Однозначні й багатозначні слова

Опис документу:
Урок засвоєння нових знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Однозначні й багатозначні слова.

Мета:

  • зясувати особливості вживання в мові однозначних і багатозначних слів;

  • формувати навички практичного використання в мовленні однозначних і багатозначних слів;

  • збагачувати словниковий запас слів;

  • розвивати усне та писемне мовлення учнів.

Обладнання: тлумачні словники.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Опитування

  • Який розділ мовознавства називається лексикологією?

  • Що таке лексичне значення слова?

  • Для чого треба користуватися тлумачним словником?

Перевірка домашнього завдання

Учні зачитують опис квітки чорнобривець.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

Слова можуть мати не одне, а кілька лексичних значень. Цю їх властивість називають багатозначністю.

Вдома ви описували квітку чорнобривець. А чи знаєте, що чорнобривцями за чорні брови називають хлопців. Я прочитаю вам легенду. Уважно слухайте. Придумайте заголовок до тексу.

Легенда про чорнобривці

В одному селі росли три сини. Чорноброві,красиві парубки. Один вирізав із дерева квіти, птахів. Другий малював їх, а третій ткав на килимах та доріжках. Цар захотів зробити їх придворними майстрами. Та хлопці захотіли творити на волі для простого люду. Цар не стерпів непокори і наказав вбити братів. А на ранок на тому місці, де пролилася їх кров, зацвіли квіти. Люди назвали їх чорнобривцями.

Зоровий диктант

Рожа рожева

У кожного народу є свої квіти. Мальва здавна була популярною в Україні. Її стебла з розкішними квітками прикрашали мало не кожну садибу. Нарівні з чорнобривцями мальву дівчата вплітали у свої вінки.

Робота із тлумачними словником

Учні діляться на з групи.

Завдання. Доведіть, що слова квітка, вінок, розкішна є багатозначними.

Складіть з ними кілька словосполучень, щоб кожне з них вживалося з новим відтінком значення.

Розподільний диктант

Учні записують у два стовпчики слова: однозначні і багатозначні.

Домівка, поле, квіти, земля, рослини, дерево, голова, коси, пам'ять, дорога, небо, очі, вітер, шепіт, колоски, пшениця, барвінок, килим.

ІІІ. Підведення підсумків уроку

ІV. Домашнє завдання

Уявіть себе казкарем. Напишіть міні-казку «Заснули мальви коло хати».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!