Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Нова Українська Школа Каламбет Ю.О.
Ранкові зустрічі 1 клас II семестр – 2018
Тиждень 17. Я - МАНДРІВНИК
Мета: розширювати пізнавальні інтереси дітей; ознайомити їх з різноманітними засобами пересування; дати дітям уявлення про красу нашої планети; розвивати у дітей інтерес до природничо-наукових знань; ознайомити їх з деякими явищами природи; збагачувати словниковий запас; учити відповідати на запитання, робити умовиводи; виховувати естетичне сприйняття природи, мистецтва, побуту, дружні взаємини.
ДЕНЬ 3. ЯК МАНДРУВАТИ СВІТОМ, НЕ ЗАСМІЧУЮЧИ ПРИРОДИ?
1. Вітання
· Вправа «Я поважаю тебе за...»
Діти по колу говорять одне одному: «Я поважаю тебе за...».
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як мандрувати світом, не засмічуючи природи?»
Вам у походи ходити і мандрувать, любі діти!
Умійте ж природу любити, кожній стеблині радіти.
В полі, у лісі, над яром — квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задаром, гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди шлях і стежиночку в гаї —
Все це окрасою буде нашого рідного краю!
— Що може статися, якщо природу не оберігати?
— Усе найдорожче в людини — одне: серце — одне, життя — одне, Вітчизна — теж одна. Без неї людина, немов дерево без коріння.
— Яке найбільше багатство нашої планети? (Природа.)
— Чому саме вона?
— Природа споконвіку не шкодує нам нічого, несучи щедро всі свої дари. А від нас щоденно просить лиш одного: щоб до неї люди були добрими.
У світі є багато країн. Кожна країна приваблює нас по-різному. До одних країн ми їдемо відпочити, до інших — роздивитися чудернацькі споруди. Хтось їде підкоряти вершини гір, хвилі океану. Мандрівка — це цілий процес пізнання самого себе. Подорож допомагає нам бачити не тільки навколишній світ, але й те, як ми ставимось до нього.
· Інтерактивна гра «Мікрофон»
□ Людина не може прожити без природи тому, що...
— Людина закохана в природу. А чи справжня то любов? Хто ж тоді руйнує мурашники, на стовбурах дерев вирізає написи, в лісах розводить вогнища, залишає сміття, забруднює повітря й водойми, вирубує ліси, губить тварин? Ніхто інший, як сама людина.
· Гра «Поведінка в природі»
— Діти, уявімо, що ми — в лісі. (Звучить музика — імітування звуків природи, лісу.) Пригадайте, як слід поводитися, чого не можна робити.
Сигнальними картками (зеленою — «можна», червоною — «не можна») діти відповідають на запитання.
□ Чи можна голосно співати?
□ Руйнувати гнізда птахів?
□ Сміття в лісі не лишати, за собою прибирати?
□ Ламати гілки?
□ Кожне гіллячко любити та з пташками дружити?
□ Спостерігати за тваринами, підгодовувати птахів?
□ Прибирати місце відпочинку?
□ Милуватися красою природи?
— Ми залишаємо ліс. Наступна зупинка нашої мандрівки — водойма.
Відгадайте загадку.
Що таке: тече і ллється,
Часом між камінням в’ється,
Як нема — все висихає,
Звір і птаха помирає? (Вода.)
— Що б сталося, якби зникла вода?
· Гра «Що станеться, якщо зникне вода?»
На дошці прикріплено малюнки води, рослин, птахів, звірів, риб, людини. Учитель прибирає картку із зображенням води, діти повинні розповісти, що станеться з іншими (тваринами, із людиною, із рослинами, рибами), якщо зникне вода.
— Здається, що води на землі багато, але чистої води стає дедалі менше. Як ви вважаєте, чому так відбувається?
— На жаль, не всі розуміють цінність води, забруднюють річки та озера, засипають джерела й ставки.
· Обговорення ситуації
Одного разу прийшли діти до озера. Яка краса! На березі ростуть квіти, зеленіє травичка. Але що це? На траві — купа сміття.
«Потрібно його прибрати»,— вирішили діти. Зібрали сміття з берега та й кинули у воду. «Які ж ми молодці! Тепер берег буде чистим!»
— А що ви скажете про вчинок дітей?
— Як слід було вчинити?
— Подивіться на карту України. Синім кольором позначені річки, озера, моря. Назви яких річок ви пам’ятаєте? А морів?
· Моделювання «Як народжується річка?»
За допомогою стрічок та тонкої тасьми діти під керівництвом учителя моделюють зображення впадання струмків у річки, а річки — у море.
— Тож, відпочиваючи у лісі чи поблизу водойми, завжди пам’ятайте, що:
Земля — не рабиня наша, а мати.
Сонце — не вітчим наш, а рідний батько.
Ліси — наші брати, річки — сестри.
А ми на своїй планеті — не тимчасові мешканці,
А мудрі господарі.
3. Групове заняття
· Виготовлення емблеми мандрівки
Учитель пропонує дітям виготовити емблему мандрівки. Учні отримують шаблони предметів (Землі, людини, сонця, дерева, краплинки тощо), створюють емблему «Бережіть природу!».
4. Теми для щоденника вражень
□ Що я можу зробити для планети?
□ Щоб зберегти природу, я буду...
□ Земля — наш спільний дім.
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»