і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання мобільних застосунків на уроках
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». Фольклорні і літературні елементи у творі

О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». Фольклорні і літературні елементи у творі

Перегляд
матеріалу
Отримати код

О. С. Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів». Фольклорні і літературні елементи у творі

Мета: виявити особливості жанру казки у творчості О, С. Пушкіна на прикладі «Казки про мертву царівну», вчити аналізувати особливості поетичної мови; розвивати вміння порівнювати й робити висновки; виховувати кращі людські чесноти, потяг до романтичного, дивовижного.

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до казки.

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань

1.Бесіда за питаннями, складеними учнями ( в парах)

2-3 пари відповідають вчителеві

  • Яке із питань було найскладнішим? Найцікавішим?

2. Повторення ознак чарівної казки

(Учень без пари працює з підручником та іншими джерелами, потім виступає перед класом)

ІІ Сприймання навчального матеріалу

  1. Евристична бесіда

  • Назвіть головних героїв «Казки про мертву царівну». Хто з них позитивний, хто негативний?

(Цікаво вислухати думку дітей стосовно царя. Адже він залишив молоду вагітну дружину саму, був відсутнім тривалий час, про поважність причин не сказано жодного слова. Лиху мачуху в дім привів теж він і не помічав її знущань з царівни. Нарешті, коли зникла царівна, то не батько, а наречений вирушає на пошуки, крім того, «молва трезвонить стала», а не батько переймається зникненням доньки.)

  • Чому початок казки сумний?

  • Чим нова цариця відрізняється від попередньої?

  • Чому саме їй, а не першій цариці дали у посаг люстерко?

  • Що ви можете розказати про люстерко? Чим воно є у казці: персонажем або помічником героя?

  1. Робота над порівняльною характеристикою

  • Порівняйте цю мачуху з мачухами із відомих вам народних казок?

  • Що означає порівняти?

(Знайти спільне та різне).

  • Що значить порівняти літературних героїв?

( Знайти спільне та різне в їхніх портретах, вчинках, рисах характеру, особливостях мовлення).

  • Чи всіх героїв можна порівняти?

  • Отже, чим схожа й не схожа цариця на мачух із народних казок? (Вони бездушні, жорстокі – вона злодійка).

  1. Визначення ролі образу Єлисея у казці

  • Яку роль виконує Єлисей у казці Пушкіна? Чи можна знайти йому аналог у народних казках?

  • Як ставляться сили природи до Єлисея та його біди?

  • Чим схожий на народні казки епізод, в якому Єлисей шукає допомогу?

(Трикратністю)

  • Які герої з народних казок схожі на Єлисея своєю шляхетністю, вірністю, силою духу?

  1. Визначення ролі чарівних подій

  • Спробуйте переказати історію с твору Пушкіна так, щоб усе в ній було ймовірним. Які епізоди випустимо? (Бесіди з люстерком, чарівне пробудження царівни)

  • А чи не могло статися так , що цариця сама бачила у люстерку:вона не така гарна, як царівна?

  • Якими цілком імовірними причинами можна пояснити пробудження царівни?

  • Пригадайте слова Пушкіна: «Сказка – ложь, да в ней намек». Чи можна їх застосовувати до вивченої казки?

ІІІ Осмислення навчального матеріалу

Творча робота

Завдання: за опорними словами написати твір «Що мене захопило у казках Пушкіна?»

Мені сподобалися обидві казки, але особливо… Читаючи її, я насолоджувався пушкінським описом… Мене вразило… Але в «Казці…» з іще більшою силою… Перечитуючи улюблені рядки, я захоплювався…

IV Підсумок

  • Як називаються сюжети казок, що повторюються у різних народів?

  • Поясніть шлях таких сюжетів до літературних творів на прикладі казок О. С. Пушкіна.

  • Як, по-вашому. Можна навчитися отримувати насолоду від читання книжок, споглядання картин?

  • Чи необхідно це людині?

V Домашнє завдання

Прочитати казку Андерсена «Соловей»; намалювати шлях пошуків придворними соловя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок , на якому розглядається питання спільного та різного в сюжетах та героях народних і літературних казок
  • Додано
    25.06.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    410
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    ND036212
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти