НУШ. Ранкові зустрічі Тиждень 32. МОЯ РОДИНА

Опис документу:
Мета: закріплювати знання дітей про сім'ю та її членів, про те, що в родині всі люблять одне одного, піклуються одне про одного і допомагають одне одному; вправляти учнів у вживанні слів, якими називають батьків, рідних; навчати розповідати про свою родину за фотографіями; розвивати почуття гордості за сім'ю; формувати бажання вивчати історію свого роду, його традиції, дбати про своє родинне дерево; виховувати любов та повагу до членів своєї родини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ранкові зустрічі

Тиждень 32. МОЯ РОДИНА

Мета: закріплювати знання дітей про сім'ю та її членів, про те, що в родині всі люблять одне одного, піклуються одне про одного і допомагають одне одному; вправляти учнів у вживанні слів, якими називають батьків, рідних; навчати розповідати про свою родину за фотографіями; розвивати почуття гордості за сім'ю; формувати бажання вивчати історію свого роду, його традиції, дбати про своє родинне дерево; виховувати любов та повагу до членів своєї родини.

ДЕНЬ 1. ЧОМУ СІМ'Ю НАЗИВАЮТЬ НАЙБІЛЬШИМ СКАРБОМ ЛЮДИНИ?

1. Вітання

· Вправа «Наше коло, мов сім’я»

Наше коло, мов сім’я.

Друзі ми: і ти, і я.

— Добрий день сусіду зліва.

— Добрий день сусіду справа.

Ми — одна сім’я.

Наше коло, мов сім’я.

Друзі ми: і ти, і я.

Обніми сусіда зліва.

Обніми сусіда справа.

Ми — одна сім’я.

(Далі замінюють слова «добрий день» на «посміхнись», «поцілуй», «приголуб», «налякай», «розсміши» тощо.)

2. Обмін інформацією. Тема дня «Чому сім’ю називають найбільшим скарбом людини?»

Моя сім’я і дорога родина —

це тато, мама, бабця і дідусь,

сестричка, братик і любов єдина,

і я у них також любити вчусь.

Мені тут тепло, затишно і тихо,

надійно, світло, радісно завжди.

Мене в родині оминає лихо,

з усім на світі я біжу сюди.

Чи радість світла в серденьку буяє,

чи сльози гіркі ллються із очей,

я йду в родину, я ж бо добре знаю,

як люблять у моїй сім’ї дітей.

· Вправа «Я уявляю»

— Заплющте очі, уявіть, що ви ідете вулицею, підходите до свого будинку, піднімаєтесь східцями, відмикаєте дверний замок своїм ключем.

— Кого ви бачите?

— Що ви відчуваєте?

— Діти, хто разом з вами мешкає в одному будинку? (Тато, мама, братик, сестричка.)

— Як вас назвати одним словом? (Родина, сім’я.)

— Це найрідніші, найдорожчі на світі люди, які одне одного шанують, люблять і є членами єдиної сім’ї. Родина, мов сонечко, зігріває дитину від народження. Сім’я — це гніздечко любові і тепла для кожного з нас, у ній панує злагода, повага до старших, особливо до дідусів і бабусь. Добре, коли родина весела, дружна, міцна, коли діти слухають дорослих, а дорослі дбають про дітей. Тоді кожному живеться щасливо і радісно.

· Гра «Добираємо слова»

Учитель пропонує дітям завершити речення:

□ Батьки про своїх дітей... (хвилюються, турбуються, піклуються, дбають).

□ Вони донечок і синів... (люблять, голублять, пестять, обіймають, цілують, одягають, навчають, виховують).

□ Своїх батьків діти повинні... (любити, поважати, шанувати, слухатися, радувати).

□ І мама, і тато засмутяться, якщо їхня дитина буде... (капризувати, вередувати, хворіти, ледарювати).

□ Свого меншого братика (сестричку) я буду... (втішати, заспокоювати, колихати, гойдати, розважати, годувати, умивати, вчити).

Пташка в рідний край вертає,

Бо тут їй миліше.

Всюди гарно, всюди славно,

Всюди добрі люди,

Краще ж, як у батька й неньки,

Вам ніде не буде.

— А ви знаєте, що існує День Родини? Відзначають його влітку, 8 липня. Символом родини є польова квітка з білими, ніжними пелюстками.

— Як називається ця квітка? (Ромашка.)

· Гра «Квітка любові»

Учитель пропонує подарувати своїм рідним квітку любові. Він викладає серединку, а діти — пелюстки, промовляючи лагідні слова про свою сім’ю.

3. Групове заняття

· Гра «Моя родина»

Учні розглядають заздалегідь принесені фотографії, називають членів своєї родини, описують їх, прикріплюють фото на стенд.

4. Теми для щоденника вражень

□ Для мене в сім’ї найважливіше...

□ Я люблю свою сім’ю.

□ Мої рідні мене підтримують.

ДЕНЬ 2. ЧОГО Я ХОЧУ НАВЧИТИСЯ У СВОЇХ БАТЬКІВ?

1. Вітання

Учитель пропонує дітям по черзі назвати своє ім’я та кількість членів їхньої родини: «Мене звуть (ім’я). У моїй родині (кількість членів родини)».

2. Обмін інформацією. Тема дня «Чого я хочу навчитися у своїх батьків?»

· Слухання й обговорення вірша «Детимам і Явсесам»

Мала мати два сини,

Дивно звалися вони:

Трохи старший — Детимам,

А молодший — Явсесам.

Явсесам за кожне діло

Бравсь охоче, бравсь уміло:

— Вчусь робити я все сам!

Детимам же тільки хниче

Та щоразу маму кличе:

— Я не вмію... Де ти, мам?..

Явсесам сьогодні зрана

Клеїв іграшки старанно —

Літаки та голуби.

Детимам сидів та хлипав:

— І мені таке зроби!

Детимаму мовить мама:

— Так не гоже, Детимам.

Вчися, синку, в Явсесама,

Пробуй все робити сам.

О. Пархоменко

— Чому так називали братів?

— Яких гарних справ, умінь навчили вас мама чи татусь, коли ви працювали разом?

· Гра «Матуся вміє, тато вміє»

Учитель пропонує дітям показати за допомогою рухів, що роблять їхні батьки (перуть, прасують, прибирають, забивають цвяхи, кермують автівкою).

Потім дві дитини (дівчинка та хлопчик) домовляються, що вони разом показуватимуть, решта мають відгадати. Після цього обирають нову пару.

— Що з цих хатніх справ ви вже вмієте робити?

— Чого хотіли б навчитися?

· Вправа «Долонька радості»

Учитель пропонує учням узяти аркуш паперу, обвести свою долоньку. На кожному пальчику потрібно написати, що вони можуть зробити для своїх батьків. (Помити посуд, обійняти, допомогти готувати вечерю, прибрати свою постіль, витерти пил тощо.)

— Яку із записаних справ на долоньці ви зробите сьогодні?

— Мама і тато — головні вихователі дитини. Недарма в народі кажуть: «Яке дерево, такі й віти, які батьки, такі й діти», «Як не навчить батько — не навчить і дядько», «Від доброго дерева добрий пагінець відійде, од добрих батька й матері піде добра дитина».

· Гра «Запропонуй добру справу»

Учитель пропонує дітям поміркувати про те, чим би їм хотілося зайнятися разом зі своїми найближчими людьми — мамою і татом, чого вони б хотіли навчитися в них, де б їм хотілося побувати разом.

3. Групове заняття

· Гра «Коли мамі (татові, бабусі, дідусеві) сумно»

Учні об’єднуються в групи. Учитель пропонує дітям уявити, що вони повертаються додому, а їхні рідні сумні, у них поганий настрій. Діти мають дібрати слова, щоб утішити, заспокоїти, допомогти:

1-ша група — мамі;

2-га група — татові;

3-тя група — бабусі;

4-та група — дідусеві.

4. Теми для щоденника вражень

□ Я разом з мамою (татом.)

□ Мої батьки — найкращі.

□ Мама, тато, я — щаслива сім’я.

ДЕНЬ 3. ЯКІ ТРАДИЦІЇ І ПРАВИЛА У МОЇЙ РОДИНІ?

1. Вітання

Вітання супроводжується рухами (діти — у колі).

Здрастуй, Небо!

(Руки піднімають угору.)

Здрастуй, Сонце!

(Руками описують велике коло.)

Здрастуй, Земля!

(Плавно опускають руки донизу.)

Здрастуй, наша велика родина!

(Беруться за руки, піднімають їх угору.)

2. Обмін інформацією. Тема дня «Які традиції і правила у моїй родині?»

— Різні сім’ї складаються з різної кількості людей. Діти, а зараз я хочу розповісти вам про свою сім’ю. У моїй родині є я, чоловік і син. Ми для сина є батьками. У мене є мама і тато, у чоловіка теж є мама і тато.

— Ким є мої батьки для мого сина?

— А батьки чоловіка ким є?

— Ким є бабуся і дідусь для моєї мами?

— А мені ким доводяться мамині батьки?

— Щасливою сім’ю можна назвати не тільки тоді, коли всі люблять, поважають, розуміють одне одного, турбуються одне про одного, живуть мирно, без сварок, ведуть здоровий спосіб життя, але й тоді, коли зберігають і цінують сімейні традиції.

— Що таке сімейні традиції?

· Словничок

Традиція — це те, що перейшло від одного покоління до іншого, що збереглося від попередніх поколінь.

— Які традиції склалися у ваших сім’ях?

· Вправа «Робимо разом»

Діти називають різні справи, що в їхніх родинах виконують спільно. Наприклад, члени родини всі разом проводять канікули, готують святковий обід, купують речі тощо.

Потім діти називають різні справи, що в їхніх родинах не виконують спільно (наприклад, кожен сам прибирає свою кімнату, усі лягають спати в різний час, усі по-різному проводять вихідні тощо).

· Створення малюнка «Герб Родини»

— Сьогодні ми говоримо про родину, сімейні традиції. Нехай кожен із вас придумає і намалює «Герб Родини». На ньому можна зобразити дім, квіти, птахів, сонце, долоні тощо. (Діти малюють, а потім захищають свої роботи.)

— Які свята у вашій сім’ї є особливо цікавими?

· Вправа «Закінчи речення»

□ Найулюбленіше свято в сім’ї — це..., тому що...

3. Групове заняття

· Гра «Німе кіно»

Діти об’єднуються в групи. За 5 хв учасникам потрібно придумати сюжет фільму про те, як живе сім’я протягом дня. Кожна група визначає для себе, яку частину дня представить. Учні демонструють свої фільми за допомогою жестів, міміки, слова вживати не можна. Після того, як «фільми» переглянуто, учитель пропонує озвучити картини.

4. Теми для щоденника вражень

□ Звички в сім’ї, які б я змінив(ла).

□ Я мрію, щоб моя сім’я...

□ Улюблене родинне свято.

ДЕНЬ 4. ЧОМУ ЛЮДИНА ПОВИННА ЗНАТИ СВІЙ РОДОВІД?

1. Вітання

У коло всі разом ставайте

І посмішку передавайте.

На сусіда подивіться

Та йому ви посміхніться.

Другу ви ім’я назвіть,

Руку дружби простягніть.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Чому людина повинна знати свій родовід?»

Ріка вмирає без джерел,

Дерева сохнуть без коріння.

У ріднім краї ти — орел,

Твій родовід тут, покоління.

— Річки немає без джерела, дерева — без коріння, людини — без Батьківщини, без свого роду. Адже ми народились, живемо в Україні, тут наші батьки, дідусі та бабусі. Отже, родовід наш тут, в Україні. Наші прадіди уявляли життя людей на землі як велетенське Дерево Роду.

Звучить пісня «Родина» (муз. і сл. Наталії Май — www.nataliamay.com).

Розібрать не можу я, де родина, де сім’я?

То ж запам’ятай, дружок, що рідня — це той зв’язок,

Що від предків наших йде і по крові рід веде.

Дядечки й тітки усі — двоюрідні дідусі,

Їх жінки й чоловіки, ще й племінники меткі.

Рід історію веде, з глибини віків іде.

Родовід свій ти вивчай, древо роду пам’ятай!

· Слухання оповідання «Родовідне дерево»

Одного хлопчика запитали, як звуть його бабусю. А він не знав.

— А як же ти дідуся кличеш?

— Діду, дайте меду.

Смішно, та не дуже. Більше сумно, що є такі хлопчики. Може вони позабували, як тата і маму звуть.

— Е-е-е,— каже дід Петро,— хто не має коріння, той, як перекотиполе: куди вітер подме, туди й котиться. А гарні дітки знають свій рід: і батьків, і дідів, і прадідів, і прапрадідів знають. Вони мають такий альбом фотографій своїх родичів із добрим словом про них і складають родовідне дерево. Воно коренасте, гіллясте, а що гілка — то й член красного роду. Чим глибше коріння у такого дерева, тим міцніше воно стоїть на землі.

Д. Чередниченко

— Як дід Петро називає людей, які не знають свого роду?

— Що вам відомо про свій рід?

· Вправа «Родинне дерево»

Учитель демонструє родинне дерево.

— Свій маленький листочок на цьому дереві має кожний із вас. Гілки — ваші батьки, їхні сестри і брати. Стовбур — дідусі та бабусі. Відростки — їхні брати і сестри. Коріння — батьки ваших дідусів і бабусь. Чим міцнішим росте дерево, тим більшим є рід. У кожної гілочки або коріння є своє ім’я.

Перед вами — малюнки дерев. На кожній гілочці — віконце. Напишіть у них імена своїх рідних: бабусі, дідуся, мами, тата, братиків та сестричок.

(Діти виконують, а потім презентують свою роботу.)

3. Групове заняття

— Кого з рідних запрошуєте на родинні свята?

— На які свята збирається вся ваша родина?

— Що ви даруєте одне одному на свята?

· Вправа «Створюємо свято»

Учні об’єднуються в групи. Кожна група розігрує ситуацію свята, обговорює, як прикрасити стіл, що подарувати.

1-ша група. День народження дитини.

2-га група. День народження мами.

3-тя група. День народження бабусі.

4-та група. Святкування Великодня.

Групи презентують свою роботу.

4. Теми для щоденника вражень

□ Щоб моя сім’я була щасливою, я намагаюся...

□ Мій родовід.

□ Як піклуються одне про одного в моїй родині.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.