НУШ. Ранкові зустрічі. Тиждень 34. ЛІТО

Опис документу:
Мета: розширити знання дітей про літо; формувати досвід взаємодії дитини з природою; показати красу літньої пори року; розказати про тривалість літніх канікул, цікаві заняття влітку; розглянути основні правила безпеки під час відпочинку; виховувати дбайливе ставлення та любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ранкові зустрічі 1 клас

Тиждень 34. ЛІТО

Мета: розширити знання дітей про літо; формувати досвід взаємодії дитини з природою; показати красу літньої пори року; розказати про тривалість літніх канікул, цікаві заняття влітку; розглянути основні правила безпеки під час відпочинку; виховувати дбайливе ставлення та любов до природи.

ДЕНЬ 1. ЯК УПІЗНАТИ ЛІТО?

1. Вітання

Індивідуальне вітання: «Хай-файв» (вітання, коли одна дитина плескає піднятою долонею в долоню іншої дитини.)

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як упізнати літо?»

Діти, подивіться, хто сьогодні в нас у гостях! Ви впізнали цього героя? (Боніфацій.) Правильно, це лев, який на час канікул їде відпочивати до своєї бабусі. Як ви вважаєте, який час наближається, якщо Боніфацій їде у відпустку? Підкаже вам загадка!

Теплий, довгий-довгий день,

Повна миска черешень,

Достигає жовтий колос,

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває.

То ж коли це все буває? (Улітку.)

Які відчуття, спогади викликає у вас літо?

Як упізнати літо? (Діти розглядають малюнок.)

Як ви вважаєте, чому літо називають «смачним»? Які літні «дарунки» вам подобаються?

За що ви любите літо?

· Гра «Я люблю літо, тому що...»

Діти по колу продовжують речення «Я люблю літо, тому що...».

(Улітку сонце яскраво світить і гріє спекотно; улітку день найдовший, а ніч коротка; дме теплий вітер; ідуть теплі дощі; на небі буває веселка; улітку можна кататися на велосипеді, засмагати і купатися.)

Так, літо — дійсно прекрасна пора! Пропоную вам погратися. Якщо ви згодні з моїм твердженням, плескайте в долоні, якщо ні — тупайте ногами.

· Гра «Буває — не буває»

Улітку діти катаються на санчатах.

Улітку на деревах розпускаються бруньки.

Улітку діти ліплять сніговика.

Улітку діти пускають у струмках кораблики.

Улітку діти засмагають та купаються.

Улітку діти надягають легкий одяг.

Улітку діти майструють шпаківні.

Улітку на полях збирають урожай.

3. Групове заняття

· Робота в групах. Створення колажу «Наше літо»

Учитель пропонує дітям створити колаж «Наше літо» в коробці з-під цукерок.

Матеріали: тканина, нитки, папір, листівки, фантики тощо.

Презентація роботи в групах.

4. Теми для щоденника вражень

Мені подобається (не подобається) літо.

Мені літо пахне...

Я влітку.

ДЕНЬ 2. ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ З РОСЛИНАМИ ВЛІТКУ?

1. Вітання

Для гарного настрою нам потрібно привітати одне одного. Настала пора, коли навколо все цвіте. Спробуйте уявити себе квіточкою, привітатися так, як вітаються квіти. «Я — тендітна ромашка. Доброго ранку всім!» (Діти продовжують.)

2. Обмін інформацією. Тема дня «Що відбувається з рослинами влітку»?

Літо в народі називають красним, тобто красивим, гарним. Саме в цю пору розпускаються і цвітуть найкрасивіші квіти.

· Робота з ілюстраціями

Розгляньте малюнки рослин улітку. Які з них ви впізнали?

Які ще квітучі рослини ви бачили на шкільному подвір’ї, у полі, у лісі?

Чому саме влітку цвіте більше рослин, дозрівають ягоди, горіхи та інші плоди?

Які рослини є у квітнику? Чим вони відрізняються одна від одної? (Різне забарвлення, форма пелюсток, форма і розташування листя.) Чим схожі? (Є корінь, стебло, листя, квітки.)

За рослинами в городі та на квітковій клумбі потрібно доглядати: розпушувати ґрунт, поливати, полоти бур’ян. Квіти рвати не можна, вони швидко в’януть, а серед клумби довго тішать око своєю красою.

· Імпровізація «Квіточка»

Уявіть себе красивою, тендітною квіточкою. Ви ростете, тягнетеся до сонечка. Раптом повіяв вітерець, почав із вами гратися. Ви нахиляєтеся то в один бік, то в інший. Раптом почався дощик, ви підставляєте свої пелюсточки під прозорі краплинки, п’єте водичку. Дощик закінчився. Ви чуєте кроки. Це йде людина. Ви лякаєтеся, що вас можуть зірвати. Але людина вами помилувалася і пішла. Ви знову радієте сонечку.

· Гра «Упізнай рослину»

Відгадайте загадки. Де ростуть ці рослини?

Хто мене бачить, той і плаче. (Цибуля.)

Їсти не просить, влітку і взимку одне вбрання носить. (Ялинка.)

Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі. (Морква.)

Що за квіточка пахуча: і червона, і колюча? (Троянда.)

Наче сонця серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка:

Звуть цю квіточку... (ромашка).

Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті. (Латаття біле.)

На тоненькій стеблині

Висять білі горошини. (Конвалія.)

Вузлата і листата,

А доспіває — головата.

На нозі стоїть одній —

Сто сорочечок на ній. (Капуста.)

Гарне дерево, міцне,

Листя різьблене рясне,

А на гілочках крислатих

Буде жолудів багато. (Луб.)

· Дидактична гра «Посмакуємо»

Дітям пропонують із заплющеними очима скуштувати шматочки фруктів та овочів, визначити їхні назви.

· Гра «Віночок»

Діти надягають маски із зображенням декоративних квітів: мак, ромашка, дзвоники, волошки, соняшник, кульбабка. Учитель викликає першу квітку, та — іншу, так учасники гри утворюють віночок. Учні, які сидять за партами, повторюють назви квітів із «віночка».

3. Групове заняття

· Робота в групах. Гра «Вгадай рослину»

Дітям пропонують 5 конвертів. У кожному — 5 малюнків листків чи плодів рослин. Потрібно визначити назву рослини за цими малюнками.

4. Теми для щоденника вражень

Я уявляю себе квіткою...

Я і моє дерево-символ.

Ми із сім’єю в лісі.

ДЕНЬ 3. ЯК ЖИВУТЬ ТВАРИНИ ВЛІТКУ?

1. Вітання

· Гра «Подаруй посмішку»

Діти з учителем утворюють коло. Учитель бере сонечко і, передаючи його учневі, говорить з посмішкою комплімент. Діти продовжують.

Лагідно посміхаємося, адже від усмішки стає всім тепліше!

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як живуть тварини влітку?»

Розгляньте малюнки. Яких комах можна побачити влітку?

Якої шкоди завдає рослинам гусінь?

Улітку в місцях скупчення комах літає велика кількість птахів. Вони приносять значну користь, зберігаючи рослинність від ненажерливих комах.

Горобці, синиці за літо виводять потомство двічі-тричі. Вигодовуючи пташенят, вони знищують величезну кількість комах.

Яких тварин ви найчастіше зустрічали влітку?

Розкажіть про свої спостереження за дитинчатами тварин.

Чому тварин називають «дбайливими батьками»?

· Цікаві спостереження

Улітку розвивається і зростає потомство в усіх тварин. Це найбільш сприятливий період для життя: багато світла і тепла, багато їжі. У спекотні дні мошки, сліпняки, комарі дошкуляють не тільки свійській худобі, але й диким звірям, які ховаються від них у воді або на відкритій місцевості. Над квітучими луками літає безліч комах, серед яких голосним дзижчанням виділяється джміль — кращий запилювач конюшини. У червні гомін голосистих пташок перебивається дружнім писком пташенят. На мілководдях, по норах, ховаються раки. Вони скинули тісний панцир і тепер очікують, поки не утвориться новий. На початку липня з’являються малята в кажанів і ящірок. На луках і в лісі багато різних жуків, не припиняється скрекіт коників і цвіркунів, пурхають різноколірні метелики і бабки. Риба в цей час стає в’ялою і погано клює. У риб це час нагулу й підростання молоді. У серпні птахи починають збиратися в зграї, кочують. У багатьох звірів підростає молодняк, який починає самостійне життя. Поступово все живе готується до зустрічі осені.

· Гра «Учимося любити природу»

Учитель промовляє твердження, а учні повинні сказати, любить чи не любить природу людина, і пояснити причину.

Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.

Людина садить біля будинку дерева.

Водій миє автівку на березі річки.

Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.

Діти почепили на деревах шпаківні.

Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття.

Хлопчик біля річки розбив скляні пляшки.

· Театралізація

Приходять лисичка та зайчик.

Лисичко, чому ти сумна?

У мене була своя нора, але прийшли люди, вирубали всі дерева, нірку засипали землею, усі маленькі тварини порозбігалися. Де мені тепер жити? Чим харчуватися?

Зайчику, а ти чому сумний?

Жив я у лісі, прийшли люди, розпалили багаття, а загасити забули. Загорівся ліс, ледве втік я від вогню. Де мені жити? Чим харчуватися?

А що це ви принесли?

Це «Пам’ятка друга природи».

Багато лісу — не губи!

Мало лісу — бережи!

Нема лісу — посади!

Діти, як ви розумієте ці слова?

3. Групове заняття

· Робота в групах. Виготовлення еколистівки «Тиша в лісі»

Учні об’єднуються в групи. Завдання: виготовити еколистівку на тему «Тиша в лісі».

1-ша група — звірі;

2-га група — комахи;

3-тя група — птахи.

Оформлення і презентація — на розсуд дітей.

4. Теми для щоденника вражень

Я себе уявляю...

Кого я зустріну в лісі влітку?

Мій клас на прогулянці.

ДЕНЬ 4. ЯК ЦІКАВО ПРОВЕСТИ ЧАС УЛІТКУ?

1. Вітання

Усмішка, як сонечко, хай на личку сяє

І цвіте, як квіточка чи дзвінка роса.

Хай чарівна усмішка друзів всіх вітає.

Усмішка на личку — це ясна краса!

(Діти у колі вітають одне одного усмішкою.)

2. Обмін інформацією. Тема дня «Як цікаво провести час улітку?»

Чи знаєте ви, що таке «канікули»?

· Слухання вірша «Канікули»

«Канікули! Канікули!» —

Співає все навколо.

Канікули, канікули,

Канікули у школі!

А що таке канікули?

Це літні дні барвисті.

Це час, коли нам ніколи

Хоча б на мить присісти,

Бо треба мчати босими,

Наввипередки з вітром,

З густих лісів приносити

Горіхів повні відра.

Це час у річці хлюпатись,

Підсмажувати спини,

І зранку в лузі слухати

Тонку струну бджолину...

А. Костецький

· Словничок

Канікули — це слово у буквальному перекладі означає «собачки» (з латини «каніс» — собака).

Найяскравішу зірку сузір’я Великого Пса називали «Канікулою». Ця зірка з’являлася щорічно на небі в липні, усередині літа. У цей період було спекотно, тому студентів і школярів звільняли від занять, а дні на честь цієї зірки почали називати канікулами.

Спочатку канікулами називали лише літній відпочинок, а потім почали називати й інші перерви у навчанні.

· Припущення «Як я проведу канікули?»

Як ти мрієш провести літні канікули? (Діти висловлюють свої думки.)

Послухайте, як мріють провести канікули Тетянка і Сергійко.

Незабаром настане тепле літечко. Розпочнуться канікули. Ми

поїдемо в село до бабусі. Там річка, ліс і багато друзів. Будемо рибалити, збирати ягоди, кататися на велосипедах. А ще допомагатимемо бабусі годувати курей, пасти телятко, підмітати подвір’я. Нам дуже подобається проводити канікули в бабусі.

Складіть свою розповідь, використовуючи підказку.

Де відпочиватимеш на літніх канікулах?

Що там робитимеш?

З ким мрієш зустрітися?

Літній відпочинок не завжди проводять біля моря, ставка або річки. Дехто з вас поїде до дитячого табору, дехто — в село до бабусі та дідуся, хтось — із батьками в гори. Та де б ви не опинилися, що б не робили, завжди дотримуйте правил безпеки. Пам’ятайте про поведінку на дорозі, пожежну безпеку, про те, як уникнути небезпечних ситуацій удома, на вулиці. Я пропоную вам гру «Це небезпечно! Пам’ятай!».

· Гра «Це небезпечно! Пам’ятай!»

Діти роблять застереження для інших, що може виявитися небезпечним для здоров’я і життя під час літнього відпочинку та як не наразитися на небезпеку. (Наприклад, небезпечно збирати та їсти невідомі гриби, ягоди — можна отруїтися тощо.)

· Гра «Мін-ман-мон»

Діти утворюють коло, одного гравця обирають початківцем. Він каже: «Мін» і вказує на одного з учасників, які сидять у колі. Гравець під назвою «Мін» тепер повинен указати на наступного гравця, сказати слово «Ман». Учасник під назвою «Ман» швидко вказує на наступного гравця і каже: «Мон». Гра триває доти, доки один з учасників не заплутається у словах і не скаже неправильне слово. Цей гравець залишає коло і стає суддею. Він заважає іншим гравцям зосередитись на правильних словах.

3. Групове заняття

· Робота в групах. Створення малюнка «Кольорове літо»

Діти, якого кольору літо?

Які кольори потрібно взяти, щоб зобразити літо?

Кого можна зустріти влітку?

Де можна відпочивати під час літніх канікул?

Намалюйте літо.

Презентація роботи в групах.

4. Теми для щоденника вражень

Я люблю літо за...

Улітку ми з сім’єю...

Моя улюблена літня розвага

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
1
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!