• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • НУШ. Ранкові зустрічі. Тиждень 20. ДЕНЬ 1. ХТО ТАКИЙ ДОСЛІДНИК? ЯК РОЗВИВАТИ В СОБІ ВМІННЯ ДОСЛІДНИКА?

НУШ. Ранкові зустрічі. Тиждень 20. ДЕНЬ 1. ХТО ТАКИЙ ДОСЛІДНИК? ЯК РОЗВИВАТИ В СОБІ ВМІННЯ ДОСЛІДНИКА?

Опис документу:
Мета: розкрити дітям поняття «дослідник», «винахідник»; пояснити відмінність між дослідом і винаходом; розповісти про різні способи отримання відповідей на запитання про навколишній світ; дати уявлення про те, що означає слово «лайфхаки»; учити проводити спостереження та досліди з метою визначення ознак предметів; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, логічне мислення, фантазію; виховувати організованість, відповідальність, цікавість до пізнання нового.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ранкові зустрічі 1 клас II семестр - 2018

Тиждень 20. ЛАЙФХАКИ («Я - дослідник», «Я - винахідник»)

Мета: розкрити дітям поняття «дослідник», «винахідник»; пояснити відмінність між дослідом і винаходом; розповісти про різні способи отримання відповідей на запитання про навколишній світ; дати уявлення про те, що означає слово «лайфхаки»; учити проводити спостереження та досліди з метою визначення ознак предметів; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, логічне мислення, фантазію; виховувати організованість, відповідальність, цікавість до пізнання нового.

ДЕНЬ 1. ХТО ТАКИЙ ДОСЛІДНИК? ЯК РОЗВИВАТИ В СОБІ ВМІННЯ ДОСЛІДНИКА?

1. Вітання

Діти утворюють коло, кожен із учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання.

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука, два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Привітались і здружились.

2. Обмін інформацією. Тема дня «Хто такий дослідник? Як розвивати в собі вміння дослідника?»

— У світі існує багато речей, про які ми могли ніколи не дізнатися. Наприклад, що Земля — куля, хто живе на дні океану, як живуть інші народи та багато-багато іншого.

Багато цікавих і дуже важливих відкриттів зроблено завдяки допитливості людей. Вони прагнули пізнати світ, вивчати його, проводити експерименти, здобувати нові знання, досліджувати і робити нові відкриття. Таких людей ми називаємо дослідниками.

— Як ви вважаєте, хто може стати дослідником?

— Справа в тому, що кожен із нас є дослідником. Від перших днів свого життя люди спостерігають за тим, як улаштоване довкілля.

Дивлячись на сонце, ми розуміємо, що воно яскраве, засліплює очі. Падаючи, розуміємо, що земля тверда. Дізнаємося, що кожного ранку сонце сходить, а ввечері сідає за обрій. Ми розглядаємо, порівнюємо, проводимо експерименти, узагальнюємо, перевіряємо результати, висуваємо припущення, здобуваємо нові знання та використовуємо їх у своєму житті... Одним словом — досліджуємо.

· Вправа «Дослідники»

— Ми сьогодні станемо справжніми вченими-дослідниками і будемо досліджувати властивості снігу.

На столі стоять тарілочки з водою. Учитель пояснює, що вчора в кожну тарілочку поклала сніг.

— Що з ним сталося? Чому?

Висновок. Сніг розтанув.

— Я бачила, що деякі діти їдять сніг. Чи можна їсти сніг?

— Під мілкими тарілочками у кожного з вас лежить по дві однакові геометричні фігури.

— Як називається така фігура? (Коло.)

— Якого кольору кола? (Відповіді дітей.) Покладіть одне коло на порожню тарілочку, а зверху покладіть сніг. Інше коло опустіть у воду. Де ви бачите коло: під снігом чи у воді? (У воді.) Чому? (Тому що вода прозора.) А під снігом коло видно? (Ні, бо сніг непрозорий.) Молодці діти, ви справжні дослідники! Ми з’ясували ще одну властивість снігу.

Висновок. Сніг непрозорий.

— Діти, якого кольору вода і сніг? (Сніг білий, вода безбарвна.) А що ще буває білим?

Висновок. Біле забарвлення — це ще одна властивість снігу.

— Які ви молодці! Як багато всього цікавого дізналися про сніг. Поміркуйте і скажіть, як з’ясувати, чи має сніг запах. (Потрібно понюхати.)

— Понюхайте спочатку мандарин. Який він має запах? (Ароматний, запашний.) А тепер понюхайте сніг. Як пахне? (Сніг не має запаху.) І це також властивість снігу.

Висновок. Сніг не має запаху.

Учитель виставляє на стіл три баночки: у першій — холодна вода, у другій — гаряча, у третій — тепла.

— Де сніг розтане швидше, а де — повільніше?

— Чому так відбувається?

— Чим тепліша вода, тим швидше розтане сніг. Швидкість танення снігу залежить від температури води. Танення під дією високої температури — це також властивість снігу.

Висновок. Сніг тане під дією високої температури.

— Діти, то які властивості має сніг?

(Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1877-charvniy-sng-dosldi-dlyastarshih-doshklnikv)

— Чи сподобалося вам бути дослідниками?

3. Групове заняття

Діти об’єднуються в групи. Кожній групі пропонують зробити дослідження вподобань учнів класу.

1-ша група. Яка казка подобається більшості дітей?

2-га група. Який колір подобається більшості учнів класу?

3-тя група. Якою справою полюбляє займатися більшість учнів класу?

Діти рухаються класом, опитуючи одне одного та занотовуючи результати. Об’єднавшись у групу, обговорюють отриману інформацію, роблять висновки. Завершивши роботу, групи звітують.

4. Теми для щоденника вражень

□ Я б хотів(ла) дослідити...

□ Якби я був(ла) чарівником...

□ Як я можу здивувати друзів.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.