Односкладні речення. Неповні речення. Речення з однорідними членами

Опис документу:
Тематичний контроль знань

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Односкладні речення. Неповні речення. Речення з однорідними членами

Варіант 1

1. Визначити серед поданих речень не ускладнене однорідними членами. (1 бал)

А Починалося нове життя з новими стосунками, з новими інтересами (О. Гончар).

Б Пригадайте, мамо, те прощання край воріт, де сяяла роса (Д. Павличко).

В Микито, знов мою пораду ти забув і судиш про князів (І. Кочерга).

Г Спокійно, розважливо тече розмова (О. Гончар).

2. Позначити рядки, у яких уживається тире в неповних реченнях (на місці пропущеного члена). (1 бал)

А Вишивка це своєрідний літопис життя (Т. Островська).

Б Вірші, звичайно, не писалися, оскільки на плечах погони (В. Стус).

В Друга дочка Ярослава Мудрого королева Франції Анна (С. Кримський).

Г У християнстві дуб символ гордості й пихатості (О. Потапенко).

Д Жовтий колір означає невірність, розлуку, а в поєднанні з червоним нагороду й повагу (В. Куйбіда).

3. Визначити рядок зі складним реченням, яке вимагає редагування (розділові знаки випущено). (1 бал)

А Людина створила культуру, а культура людину (В. Русанівський).

Б Око бачить далеко, а розум бачить ще далі (Нар. творчість).

В У вухах сережки блищать, на руках золоті персні (Панас Мирний).

Г Морози пішли на південь, Сірки на північ (І. Багряний).

4. Складіть речення, яке б відповідало поданій схемі. (2 бали)

І , і , і - .

5. Установити відповідність між односкладними реченнями та їх видами. (2 бали)

А Не взявшись за сокиру, хату не збудуєш (Нар. творчість).

Б Про успішний виступ Остапа Вересая довідалися і в царському дворі (В. Скуратівський).

В Хлюпіт хвиль, рівне дихання моря (Д. Кулиняк).

Г Уже неозброєним оком стало видно зграї птахів (Д. Кулиняк).

Д Скажемо відверто хоч би сьогодні про наші помилки й безвідповідальність (В. Дрозд).

Е Розумну річ приємно й слухати (Нар. творчість).

1 Означено-особове.

2 Неозначено-особове.

3 Узагальнено-особове.

4 Безособове.

  1. Називне.

6. Списати речення, розставляючи розділові знаки. (2 бали)

1. Зацвіли усі діброви і долини і луги. 2. Дівчина була невелика на зріст але рівна гнучка довгобраза повновида.

7. Напишіть твір – опис «Весна», використовуючи однорідні члени речення (3 бали).

Односкладні речення. Неповні речення. Речення з однорідними членами

Варіант 2

1. Визначте серед поданих речень не ускладнене однорідними членами речення.(1 бал)

А Україно тернова, свята і висока, не зівянуть твої корогви золоті (Т. Севернюк).

Б Радість і чудо найбільше для людини – її рука. (П. Загребельний).

В Південний краю, як тепер далеко лежиш від мене ти (Леся Українка).

Г Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим (А. Малишко).

2. Позначити рядки, у яких уживається тире в неповних реченнях (на місці пропущеного члена). (1 бал)

А У тривожну пору іспитів на кожному кроці чуємо побажання успіху, а частіше жартівливе «ні пуху ні пера» (І. Вихованець).

Б Вишивка одне з найдавніших українських мистецтв (О. Гасюк).

В Творчість Георгія Нарбута яскрава сторінка в українському мистецтві.

Г І завжди крах ілюзій (Є. Куртяк).

Д Найвеличніший симфонічний твір Леонтовича народно-фантастична опера «На русалчин Великдень».

3. Визначити рядок зі складним реченням, яке вимагає редагування (розділові знаки випущено). (1 бал)

А Лагідні слова роблять приятелів, а наклепи ворогів (Нар. творчість).

Б Спочатку бачимо пологі округлі пагорби, а ще нижче бачимо гори (К. Ґудзик).

В Бджола жалить жалом, а людина словом (Нар. творчість).

Г Один розум добре, два краще (Нар. творчість).

4. Складіть речення, яке б відповідало поданій схемі. (2 бали)

: , , .

5. Установити відповідність між односкладними реченнями та їх видами. (2 бали)

А Йому було по-справжньому добре (Є. Гуцало).

Б Калиновий лист, калинова сопілка, калинова колиска (В. Сухомлинський).

В Колись калину цінували в Україні особливо

(В. Сухомлинський).

Г За рідний край і життя віддай (Нар. творчість).

Д Пригадую свого діда Мусія Юру високого, кремезного, з довжелезною бородою

(Ю. Ягнич).

Е Вітру в полі шукати (Нар. творчість).

1 Означено-особове.

2 Неозначено-особове.

3 Узагальнено-особове.

4 Безособове.

5 Називне.

6. Списати речення, розставляючи розділові знаки. (2 бали)

1. Холодний колючий вітер гнав низько над землею важкі оливяні хмари. 2. Свіже весняне повітря лоскоче мене бадьорить.

7. Напишіть твір – опис «Ранок», використовуючи однорідні члени речення (3 бали).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!