• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • НУШ
  • НУШ 1 клас Мовно-літературна галузь Тема "Письмо рядкової, та великої букв и, И. Диктант вивчених букв."

НУШ 1 клас Мовно-літературна галузь Тема "Письмо рядкової, та великої букв и, И. Диктант вивчених букв."

Опис документу:
ОР: виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; ставить питання до слів; називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог; розрізняє друковане і рукописне письмо; дотримується культури оформлення письмових робіт; перевіряє написане; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Навч.гр. Укр.м. 09.10

Тема: Письмо рядкової, та великої букв и, И. Диктант вивчених букв.

ОР: виконує навчальні та ігрові дії відповідно до прослуханої інструкції; ставить питання до слів; називає і розбірливо пише вивчені рукописні малі й великі літери українського алфавіту, дотримуючись графічних, технічних, гігієнічних вимог; розрізняє друковане і рукописне письмо; дотримується культури оформлення письмових робіт; перевіряє написане; має уявлення про мовні звуки; розрізняє голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; відтворює ланцюжок звуків у почутому слові; має уявлення про букви, розрізняє звуки і букви; позначає мовні звуки буквами на письмі; має уявлення про склад, вимовляє слова по складах; поділяє на склади слова; має уявлення про наголос, визначає на слух склад, який вимовляється з більшою силою голосу; розрізнює наголошений і ненаголошені склади в слові; правильно наголошує загальновживані слова; має уявлення про речення; визначає кількість слів у реченні, поширює речення.

Хід уроку:

І. Ок

Хто молодці? Ми.

Хто активні? Ми.

Хто працьовиті? Ми.

Хто наполегливі? Ми.

ІІ. МНД

Ми продовжуємо тему традиції українського народу. На попередніх уроках ми говорили, що український народ восени має багато господарських справ. Але звідки ж брати сили, щоб виконувати ту чи іншу роботу. (Припущення дітей.)

Так, потрібно харчуватися.

А чи знаєте ви, яка страва вважається національною в України? (Припущення дітей.)

Так, це вареники… смачні пухкі вареники… В Україні вареник є найпопулярнішою стравою. Серед українських національних смаколиків почесне місце займають вареники. Немає в Україні господині, яка б не вміла ліпити вареники.

Сьогодні ми теж готуватимемо цю страву.

ІІІ. Пт Вт

Але приготування буде незвичним. Бажаю вам успіху.

АОЗ

Чистомовка

Ки-ки-ки – готую вареники.

Ні-ні-ні – вареники смачні.

Щу-щу-щу – всіх пригощу.

  1. Робота над словом

То яку ставу ми будемо готувати? (Вареники.)

Вимовте слово

поділіть на склади

поставте питання

наголос

послідовне називання звуків

коротка характеристика

добір фішки «жива»

Вимовте останній склад слова. Який голосний звук ви почули?

[и]

Отож. Сьогодні ми будемо вчитися писати рядкову й велику букви и, И.

Пригадайте з уроку читання, де «живе» літера «и».

  1. Складання речення

Бабуся готує вареники.

Кількість слів в реченні? (3.)

«Жива» схема.

Що ставимо в кінці речення? (Крапку.)

Поширення речення

Які вареники готує бабуся? (Бабуся готує смачні вареники.)

Чи змінилась кількість слів в реченні? (Так.)

Чому?

Отже, слова ми ділимо на … (склади)

Зі слів ми складаємо … (речення)

В реченні може бути 1 і … (більше слів)

Діти, щоб приготувати вареники перш за все потрібно просіяти борошно.

Покажіть, як сіють борошно.

Борошно приготували.

І руку до письма теж.

  1. Розгляд друкованої та писаної літер, встановлення схожості та відмінності.

  2. Поелементний аналіз

Рядкова літера и складається з двох елементів: двох прямих паличок із заокругленнями внизу.

  1. Написання літери вчителем з детальним коментуванням

Зверніть увагу на дошку, але перш, ніж я почну показувати написання, повторіть сітку зошита.

  1. Підготовчі вправи (письмо в повітрі, обведення зразка на дошці + вологі пензлики)

  2. Написання літери під тактування (1-й рядок)

Взаємоперевірка. Перевірте правильність написання. Оберіть королеву.

Діти, борошно у нас готове, а тепер потрібно додати яйце, присолити.

Діти виконують рухи руками. (Фізкультхвилинка для рук.)

А яка літера схожа на яйце? Так, це літера о.

  1. Поєднання з іншими літерами

Вкажіть пальцем другий рядок. Прочитайте. Яке зєднання?

Показ способу поєднання

Самостійна робота учнів (2-й рядок)

Побіжний перегляд, допомога учням.

Перевірка написання. Діти, перевірте, чи всі дотримались верхнього зєднання.

Фізкультхвилинка.

А тепер потрібно замісити тісто. Станьте в коло й будемо місити. Додамо води. Рухи: руками, ногами. Щоб тісто вийшло пухким, потрібно додати любові. Обійміть один одного.

А тепер зробимо варениці. Плескання в долоні.

А що таке варениця?

Варениця - виготовлений для вареників, розкачаний як коржик, шматочок тіста.

Зосередження уваги.

А тепер начинка. Вареники з индичим мясом у нас.

Діти, за новим правописом слово індик може звучати як ИНДИК

Пригадайте, з якої літери ми будемо починати писати речення. (З великої.)

А чи може речення починатися зі слова индик? (так.)

Тому нам потрібно навчитися писати й велику літеру.

  1. Розгляд друкованої та писаної літер, встановлення схожості та відмінності.

  2. Поелементний аналіз

  3. Велика літера и складається з двох елементів: двох прямих подовжених паличок із заокругленнями внизу.

  4. Написання літери вчителем з детальним коментуванням

  5. Підготовчі вправи: обведення зразка

  6. Написання літери під тактування і-раз-і-два-і (4-й рядок)

А тепер потрібно заліпити вареницю.

Фізкультхвилинка для рук.

  1. Написання (5-й рядок)

Написання вчителем на дошці. Яке зєднання? (Верхнє.)

Перевірка. Оберіть королеву буквосполучення.

Ось ви вже й знаєте, як ліпити вареники.

Дістаньте пластилін. ТБ

Діти ліплять вареники. Демонстрація вареників.

Ох, і смачні наші вареники.

РЗМ

Діти, а ваші мами готують вареники?

З чим?

Вареники з якою начинкою вам найбільше подобаються?

А чи можемо ми пригостити когось варениками?

Пригадайте, які літери ми вивчили. Де вони «живуть».

Диктант букв

Давайте пригостимо дітей, чиї імена починаються на вивчені букви.

Діти придумують імена.

Цікавинка

Неймовірний факт про вареники: у камені вареник увічнили у канадському Глендоні. На центральній площі міста височіє пам'ятник варенику, який вважається ... офіційним символом міста! Кулінарне диво з каменю заввишки 9 метрів вагою майже три тони. Канадці у такий спосіб виразили свою любов до українських вареників.

Шанують традиційні наїдки і в самій Україні. У 2006 році у Черкасах також встановили двометровий пам'ятник варенику.

І навіть влаштовують змагання

Відео

Аналіз відео

Ми переглянули відео про змагання чи прослухали вірш?

В чому полягала суть змагання?

Хто брав участь у змаганні?

Переміг хлопчик чи дівчинка?

Рефлексія

Наш урок добіг кінця. Ми попрацювали на славу.

Які літери ми навчилися писати? Чи знадобляться вам ужитті набуті знання? Де?

Яку страву навчилися готувати? Сьогодні готуйте дома вареники й влаштовуйте змагання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
4
міс.
0
3
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!