НУШ. Тиждень 3. Ранкові зустрічі. День 5. ЯК ПІКЛУВАТИСЯ ПРО ДРУЗІВ — ДОМАШНІХ УЛЮБЛЕНЦІВ?

Опис документу:
Мета: допомогти учням з'ясувати зміст понять «друг», «товариш», «приятель»; уточнити уявлення дітей про те, що означає «уміти дружити»; учити осмислювати й оцінювати ситуацію, самостійно розуміти мотиви поведінки і співвідносити ці мотиви з наявними нормами поведінки; розвивати бажання налагоджувати дружні взаємини; формувати толерантні стосунки в колективі, уміння засуджувати негативну, грубу поведінку; виховувати бажання бути чуйним і уважним до своїх товаришів, бути справжнім другом.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ранкові зустрічі 1 клас

Тиждень 3. МОЇ ДРУЗІ

Мета: допомогти учням з'ясувати зміст понять «друг», «товариш», «приятель»; уточнити уявлення дітей про те, що означає «уміти дружити»; учити осмислювати й оцінювати ситуацію, самостійно розуміти мотиви поведінки і співвідносити ці мотиви з наявними нормами поведінки; розвивати бажання налагоджувати дружні взаємини; формувати толерантні стосунки в колективі, уміння засуджувати негативну, грубу поведінку; виховувати бажання бути чуйним і уважним до своїх товаришів, бути справжнім другом.

День 5. ЯК ПІКЛУВАТИСЯ ПРО ДРУЗІВ — ДОМАШНІХ УЛЮБЛЕНЦІВ?

1. Вітання

· Вправа «Співаємо ім’я»

Учитель пропонує учням уявити, що вони не вміють розмовляти, а вміють тільки співати. Але їм обов’язково потрібно привітатися, тому по черзі кожен «заспіває» своє ім’я. За ним його ім’я заспівають усі діти.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як піклуватися про друзів — домашніх улюбленців?»

Сьогодні ми приділимо увагу домашнім тваринам, поговоримо про те, що вони люблять, як за ними доглядати.

Чим життя свійських тварин відрізняється від життя диких?

Навіщо людині такі тварини? (Бо вони приносять радість, учать нас бути добрими, турботливими, вдячними, милосердними, спів чутливими.)

Іноді тварин називають нашими меншими братами. А брати, як відомо, потребують доброго, уважного ставлення до себе.

· Слухання й обговорення оповідання В. Сухомлинського «Миколка, Вітя й цуцик»

Дорогою додому Миколка й Вітя підібрали цуцика. Він сидів у канаві й жалібно скавучав.

Кому ж дістанеться цуценя? Довго сперечалися хлопчики й дійшли думки: нехай три дні живе у Віті, а інші три дні — у Миколки, і так цілий місяць. А коли час збіжить, хлопчики візьмуть цуцика, винесуть у поле й підуть у різні боки, щоб чесно розв’язати проблему: за ким побіжить, той і господар.

Побудував Миколка для цуцика гарну будку. Тричі на день носила мама цуцикові суп і котлетки.

У Віті не було ані будки, ані супу, ані котлетки. Поклав він біля свого ліжка ряднинку. На ній цуцик і спав. Іноді вночі йому хотілося в якихось собачих справах надвір, він тихенько торкав лапкою ковдру, Вітя прокидався й випускав малого. Їв цуцик шкуринку, розмочену в гарячій воді.

Через місяць узяли хлопчики цуцика й пішли з ним далеко-далеко в поле. Вийшли на високу могилу, пустили його й розлетілися навсібіч.

Цуцик побіг за Вітею.

Розкажіть, як кожен із хлопчиків доглядав за песиком.

Як це робив Микола?

Як піклувався про собачку Вітя?

Кого ж цуцик обрав своїм господарем?

Чому, на вашу думку, він так учинив? (Відповіді учнів.)

Людині байдужій, із черствим та холодним серцем здається, що й тварини — бездушні та нерозумні, що вони не можуть відчувати й розуміти того, що відбувається навколо. Але це, звісно, не так. Тварина, як і всі ми, любить лагідне та дбайливе ставлення до себе.

· Гра «Скажи ласкаво»

Кішка — кішечка;

собака — собачка;

папуга — папужка;

риба — рибка;

хом’як — хом’ячок;

черепаха — черепашка.

Якщо ви вирішили завести маленьку тваринку, то не забувайте: ви відповідаєте за неї. Піклуйтесь про неї та оберігайте її!

· Слухання й обговорення вірша І. Кульської «Боксер»

Я хочу боксера!

Я хочу собаку! —

А тато:

Ану, припини цю атаку.

Собака — тобі,

А морока — рідні?

А я уже бачу боксера вві сні...

Я друга мого називаю Джульбарсом.

Несу йому в мисочці борщику з м’ясом.

Для нього морквиночку тру на тертушку,

Я сіном йому набиваю подушку!

Аж раптом...

Сусіди летять на Кавказ!

Щенятко-боксер

Залишається в нас!!!

Щенятко якраз так і зветься —

Джульбарсом!

Несу йому в мисочці борщику з м’ясом.

Для нього морквиночку тру на тертушку.

Я сіном йому набиваю подушку...

Так тиждень минає.

І ще два-три дні...

Собака чомусь набридає мені.

У мене — басейн і в театрі прем’єра.

Я вчора забув прогуляти боксера.

Бабуся виходить гуляти з Джульбарсом.

Сестричка несе йому борщику з м’ясом.

Удвох вони миють собаку під душем.

А я?

Ми з боксером

Не дуже-то дружим.

У мене — спортклуб,

Навантаження всякі...

Мені просто часу нема

Для собаки!

Чи став хлопчик справжнім другом для песика? Чому?

Я хочу, щоб ви запам’ятали, що тварини, які мешкають у ваших будинках, — це не іграшки, вони живі й мають право, щоб господарі поважали їхні бажання. Не потрібно ображати їх байдужістю, злом, неувагою, адже вони, як і ми, є живими істотами. Їм буває радісно й сумно, весело й боляче.

· Вправа «Долоньки добра»

А зараз кожний із вас нехай уявить у своїх долоньках беззахисну маленьку тваринку. Витягніть руки вперед, долоньками догори і спокійним подихом зігрійте їх. Повільно по одному пальчику складіть долоньку, заховайте у ній тваринку, прикладіть руки до грудей, віддайте їй доброту свого серця. Розтуліть долоні і...

Як ви вважаєте, що ви побачите?

3. Групове заняття

Діти об’єднуються в групи.

1-ша група — мають удома собаку;

2-га група — удома у них мешкає кіт;

3-тя група — інші тваринки;

4-та група — немає нікого.

Кожна група розповідає про своїх улюбленців, а діти четвертої групи розповідають, про кого вони мріють і чому.

4. Теми для щоденника вражень

Я турбуюсь про тварин.

За що я можу подякувати домашньому улюбленцеві?

Мій домашній улюбленець.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.