Олександр Олесь (О.Кандиба). Неоромантичні, символічні тенденції у творчості

Опис документу:
Дослідити поетичну спадщину О.Олеся; визначити провідні мотиви поезій, пояснити ритмомелодійні особливості, художні засоби; навчати учнів визначати поетичні жанри; розвивати навички аналізу художніх образів, уміння висловлювати власні міркування з приводу особливостей поезії митця; виховувати усвідомлення того, що любов до рідного краю - джерело творчої наснаги, мрія – природне прагнення людини жити краще.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 2

Тема: Олександр Олесь (О.Кандиба). Неоромантичні, символічні тенденції у творчості. Прагнення гармонії людини й природи, майстерність у відтворенні настрою і почуття в поезіях «З журбою радість обнялась», «Чари ночі». Експресивне висловлювання патріотичних почуттів у вірші «О слово рідне! Орле скутий!..»

Мета: навчальна: дослідити поетичну спадщину О.Олеся; визначити провідні мотиви поезій, пояснити ритмомелодійні особливості, художні засоби; навчати учнів визначати поетичні жанри; розвиваюча: розвивати навички аналізу художніх образів, уміння висловлювати власні міркування з приводу особливостей поезії митця; виховна: виховувати усвідомлення того, що любов до рідного краю - джерело творчої наснаги, мрія – природне прагнення людини жити краще.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: портрет письменника, виставка його творів. Запис романсів, створених на слова О.Олеся.

Хід уроку

Я марив лицарем явитись перед вами,

Гінцем і вісником життя!

О. Олесь

І.  Актуалізація опорних знань, умінь, навичок

1. Висловлювання на одну з тем (за вибором учнів)

- Дитячі й юнацькі роки О. Олеся.

- З чого починалась літературна діяльність митця.

- Що змусило поета виїхати за кордон і залишитися там на­завжди.

- Життя митця в еміграції.

2. Кросворд

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

ІY. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

1.  Повідомлення учнів

Інтимна лірика поета

Пейзажна лірика О. Олеся

Громадянська лірика О. Олеся

2. Аналіз поезій.

Виразне читання поезії «З журбою радість обнялась»

а) слово вчителя

б) бесіда за змістом поезії

в) узагальнення

Виразне читання вірша «Чари ночі».

а) слово вчителя

б) ідейно-художній аналіз поезії

в) узагальнення

Виразне читання поезії «О слово рідне! Орле скутий!».

а) слово вчителя

б) ідейно-художній аналіз поезії

в) узагальнення

Y. Узагальнення вивченого матеріалу

1. Окресліть постать поета за опорною таблицею

2. Олександр Олесь — видатний поет-символіст. Пригадаймо основ­ні ознаки символізму. (Заглиблення у внутрішній світ людини; філософічність; творчий інтуїтивізм; музична стихія поезії, особ­ливий ліризм; основний художній прийом — символ (слово — знак, натяк, загадка). На основі аналізу поезій розкрийте сим­волічне значення образів, заповнивши таблицю.

. Висновок

Романтик за світовідчуттям, Олександр Олесь сприймав світ у контрастній кольоровій гамі і так само його відображав. Ра­дісні, світлі мотиви перемежовувались у його ліриці з мотивами суму і розчарування. Але не сумні настрої визначають особли­вість творчого «Я» Олеся. Поет усе життя залишався співцем життєстверджувальних настроїв і переконань. Хотілося б, щоб тим оптимізмом пройнялися і ми, його сучасні читачі.

YІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності школярів

YІІІ. Домашнє завдання

Опрацювати сторінки підручника;

вивчити напам’ять одну з поезій (на вибір);

побудувати усне висловлювання «Особливості поезій митця»;

читати драматичний етюд «По дорозі в Казку»;

індивідуально — огляд драматичної спадщини О. Олеся.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00