НУШ. Тема "Мій/наш клас": додаткові матеріали та рекомендації

Опис документу:
Матеріали допоможуть організувати ознайомлення учнів із приміщеннями шкільної будівлі та класним середовищем; навчити активного слухання в умовах усного спілкування та взаємодії в парах та групах; закласти основи взаєморозуміння, співпраці, згуртування колективу дітей, батьків і вчителів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА ТИЖНЯ: «МІЙ/НАШ КЛАС»

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

Як знайти свою класну кімнату?

Як почуватися комфортно у класі?

Як створити безпеку і затишок у класі?

Як нам стати класною спільнотою?

Чого ми можемо досягнути спільно?

Завдання другого тижня:

1.Сприяти творчій атмосфері і готовності учнів до навчання.

2.Організувати учнів до ознайомлення із приміщеннями шкільної будівлі та класним середовищем.

3.Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.

4.Мотивувати до писемного мовлення як особливої форми спілкування.

5.Навчати взаємодії в парах та групах.

6.Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо).

7.Заохотити учнів до покращення класних осередків (озеленення класної кімнати, поповнення бібліотеки).

8.Допомагати дітям виявляти активність і відповідальність у процесі творення класної спільноти, сприяти розвитку дитячого самоврядування.

9.Закласти основи взаєморозуміння, співпраці, згуртування колективу дітей, батьків і вчителів.

Очікувані результати другого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

які приміщення є в шкільній будівлі;

які змістові осередки є в класній кімнаті;

права і обов’язки в учнів та вчителя;

правила безпечної поведінки в класній кімнаті; умітимуть:

орієнтуватися в шкільній будівлі;

озвучувати власні потреби і довільно пересуватися класом;

уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;

дотримуватися правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо)

Цікаві види діяльності:

Ранкова зустріч.

У дружньому колі.

  • Давайте знайомитись знову.

Вчитель

- Любі діти! Я пропоную стати всім у коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються. Давайте і ми розпочнемо день з вітання.

Поспівка «Добрий день»

( під мелодію пісні «Гей, ви стрільці січовії»

Треба разом привітатись:

«Добрий день»

Дружно, радісно сказати:

«Добрий день»

Вліво, вправо повернулись,

Один одному всміхнулись –

Добрий день, добрий день, добрий день!

Групове заняття.

  • А тепер візьміть один одного за руку, усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій.

  • Я всміхаюсь сонечку!

  • Здрастуй, дороге!

  • Я всміхаюсь квіточці!

  • Хай вона росте!

  • Я всміхаюсь дощику!

  • Лийся мов з відра!

  • Друзям усміхаюсь!

  • Зичу їм добра!

Тренінг «Я обираю настрій»

Вчитель

- А тепер я пропоную прислухатися до власних почуттів і обрати той смайлик, який відповідає вашому настрою , який би ви хотіли зберегти на цілий день.

2. У світі стільки є загадок і краси,

Відразу всього не збагнути.

І ти тепло й любов у світ неси,

Щоб добрим і потрібним бути.

3. « Подаруй свою посмішку»

- А тепер поверніться один до одного і подаруйте свою чудову посмішку.

Щоб усіх нас посмішка здружила,

Щоб щасливо й весело ми жили.

4. «Конкурс малюнків долоньками»

Виготовлення плакату «Долоньки єднання»

б) У дружньому колі.

Вчитель:

- Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів». А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім’я тих, до кого вони звертаються.

- Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.

(Учні вітають один одного по колу, називаючи імена тих, до кого звертаються)

ІІ. Заповнення ранкових повідомлень:

  1. Визначення дати:

А) число місяця:3….

Девіз числа 3: Той, що дарує радість.

Колір цифри 3: для цифри характерний червоний, рожевий .

  1. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …».

Вчитель: - А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (малюнки вибираються з «кошика настрою»).

  1. Щоденні новини.

  • Доброго ранку !!!

  • Пора року

  • Сьогодні……..( четвер)

  • Погода

  • Тема тижня

  • З Днем народження!!!

в) Вітання.

- Добрий ранок – нам,

- Добрий ранок – Вам!

- Добрий ранок всім!

ІІІ. У дружньому колі.

Вчитель: - Сьогодні ми з вами зібралися, щоб краще пізнати себе та своїх друзів, знайти нових приятелів і потоваришувати з ними. У цьому нам допоможуть цікаві вправи.

  1. Вітання - рукостискання

  2. Вправа «Знайомство»

Усі учасники заняття сідають у коло, кожен по черзі називає своє ім'я і говорить фразу, що починається зі слів: «Я хочу...».

  1. Правила роботи групи

Ведучий звертається до учасників із запитанням «Для чого в нашому житті існують різні правила?». Після відповідей учасників він пропонує прийняти правила роботи групи:

  • активна участь в іграх і вправах;

  • слухати товаришів мовчки, не перебиваючи;

  • говорити від свого імені;

  • «правило піднятої руки»;

  • обговорювати вчинок, а не людину.

  1. Робота у групах

Об'єднання учасників у 4 групи вербальним способом: мяу-мяу, кукуріку, гав-гав, му-му.

  1. Вправа «Я люблю...»

Учасники працюють у групах. Один учасник тримає м'яку іграшку і продовжує фразу: «Я — ... (ім'я). Я люблю... А ти?», — і кидає іграшку одному з учасників. Потім учасники по черзі називають, що вони запам'ятали одне про одного.

  1. Вправа «Ласкаві імена»

Учасники пригадують і по черзі кажуть, якими ласкавими іменами їх називають родичі, близькі люди, знайомі, що вони відчувають при цьому. Потім діти пригадують, кого та якими ласкавими іменами називали вдома, говорять про свої почуття.

  1. «Крісло автора»

Дружба – це коли люди хочуть бути разом, коли вони цікавлять одне одного, довіряють одне одному.

Створення проблемної ситуації.

Поміркуймо над такими запитаннями.

  • Яким треба бути, щоб мати друзів?

  • Що означає бути добрим? Щедрим? Доброзичливим? Вихованим?

  • Які слова треба казати, щоб нас вважали ввічливими і вихованими людьми?

Розв'язання проблеми, поставленої вчителем.

(Діти розповідають, яких людей вважають ввічливими, вихованими.)

Висновок: У стосунках між людьми не буває дрібниць. Усе серйозно, усе так чи інакше відбивається на їхній психіці, здоров'ї.

Поведінка — це спосіб життя і дій людини. Що раніше ви будете знати про правила поведінки, то менше помилок зробите, менше прикростей завдаватимете іншим і собі. Іноді кажуть: "Не знаєш, як поводитися, залишайся самим собою". А що означає бути самим собою? Вас виховують батьки, школа, книги, кіно. Але й ви самі маєте навчитися ставитися до себе критично, правильно оцінювати свої дії і вчинки, бачити себе очима іншої людини.

Прислів’я

Той себе губить, хто інших не любить.

Робота в групах

Обговорення ситуацій поведінки дітей.

а) Була велика перерва. Учні гралися на вулиці. Пройшов дощ і залишив
калюжі. Учениця 2-Б класу Оленка посковзнулася і впала в калюжу. Хлопці, її однокласники, які знаходилися поряд, почали голосно сміятися. Оленка не могла підвестися, бо дуже забила коліно. На очі наверталися сльози, а зовсім недалеко стояли товариші і сміялися. Та раптом до дівчинки підійшов першокласник Сергійко, її сусід по будинку. Він подав їй руку, допоміг підвестися, почистити одяг, запитав, чи не боляче.

Як вчинив Сергійко?

Як можна назвати поведінку хлопців з 2-Б класу, товаришів Оленки?

Хто з них справжній друг?

б) Найстрашніше.

Вова зростав дужим і сильним хлопчиком. Усі боялися його. Та й як не боятися такого!?

Товаришів він бив. У дівчаток з рогатки стріляв. Дорослих перекривляв. Собаці Пушку на хвіст наступав. Навіть своїй бабусі грубіянив.

Нікого не боявся Вова. І цим дуже пишався. Пишався, та недовго.

Настав день, коли хлопчики не захотіли з ним гратися. Залишили його — і все. Він до дівчаток побіг. Але й дівчатка, навіть найдобріші, теж від нього відвернулися.

Кинувся Вова до Пушка, а той на вулицю втік. Підійшов було Вова до бабусі. Скривджена бабуся навіть очей не підняла на онука. Сидить старенька в куточку, панчохи плете та сльозинки втирає. Настало найстрашніше з найстрашнішого, що тільки буває на світі. Вова залишився сам. Сам-самісінький!

Є. Пермяк

Що буває з тим, хто не вміє дружити?

Висновок. Діти, вчіться ставитися один до одного доброзичливо, з повагою, не ображати і будете мати надійних друзів. Є таке прислів'я "Людина без друга, як їжа без солі".

Ми живемо серед людей, і від того, як складаються взаємини з ними, залежить наше самопочуття і здоров'я. Робіть гарні справи для людей — і на серці буде весело. Робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, поводьтеся чемно — і люди вам віддячать тим самим.

3. Бесіда про школу.

- Навіщо діти йдуть до школи ?

- Всі ви чекали цього щасливого дня.

Подивіться , який гарний клас , новенькі парти, квіти. Навчаючись у школі ви навчитесь читати , писати, рахувати , малювати , дізнаєтесь чому світить сонечко і накрапає дощик,звідкіля взялась сніжинка.

  • А тепер дружно візьміться за руки з своїм сусідом по парті,вийдіть на середину класу ( вчитель лаштує дітей до екскурсії )

Екскурсія по школі.

- Зараз ми відправимось у дуже цікаву подорож по школі . Ви ознайомитесь з своєю другою домівкою , адже ви будете тут господарями.

- А що значить бути господарем ?

( Учні відповідають , учитель уточнює )

Отже, ви повинні оберігати школу , стежити за чистотою , порядком , поводитись так , щоб не заважати іншим учням , тобто дотримуватись правил поведінки в школі.

  • Як ми маємо поводитись зараз у школі під час подорожі , щоб не заважати іншим вчитися

( Діти виходять на вестибюль , щоб запам’ятати дорогу до класу , заходять в гардероб , їдальню ,бібліотеку, спортивний зал , кабінет лікаря. У кожному приміщенні вчитель розкаже про його призначення , коли сюди заходити, як поводитися. У процесі ознайомлення з школою вчитель звертає увагу дітей на порядок і чистоту , гарне оформлення , вказує місце де можна викинути сміття.

Після екскурсії можна дітям запропонувати рухливу гру « У лісочку на горбочку », вона допоможе учням краще запам’ятати одинодного. )

Вчитель. Ось закінчилася гра ,

І до класу нам пора .

Грались ви завзято ,

Дуже гарні ви малята,

Ви скажіть тепер мені ,

Чи цікаво вам у грі ?

Заплющте очі усі , діти,

Та уявіть найкращу в світі,

Країну прикладів, задач,

Де цифри разом грають мяч

Щоб вам цікаво було мандрувати,

Ми будемо цифри разом збирати.

А м’яч цей чарівний стане в пригоді.

Всміхніться, маленькі,

Забава та й годі.

Усі у коло вставайте,

Веселу лічбу починайте.

Дидактична гра « Весела лічба

Перегляд мультиплікаційного фільму

« Як верблюд і ослик до школи ходили »

« Весела перерва »

  1. Рухлива гра « У лісочку на горбочку ».

Гра допоможе учням краще запам’ятати один одного.

Хід гри.

Всі діти стають у коло, а одна дитина в середині сидить на стільчику, заплющивши очі. На слова вчителя :

У лісочку на горбочку

спить ( Маринка ) в холодочку,

ми тихенько підійдем,

сон ( Маринки ) збережем.

Діти ходять з учителем по колу вліво і вправо , а на останні слова йдуть до учня пліч – о –пліч, зупиняються. Одна дитина, яку визначив учитель, підходить до ведучого і говорить :

(ім’я учня ), прокидайся,

у хоровод збирайся.

Всі діти промовляють: « Відгадай , хто покликав ?

« Відгаданий »учень називає своє ім’я і міняється з попереднім. Коли ж ведучий не відгадав, хто його покликав, залишається у колі з новим ведучим. Знову хтось із дітей співає пісню. Якщо новий ведучий відгадає виконавця пісні , то виручає попереднього і з ним виходить з кола. Гра продовжується ( за бажанням дітей ).

Рухлива гра « Ми веселі діти »

Діти шикуються у коло, тримаючись за руки. Одна дитина стає всередині кола – « ловець ». Діти ходять по колу і промовляють:« Ми веселі діти, любим бігати й гуляти,

ану спробуй нас догнати. Раз – два – три – лови

На слово - «ЛОВИ !» діти присідають,а ловець намагається доторкнутися рукою до тих, хто не встиг присісти.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн