НУШ. Тиждень 12. Ранкові зустрічі. День 2. ЯКОЮ БУВАЄ ВОДА В ПРИРОДІ? ЯК ВОНА МАНДРУЄ?

Опис документу:
Мета: поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у природі — воду, про різні стани води; формувати уявлення дітей про роль та цінність води для всього живого; дати поняття про місцезнаходження води в природі на основі пошуково-дослідницької діяльності; розвивати спостережливість, уміння висувати гіпотези і робити висновки з результатів спостережень; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ранкові зустрічі 1 клас

Тиждень 12. ПРИГОДИ КРАПЛИНКИ

Мета: поглиблювати знання дітей про одну з найпоширеніших речовин у природі — воду, про різні стани води; формувати уявлення дітей про роль та цінність води для всього живого; дати поняття про місцезнаходження води в природі на основі пошуково-дослідницької діяльності; розвивати спостережливість, уміння висувати гіпотези і робити висновки з результатів спостережень; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до води.

День 2. ЯКОЮ БУВАЄ ВОДА В ПРИРОДІ? ЯК ВОНА МАНДРУЄ?

1. Вітання

· Гра «Маска»

Візьміть люстерка, подивіться на своє обличчя, відтворіть свій настрій.

Я бачу настрій кожного із вас. Але для того, щоб у всіх дітей був гарний настрій, потрібно... (посміхнутися, торкнутися носика, щічки, полоскотати, ...).

А тепер покажіть свій настрій!

2. Обмін інформацією. Тема дня «Якою буває вода в природі? Як вона мандрує?»

Відгадайте загадку.

Мене п’ють, мене ллють, усім потрібна я. Хто я така?

· Проблемне питання

Звідки береться вода?

А можливо, це краплинка роси з твору В. О. Сухомлинського?

· Слухання й обговорення казки «Краплинка роси»

Рано-вранці на квіточці троянди прокинулась Краплинка роси.

«Як я тут опинилась? — думає Краплинка.— Увечері я була високо в небі!»

І захотілось їй знову в небо.

Пригріло Сонечко. Випарувалась Краплинка, піднялась високо-високо в небо, до самого Сонечка. А там тисячі інших краплинок. Зібрались усі в одну чорну хмару й затулили Сонечко.

Чого це ви заховали мене від людей? — розгнівалось Сонечко та послало на хмару вогняну стрілу. Вдарила вогняна стріла, загримів грім. Злякалась чорна хмара й розійшлась. Пішов дощ. Упала Краплинка на землю.

Дякую тобі, Краплинко,— промовила Земля.— Я так скучила за тобою.

За що Земля подякувала Краплинці?

Яке добро зробила Краплинка?

Як Краплинка опинилася на квіточці? Розкажіть, яку подорож вона здійснила.

· Цікаво знати!

Якщо всю воду Землі можна було рівномірним шаром розподілити на всій планеті, утворився б Світовий океан завглибшки 4 км.

У Чорному морі на глибині 200 м тварини та рослини жити не можуть, бо у воді розчинено багато шкідливих сполук.

Сніжинки виникають завдяки водяній парі. На значній висоті, де панує сильний холод, із неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Шестикутні кристалики весь час ростуть, збільшуються і, нарешті, стають дивовижними зірочками. Сніжинки дуже повільно опускаються, вони злипаються і падають на землю у вигляді лапатого снігу.

· Гра «Який стан води?»

Вода — справжня чарівниця. Вона вміє перетворюватися та змінюватися. Відгадаймо, на що?

1. У вогні не горить,

У воді не тоне. (Лід — твердий.)

2. І не борошно, а білий,

І не вата, а м’який,

І, як дзеркало, блискучий,

Покриває гори-кручі,

Застеляє землю вкрай,

Щоб був гарний урожай,

Що це буде? Відгадай! (Сніг — твердий.)

3. З високості, мов сльозинки,

Линуть вниз дрібні краплинки,

З льоту, навкіс, напрямки

Дзвінко б’ються об шибки.

Об’єднавшись у струмочки,

Заливають всі куточки.

Їх багато, не злічити.

Як краплинки звуться, діти? (Дощ — рідкий.)

4. Влітку з неба, мов зернинки,

Впали білі горошинки. (Град — твердий.)

5. Снігуронька дихне, мереживо ясне

Простелить по землі, повісить на гіллі.

А сонечко погляне —

Мереживо й розтане. (Іній — газоподібний.)

Примітка. За необхідності слід пояснити дітям, що іній — це пара, що під час замерзання перетворюється на дрібні кристалики.

Щоб вам було зрозуміло, як вода переходить у різні стани, пограймось. (Учитель називає воду в різних станах. Діти зображують різні стани, тримаючись за руки: твердий стан — міцно тримаючись за руки; рідкий стан — торкаючись ліктями; газоподібний — руки вільні.)

3. Групове заняття

· Гра «Добрий дощик»

Діти утворюють коло. Усі вони — добрі краплинки.

Ось безліч дрібненьких краплинок:

Із дощів та струмочків, з туману й росинок...

Фантазії трохи проявлять малята —

Зуміють також всі краплинками стати.

У середині кола стоїть «мама-хмаринка». У «мами-хмаринки» — склянка з чарівною «водою доброти». Звучить весела музика. Усі «краплинки» танцюють та кружляють навколо «мами-хмаринки». Коли музика стихає, всі «краплинки» зупиняються, а «хмаринка- мама» по черзі бризкає водою зі склянки на кожного в колі й запитує у «краплинок», кому вони допомогли. Кожна «краплинка» має придумати відповідь.

(Відповіді: «Я побачила квіточку, яка зів’яла від спеки, і напоїла її»; «Я побачила на дорозі брудну автівку й помила її»; «Я розвеселила дітей» тощо.)

· Робота в групах

Кожна група отримує завдання: зібрати картки, на яких зображено: «Хто живе у воді?»; «Хто живе біля водойм?»; «Хто тривалий час може обійтися без води?»; «Що поливають водою?»; «Що росте у воді?». Діти ходять класом і шукають картки з потрібною інформацією. Потім кожна група звітує, доводить свою думку.

4. Теми для щоденника вражень

Якби я був(ла) краплинкою...

Мені було цікаво...

Чому я люблю воду?

...

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн