Одне заважає іншому: Уроки МУЗИКИ і уроки ПРО МУЗИКУ!

Опис документу:
І ось люди, способні лише придумати і наспівати нескладні поспівки, стають «великими композиторами», а діджеї, жонглюючи пізніше цими пісеньками, стають «великими музикантами». Пані та панове , внесемо ясність: король оголений! МУЗИКА - зовсім не те, чим зайнятий диск-жокей.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Кавові розмови


Одне заважає іншому: Уроки МУЗИКИ і уроки ПРО МУЗИКУ!




Автор пісень в стилі поп, який не вчився музиці і не знає нот! - вважає себе великим композитором. Інший - диск-жокей - щиро впевнений, що є музикантом і «створює музику» не гірше якихось там диригентів і виконавців. Обидва вони обмануті нашою музичною освітою. З ранніх років ми брешемо дітям, що музика - це спів пісень, ритмічні рухи, гра на інструментах і розповіді про композиторів. І ось люди, способні лише придумати і наспівати нескладні поспівки, стають «великими композиторами», а діджеї, жонглюючи пізніше цими пісеньками, стають «великими музикантами».

Пані та панове , внесемо ясність: король оголений! МУЗИКА - зовсім не те, чим зайнятий диск-жокей.

Уроки музики - це навчання:

- музичному читанню в Скрипковому і Басовому ключах разом,

- музичному запису,

- вмінню співати по нотах,

- вмінню грати по нотах двома руками.

Кінцевий результат навчання музиці - музичне мислення: здатність не

тільки виконувати музику, але і записувати, і складати її. Як урок англійської вчить мови англійської, так і урок музики вчить мові музичній - тобто вмінню висловлювати цією мовою свої думки, грамотно і красиво оформляючи їх.

В Європі початківців вчать музиці приватні педагоги, держава їх

практично не підтримує і не контролює. Вся відповідальність за якість уроків

лежить на їх плечах. Відбір учнів гранично простий: хто платить - той і вчиться. Більшість дітей не навчається музиці взагалі Сформована система відкидає їх - в тому числі і музично обдарованих. Вчителі змушені підробляти, і вже не в музичній сфері.

Уроки про музику - це все, що не навчає : спів пісень, хлопки в долоні, гра в шумових оркестрах, розмови про музику і вивчання різноманітних теоретичних правил. Їх мета - не навчити, а тільки долучити, дати загальні

відомості про музику як мистецтво. Уроки про музику проводяться у всіх середніх школах безкоштовно і охоплюють велику частину учнів. Якщо в школі є ініціатор, він створює ансамбль або оркестр – тоді для бажаючих може факультативно з'явитися навчання грі на інструментах.

Вважається, що уроки «про музику» прищеплюють любов до музичного мистецтва і пробуджують інтерес до навчання музиці. На жаль, це відбувається тільки у самих захоплених і яскравих вчителів, яких рідкісні одиниці. Нічому не навчаючи, не додаючи здібностей, умінь і навичок, уроки про музику нічого не можуть ні пробудити, ні прищепити.

Ми повільно, але вірно сковзаємо вниз по спіралі. Чим менше людей, які володіють музикою по-справжньому, тим менше інтересу до музичних шкіл , і тим менше у нас професійних музикантів. Підтримка узаконеної музичної безграмотності у вигляді уроків «про музику» поступово витісняє з музичного мистецтва справжніх професіоналів, від яких і залежить розвиток цього мистецтва.

Коло замикається. Вихід з нього тільки один - реформа музичної освіти у загальноосвітньому секторі, У ЗОШ необхідно ввести уроки МУЗИКИ - і підпорядкувати їм уроки «про музику».



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.