НУШ. Тема "Я школяр": додаткові матеріали та рекомендації

Опис документу:
Матеріали допоможуть вчителеві організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями; навчити активного слухання в умовах усного спілкування та взаємодії в парах та групах; сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА ТИЖНЯ « Я школяр»

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

Навіщо мені ходити до школи? / Що я очікую від шкільного життя?

Хто я? Хто мої однокласники?

Як мені безпечно дістатися до школи й повернутися додому?

Що покласти у шкільний ранець?

Завдання першого тижня:

1. Створити умови для цікавого й радісного навчання.

2. Організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями. 3. Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.

4. Навчати взаємодії в парах та групах.

5. Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки дорогою до навчального закладу та у школі

. 6. Допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.

Очікувані результати першого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

що означає бути учнем /ученицею школи

чому важливо вчитися;

правила поведінки на уроці;

правила безпечної поведінки дорогою до школи та додому; вмітимуть:

звертатися до однокласників і вчителя на ім’я;

уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;

поводитися на уроці згідно з правилами

;  дотримуватися правил безпечної поведінки дорогою до школи та додому.

Цікаві види діяльності:

Ранкова зустріч.

  1. Привітання.

Знайомство – жарт з дітьми.

  • З нами ми вже познайомились.

А тепер ми хочемо познайомитись з вами. Я рахую до трьох, на рахунок « три» кожен викрикує своє ім’я.

Вчитель намагається відгадати, скільки Маш, Дім і т.д у класі.

От тебе звуть Вася.

  • Ні!

  • А як?

  • Маша?

  • Всі запамятали,що це не Вася, а Маша…і т.

  • Ну, а тепер серйозно давайте познайомимось. Перша дитина називає своє ім’я, по тім друга дитина повторює ім’я першої дитини та називає своє ім’я. Третій учасник називає імена попередніх двох та додає своє.

Остання дитина повинна назвати всіх. Якщо когось не запамятали – можна повторити гру.

Групове заняття

  • Ігри на згуртованість колективу ( на свіжому повітрі)

Добрий день ! У добрий час !

Рада , діти , бачити я вас !

Вправо, вліво поверніться ,

Одне одному всміхніться.

Зіграти хочеться мені

З тобою , друже , « Так » чи « Ні »

Тобі питання задаю,

Готуй же відповідь свою

Відповідай , коли мастак,

Єдиним словом « Ні » чи « Так »

  • Чи почули ви дзвінок ? ( Так )

Вчитель : Він покликав на урок.

  • Кожен з вас приготувався ? ( Так )

Вчитель: На перерві постарався.

  • В школу в гості завітали ? ( Так )

  • Учнями від нині стали ? ( Так )

  • Зараз встануть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

( Стук у двері. Вчитель відкриває двері і заводить ляльку. Пояснює , що це нова учениця , знайомить її з класом і садить на вільне місце за партою )

2. Гра « Давайте познайомимось »

( Вчитель знайомиться з учнями , кидаючи м’яч учениці , котра називає своє ім’я, гра продовжується )

3. Словникова робота.

( Школяр , школярка , школярі , школа , учитель, учень , учениця )

Загадки. В сумці – зошити , буквар

То до школи йде …… ( ШКОЛЯР )

Дає здоровя спорт ,

Вагу солодкий торт ,

Мед працьовиті бджоли ,

Знання глибокі …….. ( ШКОЛА )

  1. Вправа « Передай хороший настрій»

  • Галинко, я бажаю тобі гарного настрою.

( Кожен учень передає тепло своїх долоньок , бажає один одному гарного дня)

  1. . Слова ввічливості , привітання : « Доброго ранку »,

« Добрий день»

« Добрий вечір », « Привіт »( для друзів ),

« До побачення », « На все добре »

  1. . Обмін інформацією.

Обговорення ситуації.

Запам’ятала

Научила доню мати

« До побачення » казати

І дівча оті слова

Ні на мить не забува.

Ступить з двору на поріг :

  • До побачення до всіх…

  • Чи правильно вживала дівчинка слова « До побачення »?

  • Коли потрібно їх казати ?

  1. Щоденні новини.

Пора року:

Місяць:

День тижня:

Число:

  • Давайте уважно простежте , якими новими словами ви поповните свій словниковий запас.

  1. Тематичний словник.

Портфель, ручка, гумка, дзвінок, крейда, парта, дошка, олівці, лінійка, книжка, пенал, закладка для книжки, обкладинка, щоденник, циркуль, лічильні палички.

ІІ. Види роботи .

1.Загадка.

Є чарівник у класі в нас,

Ану впізнайте, хто він?

Озветься ще раз – гомін.

Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає … (Дзвінок)

2.Бесіда вчителя.

Прихід до школи – це один з найважливіших днів для дитини. Діти приходять до школи, щоб пізнати нове. Навчитися, перш за все, читати, писати, рахувати а також бути хорошими людьми.

3.Ігровий момент.

- До нас на урок завітали гості: Буратіно, Червона Шапочка, Лисичка, Мальвіна, Незнайко.

- Листоноша приніс нам телеграми від тих гостей, які не змогли прибути. Вони без підписів. Я буду читати, а ви відгадайте від кого вони.

  • «Дуже засмучена. Мишка випадково розбила моє яєчко. Прийти не зможу.» (Курочка Ряба з однойменної української народної казки.)

  • «Ніяк не витягнемо ріпку, тому прибути не зможемо» (Дід та баба з української народної казки «Ріпка»)

  • «З’їв семеро козенят, болить живіт» (Вовк із казки «Вовк і семеро козенят»).

  • Які ви ще знаєте казки?

  • До яких казок ось ці ілюстрації?

4.Бесіда за предметними малюнками.

(У кошику Червоної Шапочки: книжка, зошит, олівець, ручка, пенал, лялька, лінійка, іграшковий автомобіль, портфель)

- Назвіть ці речі.

- Які з цих предметів потрібні до навчання?

- Як їх назвати одним словом? (навчальне приладдя)

- Що учень візьме із собою до школи?

Речі, які необхідні першокласникам у школі, називаються «навчальним приладдям»

5. Руханка.

Раз , два – дружно встали ,

Велетнями ми всі встали.

Руки в сторони ,як крила ,

І на пояс – три – чотири.

Вправо , вліво повернулись ,

Раз – присіли , два присіли ,

І за парти тихо сіли.

6. Робота над змістом вірша В.Бойченка «Портфель - мій друг і помічник».

- Знайдіть назви навчального приладдя у вірші.

Я до портфеля дуже звик.

І він без мене ні на крок:

Зі мною йде він на урок.

Портфель для мене залюбки

І ручку носить, і книжки.

Його я дуже бережу,

Хоч добре сніжної пори

На ньому з’їхати з гори.

  • Що таке портфель?

  • Сьогодні ви дізнаєтесь , як називаються предмети , якими ви будете користуватися в школі. Для цього мені потрібна ваша допомога.

Перший предмет - ПОРТФЕЛЬ ( показати )

  • Хто знає , для чого він потрібен ?

ПОРТФЕЛЬ - мій друг і помічник.

  • Що знаходиться у нашому портфелі ?

Це - ПЕНАЛ

Розповім я, щоб ви знали ,

Для чого у нас пенали.

Щоби ручки не губились,

Щоб в портфелі не сварились,

Щоб знайти було їх зручно,

Пенал зробив майстер влучно.

- А тепер відгадайте, діти, що знаходиться у пеналі ?

Загадки. Водить букви і слова ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля нова , гарненька ….

( РУЧКА )

Всяк школяр його шанує,

Бо він пише , ще й малює.

Хто ж цей добрий молодець ?

Це звичайний …..

( ОЛІВЕЦЬ )

Речі ,що необхідні вам у школі називаються – ШКІЛЬНИМ

ПРИЛАДДЯМ.

ІІІ. Словосполучення.\

1.Назви ознаки слів:

  • Якою може бути ручка, книжка?

  • Що можна робити цими речами?

Учні будують словосполучення (Шкільна ручка, моя ручка, цікава книжка, читати книжку, писати ручкою і т.д.), і речення (У мене є нова ручка. Я читаю цікаву книжку)

2. Ігри на увагу і кмітливість.

- Головні якості, які потрібно кожному школяреві – це увага і кмітливість. Ми зараз і перевіримо, які ви уважні і кмітливі.

Зіграти хочеться мені

З вами в «Так чи ні».

Вам запитання роздаю,

Готуйте відповідь свою.

Відповідай коли мастак,

Єдиним словом «ні» чи «так».

Скажи, співає сом пісні?

Не гайся з відповіддю…( )

Чи вміє плавати гусак.

Ну, що на це ти скажеш? ( )

Скажи мені, червоний мак

В січневу пору квітне? ( )

А крокодили на сосні

Свої будують гнізда? ( )

Чи може вище гір літак

У вишину злетіти? ( )

Узори пишні на вікні

Мороз малює взимку ( )

До забіяк і розбишак

Чи є в людей повага? ( )

Коли розсердився їжак,

Слона він може вбити? ( )

Ріка біжить удалині,

Чи є у неї ноги? ( )

А під кінець скажи мені:

Цікава гра у «Так чи ні».

  • Ви познайомилися з навчальним приладдям і, думаю, вже не будете збиратися до школи так, як хлопчик Миколка.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи.

Олівця поклав у сумку,

Книги, ручку, зошити, гумку.

На обід м’яку пампушку,

Два ведмедики, лопатку,

Білку руду, хвостату,

Лук і стріли, і рушницю,

Ще й пухкеньку паляницю,

Ще стільця, стола і парту,

Ще й географічну карту,

Трактора, машинку й мило.

Вже й надворі звечоріло.

ІV. Побудова зв’язних висловлювань.

1. Навчальні речі.

Додаток № 6.

« Допоможи Незнайкові скласти портфель »

Допоможіть Незнайкові зібрати портфель у школу.

- Допоможи вибрати , що потрібно брати до школи, а що ні ?

- З’єднай лініями ті предмети,які він покладе у портфель.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн