і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

ОБРАЗ ХОРОБРОГО ЛИЦАРЯ АЙВЕНГО В РОМАНІ В. СКОТТА «АЙВЕНГО»

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Світова література, 8 клас

_____________

УРОКИ № ____

ТЕМА: ОБРАЗ ХОРОБРОГО ЛИЦАРЯ АЙВЕНГО В РОМАНІ В. СКОТТА «АЙВЕНГО»

Мета: проаналізувати образ головного героя роману, розкрити його роль у втіленні авторських ідеалів; розвивати навички виразного читання, переказу, усного мовлення, уміння характеризувати художній образ; сприяти вихованню мо­ральних якостей учнів.

Хід уроку

Перша заповідь лицарства: викресли з книги твого життя те, що заносив у неї до цього часу — занепокоєння, невпевне­ність, брехню. А замість викресленого впиши лише одне слово — «відвага».

Пауло Коельо, сучасний бразильский письменник, «Книга волхва світла»

I. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Слово вчителя

В. Скотт у романі «Айвенго» писав: «Лицарство… воно дже­рело найчистіших й найшляхетніших прихильностей, опора при­гніченим, захист ображеним, оплот проти свавілля володарів! Без нього дворянська честь була б пустим звуком. І свобода знаходить найкращих покровителів у лицарських списах і мечах!»

Кого ж називали лицарями? Звичайно, сміливих, мужніх, відважних людей, які готові були у будь-який момент прийти на допомогу всім, хто потерпає.

У словнику В. І. Даля можна прочитати таке тлумачення цього поняття: «Рыцарь — конный витязь старины, когда ручной бой, меч и латы решали дело; конный латник дворянского сосло­вия; член рыцарского ордена, братства; честный и твердый рато­ватель за какое-либо дело, самоотверженный заступник».

Відомо, що чоловіки прагнули бути лицарями, ними завжди захоплювалися жінки. На нашому уроці ми поговоримо про доблесного лицаря Айвенго — головного героя роману В. Скотта.

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

III. СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Презентація учнями створеної реклами роману В. Скотта «Айвенго» (3—4 роботи) (Рекламні роботи учнів можна переглядати на наступних уроках.)

  2. Робота з епіграфом

1. Як ви розумієте слова П. Коельо, що виступають епіграфом уроку?

2. Як епіграф перегукується з тлумаченням поняття «лицар­ство», яке пропонує В. І. Даль? Знайдіть спільні риси.

  1. Вікторина «Що ти знаєш про Айвенго»?

1. З якої родини походив Айвенго? (Він був сином англосак­ського феодала Седріка Роттервудського, який пишався дав­ністю й честю свого старовинного роду.)

2. У яких країнах побував герой? (Палестина, Венеція, Франція, Генуя.)

3. Кому служив Айвенго? (Королю Річардові I.)

4. Що було зображено на його щиті? (Дуб, вирваний із коренем.)

5. Під яким іменем виступав Айвенго на турнірі? (Лицар Позбавлений Спадку. Так було написано на його щиті.)

6. Хто став переможцем першого дня турніру? (Айвенго.)

7. Із ким став Айвенго на двобій? (Із Бріаном де Буагільбером.)

8. Хто допоміг Айвенго у вирішальному поєдинку на лицар­ському турнірі? (Чорний Лицар.)

9. Як звали даму серця Айвенго? (Леді Ровена.)

Захист-представлення «портретів» Айвенго, створених учнями

  1. Робота з підручником

1. Розгляньте портрети Айвенго, представлені на сторінках під­ручника.

2. Чи відповідають вони вашим уявленням про героя?

  1. Бесіда з учнями

1. Чому батько вигнав Айвенго з дому? (Через те, що він по­кохав леді Ровену.)

2. Що вам відомо про нього?

  1. Бесіда за змістом VIII—XII розділів

1. Чому Айвенго не відкрив свого обличчя під час турніру?

2. Що свідчить про надзвичайну силу, мужність і витривалість Айвенго під час турніру?

3. Як сприйняли появу героя леді Ровена, Седрік, Фрон де Беф?

  1. Творче завдання «Рольова гра»

Розкажіть від імені Айвенго, що з ним сталося після турніру.

  1. Виразне читання або інсценізація монологу Айвенго про лицарство (розділ XXIX)

  2. Бесіда за змістом прочитаного (чи побаченого)

1. Подумайте, чому Айвенго так цінує лицарство?

2. Що означали для героя лицарський дух, лицарська честь?

3. Чи дотримується Айвенго законів лицарства?

  1. Творче завдання

На основі прочитаного визначте закони лицарства, про які із захопленням говорить герой.

  1. Бесіда з учнями

1. Чи пробачив Седрік свого сина? (Так.)

2. Як ставився до Айвенго король Річард? (Айвенго був його улюбленцем.)

3. Як Айвенго характеризує той факт, що він став захисником Ребекки під час суду над єврейкою? (Він був дуже порядною людиною і пам’ятав добро, яке йому зробила ця дівчина.)

4. Як склалася доля Ровени та Айвенго? (Вони одружилися й жили довго і щасливо.)

5. Що відомо про подальшу долю героя? (Айвенго був вірними васалом свого короля і, користуючись його прихильністю, міг би досягти високих почестей. Але передчасна загибель Річарда у Франції перекреслила всі сподівання Айвенго.)

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Проблемні завдання

Визначте, втіленням яких ідеалів автора є образ Айвенго. (Айвенго виступає втіленням честі, порядності, вірності обов’язку та коханій, відданості, доброчинності, благородства, шляхет­ності. Разом із тим автор показує залежність особистості від суспільних процесів.)

Подумайте, чим приваблює сучасного читача образ Айвенго.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Напишіть «Щоденник Айвенго», у якому спробуйте відобразити його переживання, роздуми, мотивацію вчинків; добе­ріть цитатний матеріал до образів Ровени та Ребекки; створіть пор­трети обох героїнь (творче завдання виконується за бажанням учнів).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
245 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти