НУШ. Ранкові зустрічі. Тема. Подорож у країну Ввічливості.

Опис документу:
Тема. Подорож у країну Ввічливості. Мета. Формувати в учнів уявлення про ввічливу людину; сприяти засвоєнню учнями правил ввічливості з метою самовдосконалення та самовиховання; продовжувати навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Подорож у країну Ввічливості.

Мета. Формувати в учнів уявлення про ввічливу людину; сприяти засвоєнню учнями правил ввічливості з метою самовдосконалення та самовиховання; продовжувати навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу.

Обладнання. Текст В.Сухомлинського «Чарівні слова», завдання для груп, пісня «Подивись на небо».

Хід ранкової зустрічі

1.Вітання 

- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Батьків так вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, Максиме!
- Доброго ранку, Насте!

(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)

– Ми бажаємо всім здоров’я.

– Ми бажаємо всім радості, добра.

– Ми бажаємо всім сонячного дня.

 - Доброго дня, дорогі мої діти! Ми з вами говорили тільки що мовою доброти. Якщо доброта живе у світі, радіють дорослі і діти. З давніх-давен люди привчали вживати ввічливі слова навіть малесеньких дітей. Щоб стати культурною, вихованою людиною, потрібно змалечку привчатись бути ввічливим, добросердечним.

2.Обмін інформацією.

Обговорення нарису «Чарівні слова» В. Сухомлинського

Чарівні слова

Ми говоримо один одному: «здрастуйте», «доброго здоров'я». Цим висловлюємо своє ставлення до найбільшої цінності – людини. Не сказати людині «здрастуйте» - значить, виявити свою невихованість. Слово «здрастуйте» має чудодійну властивість. Воно пробуджує почуття взаємної довіри, зближує людей, відкриває їм душі.

Звертаючись з проханням, ми говоримо «будь ласка». У цьому простому вислові, що здатне чудодійно впливати, захована повага до гідності людини, шанування в ній самостійності, незалежності, доброї волі.

(Василь Сухомлинський)

Бесіда.

  • У чому полягає чарівність ввічливих слів?

  • Які ще ввічливі слова ви знаєте?

  • А як ми звикли називати ці слова? (Чарівні).

- А чому ми їх так називаємо?

- У чому їхня чарівність?

Це звичайні, прості, корисні та добрі слова. Чарівними вони стали саме тому, що без них ніхто-ніхто не зможе обійтися в житті. Їх треба вживати скрізь, і навіть вдома, бо вашим рідним теж приємно чути ці слова. Наша мова настільки багата, що в ній завжди найдеться тепле і привітне слово для будь-якої людини. Добре слово – це зернятко, що, зійшовши, дарує нам радість. Послухайте вірш і скажіть, яка його головна думка.

Робота над віршем Т.Коломієць «Сію дитині».

Сію дитині в серденько ласку.

Сійся-родися, ніжне «будь ласка»,

Вдячне «спасибі», як зернятко в ниві,

«Доброго ранку», «світлої днини»

Щедро даруй ти людям, дитино.

Мова барвиста, мова багата,

Рідна і тепла, як батьківська хата.

Т. Коломієць

- Що хотіла сказати нам Тамара Коломієць?

3. Групове заняття.

Слово вчителя.

«Слово - найтонше доторкання до серця», - говорив великий педагог В.О.Сухомлинський. Воно може стати і ніжною запашною квіткою, і живою водою, що повертає віру в добро,  і гострим ножем, і розжареним залізом, і брудом. Мудре і добро слово дає радість, нерозумне  і зле, необдумане і нетактовне - спричиняє біду.

Робота в групах

Створити галерею добрих і мудрих слів.

1 група. Слова побажань ажаю тобі добра і щастя, бажаю Вам всього найкращого).

2 група. Слова вітання (Здрастуйте, доброго здоров’я).

3 група. Слова вдячності (Дякую, спасибі).

4 група. Слова прохання (Будь –ласка).

Гра «Дружна пара». Складання діалогу (робота в парах).

Зверніться до свого сусіда з будь-яким проханням у ввічливій формі.

Наприклад:

Дай мені, будь ласка, синій олівець.

Ось, тримай.

Дякую.

Гра-вікторина «Чемність»

1.Слово – вибачення. (Вибачте)

2. Слово-привітання з батьками, вчителями, сусідами, друзями. (Здрастуйте)

3. Слово-перепрошення. (Даруйте)

4. Привітання до друзів. (Привіт)

5. Так прощаються приятелі. (Бувай)

6. Слово- прощання. (До побачення)

7.Слово подяки. (Спасибі)

8. «Чарівне» слово. (Будь ласка)

9. Слова, що вживають, проводжаючи в далеку дорогу. (Щасливої дороги)

10. Слово, яке кажуть під час розставання. (Прощай)

11.Так вітаються хлопці. (Здоров)

12. Слова, що кажуть рідним перед сном. (На добраніч)

13. Ви йшли по коридору і випадково когось штовхнули. Що треба сказати? (Вибачте)

14. Яке слово скажете мамі або бабусі за смачний і ситний обід? (Спасибі)

15.Людина зробила добру справу, і їй необхідно віддячити. Яким словом? (Щиро дякую).

4. Щоденні новини.

Гра «Піраміда ввічливих слів»

Як приємно бачити усміхнене обличчя, чути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе лагідні, добрі слова. А зараз ми побудуємо піраміду ввічливих слів. Наповнимо цими словами нашу кімнату. (Вчитель починає її будувати, промовляючи ввічливе слово, кладе руку в центр. Потім кожен з дітей називає інше ввічливе слово й кладе свою руку зверху. Таким чином, вийшла ціла піраміда.

А зараз ми відчинимо двері нашого класу та випустимо ці слова по всій школі, в інші класи. Нехай усі діти нашої школи знають, як багато добрих слів ви знаєте, хай усім від цього стане приємніше, веселіше

Пісня «Подивись на небо»

https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн