Однорідні члени речення. Узагальнення та систематизація

Опис документу:
(урок з використанням народознавчого матеріалу) Мета: формування компетентностей: предметна: закріпити знання з даної теми, удосконалити навички практичного застосування правил; комунікативна: збільшувати словниковий запас учнів; ключова: розвивати логічне мислення, вміння вчитись; загальнокультурна: виховувати народознавчі компетентності.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: «Я візьму той рушник…». Розділові знаки в реченнях з однорідними членами (урок з використанням народознавчого матеріалу)

Мета: формування компетентностей:

предметна: закріпити знання з даної теми, удосконалити навички практичного застосування правил;

комунікативна: збільшувати словниковий запас учнів;

ключова: розвивати логічне мислення, вміння вчитись;

загальнокультурна: виховувати народознавчі компетентності.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань

Перебіг уроку

I.Організація класу

Які звичаї та традиції є в нашого народу? Чи зберігаються вони у ваших родинах?

II.Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання.

Комунікативний практикум (перегляд фрагменту фільму про рушник)

III.Мотивація навчальної діяльності

Бесіда «Пісня про рушник як продовження розповіді про наше минуле, традиції, звичаї».

(учні розподіляються на групи за основними кольорами узорів на рушнику – червоний, чорний, зелений, блакитний)

IY.Цілевизначення та планування діяльності

1.Кожній групі – частина тексту. Завдання – синтаксичний розбір речень з однорідними членами , пояснення розділових знаків, володіння теоретичним матеріалом. У всіх груп є тексти з виконаними завданнями інших груп для полегшення роботи за технологією «Карусель».

Y. Опрацювання навчального матеріалу

1. Робота групах.

Червоний: розставити розділові знаки, пояснити орфограми, скласти речення:

«Скільки зворушливих слів скільки звичаїв родин…ого жит…я пов…язано з рушником. З ним як і з піснею людина пр…ходила у/світ жила й пом…рала».

Група слів для складання речень (образи, хліб-сіль, народження дитини, оберіг, прийняти рушник, весілля, сватання, вінчання)

Чорний: Розставити розділові знаки, пояснити орфограми, скласти два речення про рушник.

Вишивати мати вчила з/малку.

Коли/б мені Господи неділі діждати

Та/й на в…сільний рушн…чок стати.

Тоді не/ розлучить ні батько ні мати

Ні суд ні громада.

Зелений: Скласти речення, розставити розділові знаки, пояснити орфограми.

Рушник, згадка, про, мати, батько, все, домівка, дитинство, любов, перший. Гладь, заполоч, хр…стик, гаптував…ня, мер…жка – (види , усе це) в…шивати рушники.

Блакитний: розставити розділові знаки,пояснити орфограми.

Він пройшов крізь віки пер…давався з поколін…я в поколін…я. Рушник на Поліс…і – вуз…кий, але довгий. По всьому полю ро…шиті сірими та блакитними нитками геом…тричні узори.

2.Технологія «Карусель» : Учні стають у два кола обличчям один до одного та протягом 1-2 хв. обмінюються результатами своєї роботи. Намагаються коригувати один одного).

3. Наступний етап – письмове складання тестових завдань на основі текстів з інших груп. Представник кожної групи допомагає виконати роботу, керуючись відредагованими текстами.

YI. Домашнє завдання

Вправа, тест з підручника, теоретичний блок – підготовка до контрольної роботи.

YII. Рефлексія

Оцінювання за результатами роботи учнів

Прослуховування пісні на слова А.Малишка «Пісня про рушник»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
0
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!