НУШ. Тема "Осінь": додаткові матеріали та рекомендації

Опис документу:
Добірка ігор і завдань для першого класу НУШ, які стануть цікавим доповненням до опорного навчального матеріалу впродовж тематичного тижня "Осінь". Допоможе сформувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА ТИЖНЯ «Осінь»

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

Як впізнати осінь?

Як живуть рослини восени?

Як живуть тварини восени?

Що нам дарує осінь?/ Чому осінь називають щедрою?

Завдання п’ятого тижня:

1. Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі восени.

2. Ознайомити з мистецькими творами про осінь.

3. Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.

4. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

. 5. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

6. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати п’ятого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

● основні ознаки осені;

● назви осінніх місяців;

● зміни, які відбуваються в природі восени;

● правила безпечної поведінки у природі та вмітимуть:

● розпізнавати зміни в живій і неживій природі восени;

● визначати та описувати дари осені та порівнювати їх із геометричними фігурами;

● знаходити деякі взаємозв’язки та закономірності в природі восени;

● дотримуватися безпечних прийомів праці;

● виготовляти вироби з природних матеріалів;

● дотримуватися правил безпечної поведінки у природі;

● емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи;

● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування

Цікаві види діяльності:

Ранкова зустріч.

Вітання

Вчитель

  • Здрастуйте, діти!”

Діти (Д): „Здрась!”(привітання повторюється 3 рази)

В:” Настрій як?”

Д: „ Ось так!”( кисть в кулак, великий палець вгору)

В: ”Чи насправді так?”

Д: „ Так!”

( на цих словах можна підстрибувати)

В: „ Щоб усе було в порядку”

Д: „ Ми всі дружні – все впорядку !”

В: „ Настрій як?”

Д: „ Ось так!” ( кисть в кулак, великий палець вгору)

В:” Чи усі гадають так?”

Д:” Так, так, так!”

В:” Молодці!”

«У дружньому колі.

Гра – руханка « Подарунок»

Діти стоять у колі. Кожен з них придумує , який подарунок він хотів подарувати сусіду зліва. По черзі за допомогою міміки і жестів пояснює тому, кому дарує. Допускається підказка, але така, в якій не міститься назви даного предмета, а тільки його опис.

Щоденні новини.

Пора року: ОСІНЬ

Місяць:

День тижня:

Число:

Фенологічні спостереження.

- Яка осінь за вікном? (Рання, золота чи пізня?)

- Яке сьогодні небо?

- Холодно на вулиці чи тепло?

- Чи є вітер?

- Чи були опади?

- Яких днів було більше?

- Чи падав дощ?

Обмін інформацією

Крісло автора.

  • Давайте уважно прислухаємось .

  • Що нам розповість осінній листок ?

Щоденник вражень

Тематичний словник.

Пори року, місяці: Зима, весна, літо, осінь, грудень, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад.

Явища природи: Блискавка, буран, буревій, буря, веселка, вир, вихор, вітер, віхола, град, грім, гроза, дощ, завірюха, злива, зоря, імла, іній, капання, листопад, лунаю марево, метелиця, мряка, ожеледиця, паморозь, північне сяйво, повінь, райдуга, роса, серпанок, смерч, сніг, спека, сутінок, сяйво, течія, туман, ураган, хвиля, хлющ, хмара, хуртовина, шквал. сніг, мороз, відлига.

Овочі: Баклажан, буряк, гарбуз, горох, кабачок, капуста, картопля, квасоля, кріп, кукурудза, морква, огірок, патисон, перець болгарський, перець гіркий, петрушка, помідор, порей, редис, редиска, ріпа, салат, соняшник, хрін, цвітна капуста, цибуля, часник, щавель.

ІІ. Види роботи.

1. Кросворд.

1.

2.

3.

4.

І ось прийшла вона

Холодними руками

Скувала ріки і ставки,

Заслала ниви килимами,

До сіл засипала стежки.

(Зима)

  1. Зійшли сніги.

Птахи летять

Погода тепла

Сонце світить

Яка пора?

(Весна)

  1. В небі ластівка літає

З вітром листя шелестить,

Воду п’є лелека,

Сонце палить. Спека.

Дозріває жито.

Яка пора?

(Літо)

  1. Хто вона ота красуня

В золотім намисті,

Що без пензля і без барв

Скрізь фарбує листя.

(Осінь)

  1. Бесіда.

Зима, весна, літо, осінь.

  • Чи можна назвати ці предмети одним словом? Як?

(Пори року)

  • Якому кольору відповідає кожна пора року?

(Зима – білий літо – жовтогарячий

Весна – зелений осінь – жовтий)

  • Назвіть слова - назви місяців, починаючи з першого – січня.

  • Які ви знаєте зимові місяці? літні місяці? весняні місяці? осінні місяці?

  • Який колір осені подобається вам найбільше?

  • Чому осінь називають золотавою?

    1. Робота над змістом вірша Н.Забіли.

Подивись: на видноколі

мов змінилися ліси.

Хто це їх у жовтий колір

так барвисто прикрасив?

Ось край річки – жовті клени

і берези золоті,

Ялинки лише зелені

залишились в самоті.

І пишаються дерева

золотим своїм вбранням:

«Це якийсь маляр, напевно,

догодити хоче нам».

А маляр цей – місяць жовтень

У відерцях чарівних

жовту фарбу перебовтав

і розбризкує по них.

- Про який місяць згадується у вірші? (Жовтень)

Складіть словосполучення і речення по темі «Пори року».

  1. З’єднайте слова, щоб утворилися логічні зв’язки.

Шурхотить вітер

Шумить трава

Свистить листя

Гуркотить сніг

Рипить птах

Тріщить дощ

Співає мороз

Шелестить грім

2.Словничок для діточок.

Буревій – дуже сильний вітер, ураган;

Буря – сильний вітер з грозою, дощем або снігом;

Вихор – сильний круговий рух вітру; стрімкий поривчастий вітер;

Вітер – рух потоку повітря в горизонтальному напрямі;

3.Вірші.

  • Намалюю вітер тихий, ніжний,

Намалюю грозовий і сніжний.

Вітер, що здіймає грізні хвилі,

та й вітрець між квітами на схилі.

Степан Жупанин

  • Буревій свистів без тями

поміж вільхами й дубами:

поламаю, потрощу,

напущу на все дощу.

Міна Віткойц

Злива.

Зранку злива зливувала –

всю пилюку позмивала:

з листя, з прутиків лози,

із сухої дерези.

Після зливи і грози

світ – чистіший від сльози. Ганна Чубач

Євген Гуцало

4.Бесіда за сюжетними малюнками.

- Які явища природи знаєш ти?

- Назви ознаки красуні – осені ?

- Назви явища природи, що відбуваються восени?

5.Загадки.

  • Куди ступиш - всюди маєш,

хоч не бачиш, а вживаєш.

Навколо нас в’ється,

а в руки не дається. (Вітер)

  • З небокраю, з-за діброви

вийшли краплі чорноброві,

принесли водиці жбан,

полили широкий лан. (Хмари)

  • Коли нема – чекають,

коли прийде – тікають. (Дощ)

  • То чорна, то сива

По небі ходила;

Набив її вітер –

сльози розпустила. (Хмара, дощ)

  • Золоті метелики з дерева летять,

крильцями своїми сумно шарудять. (Листопад)

6.Народні прикмети.

  • Вересневий дощ, що почався вранці, довго не йтиме.

  • Грім у вересні – осінь тепла.

  • Побачив в небі кілька веселок – збирайся по гриби.

  • Вітер вночі – завтра чекай дощу.

  • Восени випав сніг – весна буде рання.

  • Зранку туман – вдень сонечко.

ДАРИ ОСЕНІ

1.Бесіда за предметними малюнками.

- Назвіть предмети, які зображені на малюнках?

(Буряк, помідор, огірок, капуста, морква, цибуля, часник, картопля, кабачок, редиска і т.д.)

- Де вони ростуть? (На городі.)

- Що роблять із цими предметами? (Споживають.)

- Як одним словом можна назвати ці предмети? (Овочі.)

- Чому осінь називають щедрою?

2. Робота над змістом вірша.

Смачну моркву кожен знає.

Верх зелений вона має,

А сама жовтогаряча,

Промінь сонечка неначе.

- Знайдіть у вірші слова, які описують моркву?

(Смачна, жовтогаряча)

- З чим порівнюють моркву?

- На яку геометричну фігуру схожа вона?

3. Робота над змістом казки Тамари Коломієць

«Що вродило на городі».

По городі походило

Щось невидиме смерком.

А на ранок дід страшило

Появився із ціпком.

Кукурудза налякалась,

За повітку заховалась.

Біб, квасоля і горох

Поспиналися на льох.

Помідор і баклажан

Відступили під паркан.

Під листками кабачок

Зачаївся і – мовчок.

І петрушка, і морквиці

В землю вгрузли по косиці,

А дрібний гіркий часник

У селері з кропом зник.

Решта в грядки без оглядки

Поховались у загадки.

Не впізна їх дід ніяк,

Бо під шапкою – банак.

Ви йому допоможіть.

Всі одгадки підкажіть.

4. Кросворд.

1.

Г

2.

О

3.

Р

4.

О

5.

Д

6.

И

7.

Н

8.

А

То ж. малята, не баріться,

А відгадувать беріться –

У клітинки по-порятку

Запишіть свої відгадки.

І хоч літери німі,

Упізнаєте самі,

Як зветься у народі

Те, що родить на городі?

5. Загадки.

  1. На хазяйському городі

На довжезнім воловоді

Жовте в зелені теля

Видно кожному здаля.

Хоч не їло не пило,

А кругліло і росло.

(Гарбуз)

  1. Зелена не квочка

Знайшла не кубло,

Поклала клубочки,

Щоб рясно було.

(Картопля)

3)Кругловидий, червонястий,

Од недуги. Од напасті.

Заховавсь дідок в норі,

Лишив бороду в горі.

(Буряк)

  1. Панич зелений долі

Ходить не може пішки,

Лежить і просить солі.

А заодно і діжки.

(Огірок)

  1. Посаджені, сиділи

У зеленім полоні.

В них серединки білі,

Самі ж вони – червоні.

Прийшов сапач з сапою

І їх забрав з собою.

За коси пов’язав

І виніс на базар.

(Редиска)

  1. Удовиці на грядці

Мають латку на латці,

Мають свиту на свиті

Ще й землею укриті.

(Цибуля)

  1. Усе увись, увись. Увись

Вони до сонечка тяглись

Рядами від землі.

Такі вогнисті козаки!

Замість голів у них шапки,

А як точніш – брилі.

(Соняшники)

  1. Виросла чимала

Христя головата.

Хустя намотала

Що й не розмотати.

(Капуста)

- То як зветься у народі

Те, що родить на городі? (Городина)

- Що ми робимо з городиною? (Споживаємо)

- Якою може бути городина?

8. Визначати та описувати дари осені та порівнювати їх із геометричними фігурами.

ІІІ. Складіть словосполучення і речення по темі «Овочі».

  • Виберіть овочі, які вам найбільше подобаються і опишіть їх. Використовуйте для цього не одне, а кілька слів.

Наприклад: Капуста тверда, велика, багатолиста.

Морква червона, з зеленим верхом, корисна.

  • Складіть речення про моркву, використовуючи дібрані слова.

(Морква не тільки смачна, а ще й корисна)

ІV. Побудова зв’язних висловлювань.

  • Складіть розповідь – міркування «Чому картоплю називають головним овочем».

Це – картопля – бараболя,

Завітала на стіл з поля.

Дуже цінна і смачна,

Овоч головний вона.

- Складіть розповідь на тему «За що я люблю осінь?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн