НУШ. Тема "Моє довкілля": додаткові матеріали та рекомендації

Опис документу:
Матеріали прийдуть на допомогу вчителю першого класу та допоможуть учням засвоїти норми етичного ставлення до природи; навчать дитину розрізняти об’єкти природи (жива/ нежива) і рукотворні тіла та правил безпечної поведінки в довкіллі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА ТИЖНЯ «МОЄ ДОВКІЛЛЯ »

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання

• Що мене оточує?

• Які «таємниці» має шкільне подвір’я

Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?

Кольори та звуки довкілля. Які вони? • Як поводитись у довкіллі?

Завдання четвертого тижня:

1. Ознайомити дитину з поняттям «довкілля».

2. Навчити дитину розрізняти об’єкти природи (жива/ нежива) і рукотворні тіла.

3. Навчити взаємодії в парах та групах.

4. Навчити правил безпечної поведінки в довкіллі.

5. Допомогти учням засвоїти норми етичного ставлення до природи.

Очікувані результати четвертого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

що таке довкілля;

назви рослин, які ростуть на шкільному подвір’ї

Цікаві види діяльності:

Ранкова зустріч.

Мета: Вчити дивитися і бачити, слухати і чути, спостерігати і відчувати. Розвивати допитливість, творчість учнів. Виховувати потребу в спілкуванні, повагу до друзів, бережне ставлення до довкілля. Посадити деревце майбутнього біля школи. Розвивати спостережливість, взаємоповагу, вміння спілкуватися. Виховувати працьовитість, бажання примножувати довкілля і оберігати його.

Все навколо зеленіє,

Річка ллється і шумить.

Тихо, тихо вітер віє

Із травою гомонить...

  • Ідучи до школи, ви бачите навколишній світ, можливо, у вас виникають запитання, пов’язані з тим, що ви бачите.

1.Бесіда за предметними малюнками

- Як ви розумієте значення таємничого слова, без якого сьогодні на заняттях нам ніяк не обійтися? ДОВКІЛЛЯ.

Це слово означатиме «те, що довкола нас», «світ, що довкола нас».

І. Вітання

«У дружньому колі»

Вчитель.

а) Добрий день тобі, наше довкілля,

Знову в гості до тебе ми йдемо .

Ти даєш нам наснагу й уміння,

То ставай же ще кращим щодень.

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, в небі пташки!

Доброго ранку, зелені дубки!

Доброго ранку, люди привітні!

б) Учні :

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня!

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить!

Добрий день!

У добрий час раді ми вітати вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо !

Вчитель:

Землю сонечко пригріло,

Квіточки замайоріли,

Проліски цвітуть, як казка

Тож радійте їм, будь ласка

Добрий день!

Тематичний словник.

Дерева:Береза, верба плакуча, вишня, вільха, горобина, груша, дуб, каштан, клен, липа, осика, сосна, яблуня, ялина;

Кущі: Калина, ліщина, шипшина.

Квіти:Барвінок, безсмертник, мак, волошка, ромашка, деревій, тюльпан, нарцис, троянда, лілія, гвоздика, любисток, півонія, ружа, жоржини, сон-трава, підсніжник, дзвіночки, первоцвіт, конвалія, пролісок, айстра, чорнобривці, мальви, фіалка.

Щоденні новини

Доброго ранку! Ми раді що ви тут!

Сьогодні….

Пора року:

Місяць:

День тижня:

Число:

Я вас вітаю!

До нас прийшли гості.

Місяць березень розпочинає весну……

Ми будемо спостерігати за змінами в природі, грати в ігри…..

ІІ. Види роботи.

. Гра «Що чути» (Сидячи у колі на шкільному подвір’ї )

- Легенько доторкніться до травички. Що відчули?

По сигналу діти слухають що відбувається навколо. Розповідають.

Гра «На що схоже?»

- Сягнемо поглядом верхівки дерев. На що вони схожі? Вдивимося в крони, які з них нагадують тваринку, парасольку,...

Обмін інформацією.

- Що таке природа?

- Що належить до живої природи?

- Чому?

- Яку користь дає природа людям?

- Розгляньте рослини. Чи одинакові вони? (Різні)

- Чим вони відрізняються? (Стеблом.)

Дерево має міцне, велике, дерев’янисте стебло.

Укуща від кореня росте кілька стебел, але вони теж міцні, дерев’янисті.

У трав’янистих рослин м’які соковиті стебла.

Гра «Впізнай мене.»

Вчитель демонструє малюнки дерев, кущів, трав’янистих рослин, а учні називають їх.

Гра «Розрізни рослину за плодами.»

Білочка підготувала цікаве завдання. Ідучи на урок вона назбирала у кошик плодів різних рослин. Вона хоче вас перевірити. Як ви вмієте розрізняти рослини за плодами.

(Вчитель показує плід, називає рослину і групу, до якої ця рослина належить.)

Загадка.

- Слова відгадки розділити на групи.

Дерева Кущі Трави

  • Один батько тисячу синів має, всім шапки справляє. (Дуб)

  • Маю плаття зелененьке, гнучкі, ніжні квіти, білі ноги, стан тоненький. Як я звуся. Діти? (Береза)

  • У вінку зеленолистім. У червоному намисті видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)

  • Хоч росту в чагарниках, мене знає кожен птах. І ведмідь в кущах щоднини дуже ласий до …(Малини)

  • Я весною зацвітаю. Линуть пахощі по гаю, в квітках щастя всі шукають тільки жаль, гілки ламають. (Бузок)

«Цікава математична загадка».

П’ять берізок, дві смерічки

Зеленіють над потічком.

Біля них одна ожина.

Скільки всіх дерев? Скажи-но. (Сім)

Цікава вікторина.

- Які дерева (кущі) є символами України?

- З якими деревами і кущами порівнюють гарних дівчат7

- З яким деревом порівнюють сильних юнаків.

- Продовж речення: Дівчина, як…

Хлопець, як…

Кросворд.

По вертикалі:

  1. І не дівка, а червоні стрічки носить. (калина)

По горизонталі:

  1. Ніхто і не лякає, а вона все тремтить. (осика)

  1. Вона цвіте у травневі дні, між великим листом. виснуть квіточки дрібні запашним намистом. (конвалія)

  1. Зимою і літом однакова цвітом. (ялина)

1.

2.

3.

4.

Хвилинка поезії.

Вмійте любити природу.

Вам у походи ходити

і мандрувать любі діти.

Вмійте природу любити,

кожній стеблинці радіти.

В полі, у лісі, над яром –

квіти, дерева і трави…

Цвіту не вирви задаром,

гілки не втни для забави.

Оберігайте повсюди

шлях і стежиночку в гай.

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

  • Чого вчить нас цей вірш?

ІІІ. Екскурсія на шкільне подвір’я.

    1. Виведіть дітей на подвір’я школи й коротко обговоріть правила безпечної поведінки в довкіллі та мету мандрівки.

- Яких правил безпечної поведінки слід дотримуватися під час екскурсії?

- Що треба робити, щоб не завдати шкоди природі? (Не ламати гілки, не рвати рослини, не ловити тварин).

    1. Правила поведінки в довкіллі:

  • Не рвіть багато квітів;

  • Не смітіть;

  • Не топчіть буйнотрав'я;

  • Не руйнуйте гнізда;

  • Не галасуйте;

  • Не ламайте гілля;

  • Ведіть себе виважено, згуртовано.

  • Діти задають 3-4 питання .

  • Діти складають інструкцію по догляду за деревами.

ІV.Групові заняття

1. Бесіда «Чи є весна?»

  • Чому навесні довкілля стає гомінким?

  • Які птахи прилітають з вирію ?

  • Яку роботу виконують люди ?

  1. Хороводна гра «Ми йдемо до сонечка» (взятися за руки, йти по колу).

Ми йдемо до сонечка, ля-ля-ля.

Щоб погрітись трішечки, ля-ля-ля.

Нумо, дітки веселіше, не баріться

І до сонечка ласкаво посміхніться.

І долоньки всі разом з'єднайте,

І на місці покрутіться, покружляйте.

А тепер присіли, встали,

Усміхнулись, заспівали: ля-ля-ля.

По сигналу діти слухають що відбувається навколо. Розповідають.

V. Наші дарунки довкіллю - пісня, вірші:

а) Ти чуєш як земля довкіл співає?

Які чарівні звуки линуть ввись!

Це йде весна, долина зацвітає,

Усе життю радіє, подивись!

б) Усі ми в світ прийшли, щоб жити,

Добро творити на землі.

Учіться, діточки, любити,

Навчайтеся, поки малі.

в) Не нищіть квіти, не зривайте,

Нехай на них блищить роса.

Усе живе оберігайте,

Бо ж для людей ця вся краса.

г) Учись любити все навколо себе:

траву і квіти, кущик, деревце,

жучка і пташку, і блакитне небо,

і синьооке джерельце.

д) Тепло і світло розлилося,

Весна чарівна в світ летить .

Все на землі цвісти взялося,

Яка це неповторна мить !

д) Була весна, весела, щедра, мила

Промінням грала, сипала квітки,

Вона летіла хутко, мов стокрила,

За нею вслід співучії пташки!

Гра «Пташечка»

Діти називають себе рослинами. Запам'ятовують попередню і наступну рослину.

По колу передають :

Цвінь - цвірінь! Сиділа пташечка на ..., полетіла на ...

Гра «Ти знаєш півня?»

Ти знаєш півня ?

-Так!

  • Який він ?

  • Ось такий! (показують)

  • Як він співає?

  • Ку-ку-рі-ку!

-Ти знаєш зозулю?

-Так!

  • Як вона співає?

  • Ку-ку! Ку-ку!

- Ти знаєш журавля?

- Так!

- Як він курличе?

- Курли - курли!

- Ти знаєш солов'я?

-Так!

  • Як він співає?

  • Тьох-тьох! Тьох-тьох!

Хоровод «Вийди, вийди, сонечко!»

Вийди, вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір'ячко.

На весняні квіточки,

На маленькі діточки,

Там вони граються,

Тебе дожидаються.

  1. Читання віршів, співання пісень

  • Ой як світить, сонечко ласкаве

Навкруги усе цікаве...

Я вітаю сонце й вітер

І весняні гарні квіти.

Як чудово в світі жити!

  • Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці,-

Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра!

ПРОСТА АРИФМЕТИКА

Якщо дві руки до лопати додати,

А потім додати бажання завзяте,

А потім відняти від них неохоту,

Помножити все на веселу роботу,

Зібрати дітей і дорослих усіх

І порівну все розділити на них,

То будемо мати один результат:

Зелений, співучий, заквітчаний сад!

Анатолій Костенко

Липка

Я маленька липка,

виросту велика,-

не ламай мене.

Я медовим цвітом

зацвіту над світом,-

бережи мене.

Тінь тобі я кину

у гарячу днину,-

ти шануй мене.

Від дощу сховаю

вранці серед маю,-

ти полий мене .

Будемо з тобою

ми рости обоє,-

ти люби мене.

Виростеш за роки,

підеш всвіт широкий,-

не забудь мене.

Платон Воронько

Я буду природі другом

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть і трави.

Я скажу їй:

- Зененій, живи!

Коли лісом буду я іти,

Теж посію зерна доброти.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб вони жили у мирі й щасті.

Степан Жупанин

Пісня

«Ой минула вже зима»

(українська народна пісня)

Ой минула вже зима,

Снігу - льоду вже нема.

Ой нема, ой нема,

Снігу - льоду вже нема.

Лугом квіти вже цвітуть,

Вівці травку вже пасуть.

Ой пасуть, ой пасуть,

Вівці травку вже пасуть.

VІ . Групові заняття

Посадка дерев

Пам'ятка посадки деревця:

  1. Вибрати місце для висаджування .

  2. Викопати яму такого розміру, щоб корені дерева змогли вільно розміститися.

  3. На дно ями насипати горбочок землі. На ньому розпрямити корені рослини. Місце переходу кореня в стебло повинно бути вище поверхні землі.

  4. Для підв'язування дерева в дно ями забивають кілок довжиною 1-2 м

  1. Один учень тримає рослину, інший обережно закопує яму. Місце, де корінь переходить в стебло, засипають землею та укріплюють.

  2. Посаджену рослину одразу добре поливають .

  3. Дерева підв'язують.

ІІІ. Словосполучення.

1. Загадка.

У вінку зеленолистім.

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

- Назви слова, що вказують на те, якою є калина? (Зеленолиста, червона, хороша)

2. Склади словосполучення з поданих слів.

Милуватися, калина

красуватися, калина

посадити, калина

звисати, кетяги

3.Словникова робота

Кетяг – пучок ягід або квітів на одній гілці, стеблині; китиця, ґроно.

4.Прочитай віршовані рядки.

На місці крапок встав з довідки потрібні слова. Назви порівняння.

  • Кожна ягідка з калини, як червона… .

  • Багряніють грона в листі, мов… .

  • Засоромилась калина, червоніє, як… .

Довідка: дівчина, жаринки, пломенисті, намистинки.

ІV. Побудова зв’язних висловлювань.

1). Творче завдання.

- Яка пора року настала?

- Якими стали дні?

- Як змінилися дерева, кущі?

- Чи легко взимку відгадувати, де яке дерево?

Завдання: Спробуй розказати про калину так, щоб однокласники відгадали її назву.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн