Охорона повітря від забруднення

Опис документу:
Гострою проблемою людства є охорона повітря, адже найбільшу шкоду чистоті повітря приносить саме діяльність людини. Мета:  формувати в учнів усвідомлення необхідності охорони повітря;  розвивати творчу активність, уважність;  виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Охорона повітря від забруднення

Мета:

  • формувати в учнів усвідомлення необхідності охорони повітря;

  • розвивати творчу активність, уважність;

  • виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

— Що таке вітер?

— Які бувають вітри?

— Розкажіть, що ви знаєте про урагани та смерчі.

— Чому люди вивчають вітер? Як вони використовують його силу?

2. Гра «Вірю — не вірю»

- Повітря необхідне живим організмам. (Так, щоб дихати.)

- Повітря не має кольору. (Так, воно прозоре, але товстий шар повітря має блакитний колір.)

- Повітря нерухоме. (Ні, воно весь час рухається. Це і є вітер, який ми відчуваємо.)

- Повітря міститься у твердих речовинах, наприклад, ґрунті, крейді. (Так. У цьому ми переконалися, коли проводили дослід з крейдою.)

- Повітря, яким ми дихаємо, насичене вуглекислим газом. (Ні. Повітря на одну п’яту складається з кисню, а решта — інші гази.)

— Отже, природа дає нам повітря без кольору, запаху, насичене вдосталь киснем — таким, яким воно необхідне людині. Завдяки повітрю ми живемо. Тому й повинні дбати про чистоту повітряного океану. Забруднене повітря — значна загроза для всього людства.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про охорону повітря від забруднення.

IV. Вивчення нового матеріалу

— Пригадайте! Яке значення має повітря для Землі?

— Поміркуйте, чи однакове повітря в місті і в селі, у лісі і біля автостради.

— Повітря — це частина природи. Якщо повітря забруднене, то всім організмам важко дихати, вони хворіють і навіть гинуть. Людям, рослинам і тваринам для дихання потрібне чисте повітря!

— Пригадайте, де батьки радять вам гуляти. Чому? Наведіть приклади забруднення повітря господарською діяльністю людини.

— Чому забруднюється повітря? Що може псувати повітря там, де ви живете?

— У нашій країні ухвалені закони про охорону повітря, що вимагають від підприємств установлення спеціальних уловлювачів шкідливих викидів, сажі й пилу. У кожному населеному пункті за чистотою повітря має здійснюватися спеціальний контроль.

Водіям автотранспорту необхідно стежити, щоб їхні автомобілі не забруднювали повітря. А всім нам треба більше користуватися велосипедами. Рослини теж сприяють чистоті повітря. Тому потрібно їх берегти, висаджувати молоді деревця і кущі, висівати навесні квіти!

Назвіть кімнатні рослини — очищувачі повітря.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота в групах

Групам роздають картки: «Поряд — парк. Там згребли торішнє листя і запалили багаття. І вулиця, і перехожі потопають у великих сизуватих клубах диму...»

Завдання: зробити висновок.

— Повітря також забруднюється від зловживання отрутохімікатами на полях, від викидів відпрацьованих газів з фабрик, заводів, забруднює повітря транспорт.

— Аж страшно уявити, яким брудним повітрям ми дихаємо. Невже нічого не можна зробити? (Не спалювати листя; заводи і фабрики повинні бути безвідходними або очищати викидні гази; більше користуватися тролейбусами; трамваями.)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Поспостерігайте і дослідіть: чи забруднюється повітря у вашому довкіллі?

— Які транспортні засоби найбільше забруднюють повітря? Поясніть чому.

— Доведіть, що повітря після дощу та снігопаду стає чистішим.

— Запропонуйте способи очищення повітря на нашій планеті.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!