НУШ. Тиждень 22. Тема "Транспорт": додаткові матеріали та рекомендації

Опис документу:
Добірка ігор та завдань, які стануть цікавим доповненням до опорного навчального матеріалу на 22 тематичному навчальному тижні. Матеріал допоможе дослідити різні види транспорту, зокрема й ті, що функціонують у рідній місцевості, поглибити знання про правила дорожнього руху і їх застосування в конкретних життєвих ситуаціях. Сформує екологічну свідомість учнів. Діти вчаться висловлювати свою думку і взаємодіяти з однокласниками.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тиждень 22

ТЕМА ТИЖНЯ «ТРАНСПОРТ»

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

● Які є види транспорту?

● Транспорт моєї місцевості.

● Як бути гарним пасажиром?

●Для чого потрібні правила дорожнього руху?

Завдання двадцять другого тижня:

1. Допомогти дослідити різні види транспорту, зокрема й ті, що функціонують у рідній місцевості.

2. Поглибити знання про правила дорожнього руху і їх застосування в конкретних життєвих ситуаціях.

3. Спільно з’ясувати важливість правил користування транспортом. 4. Формувати екологічну свідомість учнів.

5. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

6. Спонукати до висловлення власних вражень у письмовому вигляді через «Щоденник вражень».

Очікувані результати двадцять другого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

● назви і види транспорту своєї місцевості;

● правила поведінки на дорозі і в транспорті;

● екологічні види транспорту та вмітимуть:

● пояснити, чому від виконання правил дорожнього руху залежить власне життя і здоров’я;

● спостерігати за транспортом рідної місцевості;

● пояснювати вплив автотранспорту на довкілля;

● пояснювати свою роль як «водія» (велосипедиста), пасажира, пішохода та правила поведінки відповідно до цієї ролі;

● користуватися найпопулярнішими видами транспорту рідної місцевості;

● застосовувати правила дорожнього руху та правила користування транспортом;

● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

● висловлювати власну думку щодо переваг і недоліків конкретних видів транспорту;

● використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій.

Цікаві види діяльності:

Ранкова зустріч.

  1. Привітання

Дзвонить дзвіночок: « Дзелень! Дзелень!»

Сміється сонце, збудився день.

Кличе дзвіночок: « Бім – бам! – Бім – бам!»

Урок розпочати час школярам.

  1. Вправа « Передай хороший настрій»

  • Дмитрику, я бажаю тобі гарного настрою.

( Кожен учень передає іграшку ( машинку, мишку) бажає один одному гарного дня.

  1. Щоденні новини.

Пора року:

Місяць:

День тижня:

Число:

  • Давайте уважно простежте, які машини проїжджають вулицею?

  • Куди, на вашу думку вони поспішають?

  • Як одним словом можна назвати всі виставлені машини?

(Транспорт)

Тема тижня: Траспорт

Тема дня:

  1. Тематичний словник.

Автобус, автовишка, автокран, бетономішалка, вертоліт, далекобійна машина, дорожній каток, екскаватор, катер, комбайн, корабель, літак, маршрутне таксі, міліцейська машина, молоковоз, пожежна машина, поїзд, поїзд метро, поливальна машина, рефрижератор, самоскид, таксі, теплохід, трактор, трамвай, тролейбус, хлібовоз, швидка медична допомога.

ІІ. Види роботи.

  1. Бесіда за предметними малюнками.

  • Яким видом транспорту вам доводилося користуватися?

Розкажи.

  • Для чого служать машини? ( для перевезення пасажирів)

  • Ще що можуть перевозити такі та інші машини? ( Вантажі)

  • Назвіть наземний транспорт, який возить по землі?

  • Хто назве повітряний транспорт? Морський?

  • Для чого люди придумали транспорт? ( Для того , щоб швидше пересуватись, щоб полегшити працю рук)

  1. Групова робота.

Робота з конструктором ЛЕГО.

  • Скласти один із видів транспорту, яким ми будемо подорожувати.

  1. Гра « Розкажи….»

Один учень із групи розповідає про транспорт, який склали.

  1. Руханка « Поїхали»

Діти стають у коло один за одним, імітують рух автомобілів звуками, жестами. Разом з вчителем промовляють слова:

Їде мишка на машині
У сивенькій кожушині
Від дому
до школи.
В неї пісенька така:

«Ой машино, ти мишина,
З калачів солодкі шини.
Ти велика, наче ЗІЛ,
Певно, сто котячих сил.

Ти  біжиш, наче миш,
І нітрохи не димиш.
Бо в моторі не бензин,
А сироп із апельсин.

  1. Щоденник вражень.

  • А тепер пропоную сісти за парти і намалювати малюнок або зробити записи у своїх щоденниках вражень на тему

« Транспорт моєї місцевості»

  1. Загадки.

  • Гарну на вроду,

їсть масло і п’є воду.

Ходить з краю в край

ріже чорний урожай. (Транспорт)

  • Де йшла сотня косарів –

вийшло п’ять богатирів:

Косять, в’яжуть заодно

і молотять на зерно. (Комбайни)

  • А ось така загадка вам:

Він любить все робити сам –

Сам розвантажує вантаж.

Сам заїздить у свій гараж. (Самоскид)

  • Я не їм вівса, ні сіна,

дайте випити бензину –

Всіх коней я обжену,

куди хочеш побіжу. (Автомашина)

  • Не спортсмен, не чоловік,

а на лижах цілий вік.

Землю риє, а не звір,

у труді він богатир. (Екскаватор)

  • Зачепивсь вагон за дріт:

«Їду, їду в далеч – світ!

Їду, їду не трясу,

Гей, сідайте, підвезу!» (Трамвай, тролейбус)

  • Засвистіла, полетіла –

Хвіст вогненний залишила. (Ракета)

  • Полотно, а не доріжка,

кінь біжить багатоніжка. (Поїзд)

  • Я літаю,

я зірки на крилах маю,

і мотор в мене є,

що життя мені дає. (Літак)

  • Будинок на колесах йде,

на роботу всіх везе. (Автобус)

  • Під землею мчать вагони.

Світло сяє на перонах.

Сходи вниз людей везуть,

догори їх заберуть. (Метро)

  • По хвилях лебідь пливе,

Людей на собі везе. (Корабель)

7. Робота над змістом загадок.

- Як здогадалися?

- Чому так вирішили?

- Поясніть, як міркували?

8..Вірш О.Маландій «Назарковий гараж».

Обладнав гараж Назарко.

Там – таке, комбайн, косарка…

Сяє все, машина кожна.

Адже що то за шофер,

Тракторист чи комбайнер,

Що не буде змалку знати,

Як машину доглядати?

9. Робота над змістом вірша.

- Які іграшкові машинки є у вас удома?

- Як ви їх доглядаєте?

- Чи бачили ви у машинах круглі вікна? (У літаку, на пароплаві є круглі вікна, їх називають ілюмінаторами).

10.Гра «Вилучи зайвий предмет».

Автомобіль, телевізор, тролейбус, трамвай, автобус.

- Поясніть, як міркували.

11. Чи знаєте ви?

Автомобіль – найпоширеніший сухопутний вид транспорту. Без нього наше життя навіть важко уявити. Автомобілі – помічники людини. Їх поділяють за призначенням: легкові, вантажні, автобуси, самоскиди, спортивні, тягачі; за кількістю місць, вантажопідйомністю і навіть за видом кузова.

12.Пізнавальні вправи.

- Де відпочивають машини?

По вулиці їде легкова машина. Дзвенить на повороті трамвай. Швидко рухається тролейбус, стукає колесами поїзд. А високо-високо в чистому небі летить літак. Але не завжди машини в путі. У машин є «домівки», де вони відпочивають.

  1. Таксі рядами вишиковуються у … (таксопарку).

  2. Поїзд – це багато-багато вагонів. Тому … (депо), куди вони заїжджають, будуть дуже довгим.

  3. По воді пливуть пароплави, річкові трамваї. А ті, що не в плаванні, погойдуються на хвилях біля …(пристані).

  4. Коли великий морський корабель повертається до рідний берегів, він стає на якір на …(рейді або біля причалу).

  5. У пасажирського літака, що приземлився в аеропорту, теж є свій дім … (ангар).

  6. Трамвай на ніч заїжджає в … (трамвайний парк).

  7. Машини після робочого дня повертаються в …(гараж).

  8. А найкрасивіші «домівки» у дирижаблів – будівлі з прозорим скляним дахом.. і називаються незвично – еллінги.

13.Цільова прогулянка.

Спостереження за транспортом.

Діти спостерігають за машинами, називають їх; відзначають, яка це машина, що перевозить, придивляються до роботи водіїв.

Пасажири заходять через задні двері автобуса, а виходять через передні, не штовхаються. Пасажири, які вийшли, обходять автобус ззаду. Трамвай треба обходити спереду. Виконання таких правил допомагає водіям працювати, а пасажирам, пішоходам гарантує безпеку.

Правила дорожнього руху та правила користування транспортом.

Вікторина

  • Для чого автомобілі спереду і ззаду мають додаткові фари — «мигалки»? (Вони попереджають пішоходів і водіїв інших транспортних засобів про те, що машина буде повертати праворуч чи ліворуч.)

  • Що означає червоний сигнал світлофора? (Зупинись, рух заборонено.)

  • У яких місцях дозволяється переходити вулицю? (Тільки на пішохідних переходах.)

  • Чи дозволяється переходити вулицю перед транспортом, який рухається поряд? (Ні)

  • Хто такий регулювальник? (Працівник міліції, який регулює дорожній рух.)

  • Що таке спідометр? (Прилад, який вказує швидкість руху транспортного засобу і шлях, що пройдено.)

  • Із якого віку дозволяється їздити на велосипеді вулицями міста? (Із 14 років.)

  • Яким машинам можна рухатися на червоний сигнал світлофора? (Швидка медична допомога, пожежні машини.)

  • Що означає піднята догори рука регулювальника дорожнього руху? (Якщо рука із жезлом піднята вгору — переходь дорогу.)

  • Де розташовують світлофори? (На перехрестях доріг.)

  1. Конкурс «Загадковий»

  • Один водить, другий ходить, тридцять мудрих сидять. (Водій, кондуктор, пасажири.) Кінь залізний, а гумою підкований. (Автомобіль)

  • Лежить Гася, простяглася.

Як устане, то й неба дістане.

Якби руки та ноги, злодія б піймала.

Якби вуха та язик, все б розказала. (Дорога)

  • Які острівці розташовані не на воді, а на суші? (Острівці безпеки.)

  • Біжать чотири брати —

Один одного не можуть наздогнати. (Колеса)

  • Тримаюсь лише на ходу,

А як зупиниш — упаду. (Велосипед)

  • Яка тварина лежить на перехресті посеред дороги? (Зебра)

  • З рогами, а не коза.

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль.

З дзвоником, а не двері. (Велосипед)

  • Що за кінь без хвоста та ніг? (Велосипед)

'

7. «Дорожні знаки»

( Клас поділено на групи)

Учні повинні показати, як добре вони розуміються на «дорожній грамоті». Обидві групи отримують по шість дорожніх знаків відповідно до кількості учасників. Після колективного обговорення члени команд по черзі пояснюють значення кожного з дорожніх знаків.

  1. « Юні художники» '

Робота в групах.

  • розмалювати малюнок-розфарбовку кольоровими олівцями.;

  • із заплющеними очима намалювати крейдою на дошці світлофор.

.

Вікторина

  • Слухай друже, знак дорожній

Ставиться не так собі. ^

Подружитись треба з кожним.

Допоможе він тобі.

  • Питання ставимо ми так:

Що означає оцей знак?

Тут на малюнку -пішохід

То є мій друже...

(перехід).

  • Щойно ти був пішоходом,

а коли сів в автобус — ти вже... (пасажир).

  • Знає будь-яка дитина:

Йти не можна, де машини.

Тому Коля і Тамара

Йдуть собі по... (тротуару).

  • Тротуари .— це доріжки.

По яких ми ідем пішки.

Всі, хто тротуаром ходить

Звуться просто... (пішоходи).

  • Хто стоїть лише тоді, коли біжить, а як стане — падає? (Велосипед)

  • Стоять вони всі при дорозі,

Допомогти людині в змозі.

Попереджають нас завжди,

Аби не трапилось біди.

Це знає кожний, знає всякий:

Слід поважать дорожні... (знаки).

  • Які види наземного транспорту ви знаєте? (Трамвай, тролейбус, автобус, таксі.)

  • Який автобус називають рейсовим? (Транспортний засіб, який рухається тільки за визначеним маршрутом.)

Правила дорожнього руху треба не тільки знати — їх треба щодня ретельно дотримуватися! Пам'ятайте це, будь-ласка, і будьте уважними на дорозі!

ІІІ. Словосполучення і речення.

ІІІ. Словосполучення і речення.

  • Що їде?

  • Що пливе?

  • Що літає?

  • Придумай речення із цими словосполученнями.

  • Як пасажири і пішоходи допомагають водієві працювати?

ІV. Побудова зв’язних висловлювань за поданим початком.

«Ти з мамою сидиш у трамваї. На зупинці зайшов дідусь…»

«Ти з бабусею зайшов у тролейбус. Вільне місце тільки одне…»

«Ти з товаришем голосно розмовляєш в автобусі. Вам зробили зауваження…»

«Маленький хлопчик їв цукерку і кинув папірець під ноги пасажирам…»

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
3
міс.
0
7
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!