! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

НУШ. ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЯК УКРАЇНЦІ СВЯТКУЮТЬ ПРИХІД ВЕСНИ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ВЕСНА»)

Опис документу:
Мета: узагальнити здобуті учнями знання про весняні зміни в живій та неживій природі; формувати вміння читати та аналізувати віршовані твори; ознайомити з народними традиціями зустрічі весни; учити працювати з папером та картоном, з фарбами; розвивати мовлення, пам'ять, мислення; виховувати повагу до народних традицій.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМАТИЧНІ ДНІ

ТЕМАТИЧНИЙ ДЕНЬ «ЯК УКРАЇНЦІ СВЯТКУЮТЬ ПРИХІД ВЕСНИ?» (ДО ТЕМАТИЧНОГО ТИЖНЯ «ВЕСНА»)

Мета: узагальнити здобуті учнями знання про весняні зміни в живій та неживій природі; формувати вміння читати та аналізувати віршовані твори; ознайомити з народними традиціями зустрічі весни; учити працювати з папером та картоном, з фарбами; розвивати мовлення, пам'ять, мислення; виховувати повагу до народних традицій.

Освітні галузі: мовно-літературна; природнича; мистецька; технологічна; фізкультурна.

І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ (20 хв)

1. Вітання

Ось іде до нас весна,

Все навколо ожива:

Підсніжники прокидаються,

Кульбабки посміхаються,

Пташки прилітають,

Діти вибігають,

На луках стрибають!

2. Групове заняття

· Гра «Птахи»

У коло розставляють стільці, на які сідають учасники. Ще один гравець стає в центр кола. Він роздає дітям назви птахів (декілька гравців повинні отримати однакові назви, наприклад, з 10 гравців 2 можуть бути шпаками, 3 — синичками, 5 — лелеками), вибираючи собі також одну назву. Коли учасник, який стоїть у колі, називає птаха, гравці з такими назвами повинні помінятися місцями. Той, хто не встиг зайняти місце, стає в центр. Якщо центральний гравець скаже: «Перелітні птахи», місцями повинні помінятися лише учасники, у яких назви перелітних птахів, і так далі. Якщо ж центральний гравець скаже слово «птахи», змінити місце повинні всі учасники.

3. Обмін інформацією

— Пригадайте, що ми називаємо природою.

— На які дві складові можна поділити природу?

— Де відбуваються весняні зміни? Складіть «асоціативний кущ».

— А як ви ставитеся до настання весни?

— Що потрібно робити, щоб не захворіти навесні?

4. Щоденні новини

· Рубрика «А чи знаєте ви, що?..»

□ Першими прилітають жайворонки (на Обретіння — 9 березня)...

□ У давнину 14 березня (на Явдохи) вважали початком року. Святкували його, випікаючи обрядове печиво, співаючи веснянки, закликаючи весну.

□ 22 березня прийнято було відзначати приліт птахів і пекти «жайворонків».

□ Навесні українці святкують найбільше християнське свято — Великдень.

ІІ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕМОЮ ТА МЕТОЮ ДНЯ (5 хв)

— Злюка Завірюха розмела підписи, що стояли під малюнками. Спробуймо разом їх зібрати і підписати малюночки!

НЯНВЕСКИ АТ ЇВГАКИ (ВЕСНЯНКИ ТА ГАЇВКИ)

КИРОЙАЖВОН (ЖАЙВОРОНКИ)

САНПИКИ АТ КИКРАШАН (ПИСАНКИ ТА КРАШАНКИ)

— Це — символи весняних свят, що здавна відзначає наш народ. Сьогодні ми ближче ознайомимося з цими весняними святами і дізнаємося, як зустрічають весну українці.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ ДНЯ (110 хв)

1. Рубрика «А чи знаєте ви, що?..» (5 хв)

Веснянки — назва старовинних слов’янських обрядових пісень, пов’язаних з початком весни і наближенням весняних польових робіт. За допомогою веснянок люди передавали свою енергію природі, щоб усе живе навколо прокинулося і знову ожило.

Веснянки співають майже завжди одночасно з танцями та іграми, що мають «закликати» весну та добрий урожай. Назв у веснянок безліч: «ягівка», «гаілка», «гагілка», «ягілка», «магілка», «галанівка», «лаголайка», «риндзівка» та ін. Кожна місцевість, окрім особливої назви, мала ще й свої традиційні слова веснянок та веселих забав.

Різновидом веснянок є гаївки — пісні, що виконували тільки у час великодніх свят. Гаївок було багато і різних: для молодших дітей, для старших, для хлопців і дівчат, були й гаївки, у яких парубки та дівчата обирали собі пару. На відміну від гаївок, веснянки обіймають цілий цикл весняних пісень, які співають від Благовіщення цілу весну. Так, не кожна веснянка є гаївкою, хоч кожна гаївка є веснянкою.

Але, попри все, найголовнішим залишається те, що всі веснянки, як би їх не називали,— це ті пісні, що звеселяють людей, несуть у їхні душі красу та оптимізм та є дорогоцінним скарбом ранньої культури наших прапрадідів.

2. Робота над змістом веснянки (10 хв)

· Заучування веснянки зі слів учителя

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір’ячко.

— До кого звертаються діти у цій веснянці?

— Куди просять сонечко світити? Чому?

— Що означає «бабине зіллячко»? Що саме саджають на полі весною?

· Вправа «Віднови текст» (5 хв)

— Далі прочитати веснянку не зможемо. Бо, знову ж, злюка Завірюха розкидала слова веснянки. Допоможіть повернути їх у рядки!

3. Музична зупинка (10 хв)

Весело відпочиваємо

І весняночку співаємо.

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Pv2ix3p_XRY

4. Слухання гаївки (10 хв)

· Слухання гаївки, виконання хороводу під неї

— Ой весна, весна — днем красна,

Що ж ти нам, весно, принесла?

— Принесла я вам літечко,

Ще й рожевую квіточку,

Хай вродиться житечко,

Ще й озимая пшениця,

І усякая пашниця.

— Ой весна, весна, днем красна,

Що ти нам, весно, принесла?

— Принесла я вам літечко,

Ще й запашненьке зіллячко,

Ще й зеленую травицю,

І холодную водицю.

5. Читання за особами (10 хв)

— Прочитайте гаївку за особами: хлопчики запитують, дівчатка відповідають.

6. Вправа «Знайди рими до слів» (5 хв)

Весна — ... (красна)

Літечко — ... (житечко)

Пшениця — ... (пашниця)

Травицю — ... (водицю)

7. Гра-хоровод «Заплетемо шума» (10 хв)

(Діти беруться за руки, ідуть по колу на перші два рядки гаївки, а потім, не розриваючи рук, «заплітають шума», йдучи попід руками одне одного.)

Ой, нумо, нумо, заплетімо шума,

Шума заплетімо, гуляти ходімо.

Гей, агов, з нами всі разом! Разом!

Гей, агов, ну ж бо, всі гуртом! Гей!

Гей, агов, з нами всі разом! Разом!

Гей, агов, ну ж бо, всі гуртом!

Режим доступу:https://www.youtube.com/watch?v=8SE5TI8XmwI

8. Перегляд відео (10 хв)

Перегляд відео «Спів птахів».

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=obKTlGU0yEA

— Пригадайте, коли прилітають лелеки? (19 березня.)

— А чи знаєте, які птахи прилітають першими?

— Послухайте пісеньку і впізнайте співця. (Спів жайворонка.)

— 18 березня — починається весняний сонцеворот, коли день уже переважує ніч. З цієї нагоди влаштовували цікаві дитячі забави — «заклички птахів». Перед цим днем матері або бабусі випікали з тіста для дітлахів безліч різноманітних фігурних птахів. Таке обрядове печиво називали «жайворонками», або «голубками». Уранці ним прикрашали двір і сад, а коли сонце обігрівало землю, удень, виходили юрбами за село, несучи в долонях печиво.

9. Практична робота «Виготовляємо жайворонків» (25 хв)

· Виготовлення жайворонків (за вибором дітей)

Варіант 1. Виготовлення жайворонка із кольорового паперу

Обладнання: кольоровий картон, кольоровий папір, ножиці, клей.

Інструкція

□ Беремо двосторонній кольоровий папір або картон (можна взяти звичайний білий папір, а потім розфарбувати), ножиці та вирізаємо силует пташки.

□ Робимо в нашій пташці прорізи для хвоста і крил. Складаємо два аркуші паперу гармошкою — це будуть хвіст птаха і крила.

□ Вставляємо «гармошки» в прорізи (можна приклеїти). Малюємо очі жайворонка. Гармошку трохи розправляємо.

□ Ось такі красиві та дуже легкі у виконанні паперові жайворонки!

Варіант 2. Виготовлення жайворонка з білого паперу

Обладнання: білий папір, ножиці, клей.

Інструкція

□ За шаблоном обводимо на папері пташку, 2 крила.

□ Вирізаємо.

□ Приклеюємо крильця.

□ Малюємо очка. Можна розфарбувати пташку.

Варіант 3. Ліплення жайворонка з пластиліну

Обладнання: пластилін, дощечка, стеки.

□ Ліплення з пластиліну тулуба пташки.

□ Оформлення голови пташки (очі, дзьоб).

□ Ліплення з пластиліну крилець пташки.

□ Ліплення хвостика пташки.

□ Ліплення гніздечка.

IV. ПІДСУМОК ДНЯ (5 хв)

· Робота у щоденнику вражень

Рекомендовані теми

1. А я весну зустрічатиму так!..

2. Мені подобається (не подобається) весна.

3. Якби я був (була) весною, то...

4. Чим мені запам’ятався тематичний день у школі?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись