка основна думка?

- Які рядки, на вашу думку, найяскравіше передають дух часів, про які йдеться? Виразно прочитайте їх.

Практичне завдання:

Описати природу давньої України, заповнивши таблицю

Дерева

Птахи

Звірі

Природні ландшафти

Граби, вільхи, сосни, явори, дуби

Гуси, качки, чаплі, чайки, журавлі, лебеді, орли

Олені, ведмеді, вепрі, кози, тури, вовки, лосі, рисі, зубри, борсуки, коні

Озера, стави, багна, ліс густий, степ безлюдний

5. Опрацювання поезії “Наші предки — слов’яни”:

а) поясніть назву твору. Що вам відомо про слов’ян?

б) словникова робота (підручник, с. 123);

в) самостійне читання, підготовка до виразного читання;

г) робота в парах: запитання до вчителя; відповіді вчителя;

ІV. Підсумок уроку

Домашнє завдання.

Обов’язкове: підготуватися до виразного читання та аналізу однієї з поезій (за власним вибором).

За бажанням: а) намалювати портрети князів (на вибір); г) підготувати розповіді про княгиню Ольгу та князя Ярослава Мудрого.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    663
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    9
  • Номер матеріала
    ZR192294
  • Вподобань
    1
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь