НУШ. ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ СНІЖИНКИ ШЕСТИКУТНІ?»

Опис документу:
Мета: учити дітей спостерігати за навколишнім світом, помічати незви¬чайне у звичайному; формувати вміння робити висновки; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати; працювати над розвитком усного мовлення дітей; виховувати бажання пізнавати світ.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

НУШ Каламбет Ю.О.

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЧОМУ СНІЖИНКИ ШЕСТИКУТНІ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ЧИСЛА В МОЄМУ ЖИТТІ»)

Мета: учити дітей спостерігати за навколишнім світом, помічати незвичайне у звичайному; формувати вміння робити висновки; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати; працювати над розвитком усного мовлення дітей; виховувати бажання пізнавати світ.

Освітні галузі: мовно-літературна; математична; технологічна; соціальна і здоров'язбережувальна; громадянська.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

· Гра «Приємні побажання»

Усі учасники зустрічі утворюють коло, сильно труть свої руки, потім «віддають» тепло своїх долонь сусідам ліворуч і праворуч, посміхаються і говорять компліменти.

2. Групове заняття

· Гра «Що спільного?»

У середину кола виходять двоє дітей, решта шукають спільні або відмінні їхні риси (декілька разів повторюється з іншими дітьми).

Висновок гри. У людях можна знайти щось спільне, але всі вони різні.

3. Обмін інформацією

— Малята, чи хочете ви потрапити у зимовий казковий ліс? Погляньте, як у лісі красиво. Заплющте очі — й ви побачите

засніжені ялинки, пухнасту білу ковдру снігу, як летять сніжинки — прозорі, легкі.

Тиша. (Діти читають вірші про зиму.)

— А тепер прислухаймося до тиші у лісі:

□ ламається гілка (хтось наступив);

□ стукає дерево (дятел);

□ чути скрип (мороз, сніг);

□ кришталевий дзвін (бурулька).

4. Щоденні новини

· Спостереження «А що за вікном?»

— Ой, діти, дивіться, сніжинка летить!

— А яка сніжинка? (Пухнаста, біла, холодна, блискуча, гарна.)

— Як тут багато сніжинок на ялинці!

— Як подорожують сніжинки?

II. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ ІЗ ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (2хв)

· Сюрпризний момент

(З’являється дівчинка у костюмі сніжинки.)

— Здрастуйте, діти! Я — зовсім маленька Сніжинка. Я тільки сьогодні з’явилася на світ. Але я знаю, що моя мама — це вода. Я була маленькою крапелькою води, але зараз на вулиці так холодно, що поки я летіла до вас з неба,— замерзла, тому перетворилася на сніжинку. Зі мною з неба падали мої сестриці-сніжинки, але вони загубилися. Мені дуже сумно одній. Допоможіть з’ясувати, куди полетіли мої подружки-сніжинки.

III. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (113 хв)

1. Гра «Ми — дослідники» (15 хв)

У кожній групі — «Чарівна скринька», з якої діти дістають сніжинки, розглядають їх.

Завдання:

□ дослідити, скільки промінчиків має сніжинка;

□ чи всі вони однакові.

Висновок

□ Усі сніжинки мають 6 промінчиків.

□ Усі сніжинки різні.

— Коли йде сніг, я дуже люблю підставляти рукавицю і довго- довго розглядати сніжинки. Під час снігопаду мільйони сніжинок падають на землю. Досі не вдалося знайти двох однакових. Так як же утворюється це крихке диво?

Основа для формування сніжинки — її крихітне ядро — це льодяні порошинки в хмарах. Спочатку з’являються крихітні кристали, чисті та прозорі. Поступово ці кристалики «приклеюються» один до одного, поки їх не набереться сотня або навіть більше.

У міру того як сніжинка зростає, вона важчає і падає на землю. Її форма змінюється.

Форма сніжинки — це природний запис її маршруту різними хмарами з різною температурою. Кожна сніжинка неповторна, зі своєю чудовою конструкцією, єдина у всьому світі. Подивіться на сніжинку — і ви побачите складну фігуру, де всередині однієї зірочки знаходяться інші кристали.

Не існує п’ятикутних або семикутних сніжинок, усі вони мають суворо шестикутну форму. І ці форми дуже різноманітні.

2. Перегляд відео «Як утворюється сніжинка» (8 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=aNfSa9KYvf4

3. Гра «Відшукай фігуру» (10 хв)

— Відшукайте серед фігур шестикутник. (На партах — конверти з фігурами.)

— Чи в кожний шестикутник можна вписати сніжинку? (Тільки в той, у якого всі сторони та кути однакові.)

— Виміряйте довжину кожної сторони.

— Використовуючи палички, складіть шестикутник.

4. Хвилинка відпочинку «Сипле сніг» (7 хв)

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=O6PxZ5hvONc

5. Гра «Сніжинці помагай, хмаринку відшукай» (10 хв)

— Складіть вирази на додавання та віднімання із зазначеною відповіддю на хмаринці.

6. Перегляд відео (5 хв)

Перегляд відео «Сніжинки».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ZWJuxXkBuus

7. Гра «Створи сніжинку словами» (5 хв)

— Які слова пов’язані зі словом сніжинка?

8. Поетична хвилинка (5 хв)

Діти декламують вірші.

Як метелики прудкі,

Прилетіли до ялинки

Й почепились на гілки

Сніжинка і краплинка,

Сніжинка і краплинка.

В віконце крізь щілинку

Сніжинка залетіла.

Галинка ту сніжинку

Намалювать схотіла.

Поки папір шукала,—

Сніжиночки не стало;

Лишилася краплинка:

— Малюй мене, Галинко!

Вадим Бойко

Я — зими дитинка,

Красуня Сніжинка.

Морозець — то мій татусь,

Дід Мороз — то мій дідусь.

Колисала мене Віхола,

А Зима на щічки дихала.

І тому така я гожа,

На Матінку-Зиму схожа.

9. Читання історії, що могла б трапитися з кожним (10 хв)

— Прочитайте текст. Змініть його кінцівку.

ХЛОПЧИК І СНІЖИНКА

З неба летіла додолу сніжинка. Вона була ніжною, легкою, прозорою, мов пушинка. І красивою, мов зірка.

На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка, і думав: «Ось вона впаде комусь під ноги. Її затопчуть».

Ні, не варто падати сніжинці на землю. Не треба її затоптувати. Хлопчик простягнув долоню. Він захотів приголубити сніжинку. А вона впала на добру, теплу його руку й розтала. Хлопчик із жалем дивився на долоню. А там блищала крапелька, мов сльозинка.

10. Складання казки «Пригоди Сніжинки-Веселинки» (12 хв)

11. Творча майстерня (25 хв)

(Діти об’єднуються у групи за бажанням.)

Інструкція «Виготовлення сніжинки з паперу»

□ Квадратний аркуш тонкого білого паперу складіть по діагоналі.

□ Правий гострий кут зігніть на лівий бік зі зміщенням угору. Аналогічно зігніть лівий кут у протилежний бік так, щоб лінії згину збіглися.

□ Потім складіть усю заготовку навпіл.

□ Зробіть вирізи на верхній частині з одного боку більше, ніж з іншого.

Інструкція «Ліплення сніжинки з пластиліну»

□ Розкачати три товсті ковбаски, прикласти до основи, одну на одну, щоб між верхніми кінцями була однакова відстань.

□ Притиснути.

□ Прикрасити кінці сніжинки короткими ковбасками. (Але не забувайте: вона — шестикутна!)

Інструкція «Як намалювати сніжинку»

□ Малюватимемо тонкими-тонкими пензликами, використовуючи білу гуаш на темному фоні.

□ Усі сніжинки різні, але в основі мають загальну форму (основа — шість променів, що розходяться з однієї точки).

□ Ставимо точку посередині та креслимо шість променів: один промінь угору, один промінь униз, два промені ліворуч і два промені праворуч — це основа сніжинки. Тепер з’єднуємо промені: малюємо кола — один навколо точки, другий.

□ Тепер її потрібно перетворити на чарівне мереживо — це можуть бути точки, завитки, листочки, цятки, ягідки, гілки і все, що заманеться.

□ Сніжинка тонка, легка, витончена!

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. Що я дізнався(дізналася) про сніжинку?

2. Я вважаю, що світ такий загадковий, тому що...

3. Чому мені буває весело?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!