Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Охорона повітря від забруднення
формувати в учнів усвідомлення необхідності охорони повітря;
розвивати творчу активність, уважність;
виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1. Бесіда
— Що таке вітер?
— Які бувають вітри?
— Розкажіть, що ви знаєте про урагани та смерчі.
— Чому люди вивчають вітер? Як вони використовують його силу?
2. Гра «Вірю — не вірю»
- Повітря необхідне живим організмам. (Так, щоб дихати.)
- Повітря не має кольору. (Так, воно прозоре, але товстий шар повітря має блакитний колір.)
- Повітря нерухоме. (Ні, воно весь час рухається. Це і є вітер, який ми відчуваємо.)
- Повітря міститься у твердих речовинах, наприклад, ґрунті, крейді. (Так. У цьому ми переконалися, коли проводили дослід з крейдою.)
- Повітря, яким ми дихаємо, насичене вуглекислим газом. (Ні. Повітря на одну п’яту складається з кисню, а решта — інші гази.)
— Отже, природа дає нам повітря без кольору, запаху, насичене вдосталь киснем — таким, яким воно необхідне людині. Завдяки повітрю ми живемо. Тому й повинні дбати про чистоту повітряного океану. Забруднене повітря — значна загроза для всього людства.
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про охорону повітря від забруднення.
IV. Вивчення нового матеріалу
— Пригадайте! Яке значення має повітря для Землі?
— Поміркуйте, чи однакове повітря в місті і в селі, у лісі і біля автостради.
— Повітря — це частина природи. Якщо повітря забруднене, то всім організмам важко дихати, вони хворіють і навіть гинуть. Людям, рослинам і тваринам для дихання потрібне чисте повітря!
— Пригадайте, де батьки радять вам гуляти. Чому? Наведіть приклади забруднення повітря господарською діяльністю людини.
— Чому забруднюється повітря? Що може псувати повітря там, де ви живете?
— У нашій країні ухвалені закони про охорону повітря, що вимагають від підприємств установлення спеціальних уловлювачів шкідливих викидів, сажі й пилу. У кожному населеному пункті за чистотою повітря має здійснюватися спеціальний контроль.
Водіям автотранспорту необхідно стежити, щоб їхні автомобілі не забруднювали повітря. А всім нам треба більше користуватися велосипедами. Рослини теж сприяють чистоті повітря. Тому потрібно їх берегти, висаджувати молоді деревця і кущі, висівати навесні квіти!
— Назвіть кімнатні рослини — очищувачі повітря.
2. Фізкультхвилинка
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в групах
Групам роздають картки: «Поряд — парк. Там згребли торішнє листя і запалили багаття. І вулиця, і перехожі потопають у великих сизуватих клубах диму...»
Завдання: зробити висновок.
— Повітря також забруднюється від зловживання отрутохімікатами на полях, від викидів відпрацьованих газів з фабрик, заводів, забруднює повітря транспорт.
— Аж страшно уявити, яким брудним повітрям ми дихаємо. Невже нічого не можна зробити? (Не спалювати листя; заводи і фабрики повинні бути безвідходними або очищати викидні гази; більше користуватися тролейбусами; трамваями.)
VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія
— Поспостерігайте і дослідіть: чи забруднюється повітря у вашому довкіллі?
— Які транспортні засоби найбільше забруднюють повітря? Поясніть чому.
— Доведіть, що повітря після дощу та снігопаду стає чистішим.
— Запропонуйте способи очищення повітря на нашій планеті.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»