НУШ. Тиждень 5. Ранкові зустрічі. День 2. ЯК ЖИВУТЬ РОСЛИНИ ВОСЕНИ?

Опис документу:
Мета: збагатити знання учнів інформацією про ознаки осінньої пори; закріпити уявлення про осінні погодні та природні зміни в житті рослин, тварин, неживої природи; розкрити зв'язок між змінами в природі та умовними періодами осені — рання, золота, пізня; учити пов'язувати народну мудрість із характерними ознаками осені; збагатити словниковий запас словами-епітетами; виховувати в дітей інтерес до осінніх явищ у природі, бережливе ставлення до довкілля.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ранкові зустрічі 1 клас

Тиждень 5. ОСІНЬ

Мета: збагатити знання учнів інформацією про ознаки осінньої пори; закріпити уявлення про осінні погодні та природні зміни в житті рослин, тварин, неживої природи; розкрити зв'язок між змінами в природі та умовними періодами осені — рання, золота, пізня; учити пов'язувати народну мудрість із характерними ознаками осені; збагатити словниковий запас словами-епітетами; виховувати в дітей інтерес до осінніх явищ у природі, бережливе ставлення до довкілля.

День 2. ЯК ЖИВУТЬ РОСЛИНИ ВОСЕНИ?

1. Вітання

Діти, я рада всіх вас бачити! Коли я йшла до школи, то звернула увагу на те, що дерева не просто гойдаються від вітру. Вони ніби розмовляють між собою. Тож я вам сьогодні пропоную теж привітатися так, як вітаються дерева. Я починаю. Я — струнка тополя. Доброго дня, Андрійку!.. (Діти продовжують.)

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як живуть рослини восени?»

Яка пора року за вікном?

Які зміни в природі відбуваються з настанням осені?

Розгляньте картини відомого художника І. Левітана, наприклад: «Золота осінь», «Осінній ліс», «Осінній ранок», «Туман», «Осінь», «У лісі восени», «Туман. Осінь».

Яку пору року зобразив художник? Обґрунтуйте свою відповідь.

Що спільне, а що — відмінне на картинах?

Які кольори притаманні осені?

Чи завжди осінь однаково яскрава?

Діти, що відбувається з рослинами восени?

· Слухання казки «Осінь» Т. Домаренок

Цілих три місяці дівчина Літо гуляла по землі. Із нею потоваришували всі: звірятка й птахи, дерева, кущі, квіти, метелики й жучки. Із дівчиною Літо було так добре й тепло, тому що вона — дівчина весела, із нею дуже цікаво. Красуня дарувала квітам на луках яскраві й ніжні фарби, лісовим ягодам — чудовий аромат. А скільки дзвінких пісень вона вигадала для птахів! Ними насолоджувався весь ліс! І ось збігли три літні місяці — червень, липень і серпень. Увечері тридцять першого серпня дівчина Літо, попрощавшись, пішла в інші краї. А за нею, невідомо звідки, прилетіли холодні вітри, на деревах з’явилися перші жовті листочки.

Теплолюбні пташки занепокоїлися — холодно!

Потрібно летіти слідом за Літом у теплі краї! — міркували ватажки пташиних зграй.

Заплакали квіти, схиливши свої голівки. Вони-то знали, що незабаром зовсім замерзнуть. Та й дерева зажурилися, дивлячись, як з їхніх гілок злітає на землю пожовкле листя. Звірятка в лісі зовсім розгубилися. Що тепер буде?

Настав перший день осені — перше вересня. Рано-вранці всі в лісі побачили, як до них через поле йде вже зовсім інша дівчина з розумними, трішки сумними очима.

Це Осінь,— прошепотіли дерева.

Так, це вона! — підтвердили трави і квіти.

Чого ж ви зажурилися? — сказала Осінь, дивлячись із посмішкою на всіх.— Не бійтеся! Усе буде добре. Тільки всім жителям лісу потрібно ретельно підготуватися до настання холодів.

Вам, трави і квіти, допоможе опале жовте листя. Воно вкриє і захистить ваші корінці від лютих морозів так, щоб навесні ви змогли знову розквітнути. А ви, горобці та синиці, галки і ворони, теж не хвилюйтеся! Я вам приготувала до зими їжу. Подивіться на ці ягоди шипшини й горобини. Вони — для вас!

Любі малюки, їжачки, мишки й білочки, чому розгубилися? Шукайте в лісі гриби, горіхи та яблука, а в полі — зернятка. Робіть для себе запаси на холодну й голодну зиму. Тоді вона вам не буде страшна!

Дерева й кущі, не плачте! Усі листочки, що ви втратите зараз, навесні знову виростуть. Тільки не розгубіть запаси живиці, що тече по ваших стовбурах. Вона — харчування на довгу зиму.

Ну, а ви, наші дорогі співучі птахи! Вам не вберегтися тут від холодів, тому летіть на південь! Перезимуєте там, а навесні, коли потеплішає, знову повернетесь до нас, ми вас будемо чекати з нетерпінням!

Після таких підбадьорливих слів золотокосої Осені весь ліс повеселішав, зашумів, загудів у роботі. А співучі птахи, обговоривши плани перельоту й відпочивши, зібралися в далеку подорож.

Рано-вранці на південь потягнулися зграї перелітних птахів. А дівчина Осінь, проводжаючи їх, дивилася в небо їм услід і бажала доброї, щасливої дороги.

Тетяна Домаренок

Як відбуваються зміни восени?

Які поради осені ви запам’ятали?

А як розмовляють листочки, коли немає вітру або вітер тихенький?

Ш-ш-ш... (Діти вимовляють голосно і тихо.)

· Гра «Відгадай»

Учитель називає дерева. Якщо вони восени скидають листя, учні повинні підняти руку, якщо не скидають — стоять непорушно.

· Театральна студія

А зараз я пропоную створити театр Осені. (На столі розкладено осінні квіти, кетяги калини, кольорові хустки, стрічки, осіннє листячко.)

Візьміть атрибути, що подобаються, і покажіть, як шелестить осінній дощик, тріпоче осіннє листя на деревах, стовбури нахиляються від вітру, а на клумбі пишаються квіти. (Діти розповідають, що вони зобразили.)

3. Групове заняття

· Робота в групах

Кожній групі пропонують картину, розрізану на частини. Діти мають зібрати її, визначити, яка осінь зображена на ній — рання, пізня або золота. Назвати найбільш характерні ознаки кожної пори.

4. Теми для щоденника вражень

Я люблю осінні квіти.

Мене вражає краса осені.

В осінньому лісі я...

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.