Новела О. Генрі “Дари волхвів”

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Новела О. Генрі “Дари волхвів”

Мета уроку: проаналізувати новелу О. Генрі “Дари волхвів”, визначити гуманістичні ідеї твору та його жанрові особливості, роль деталі; розвивати навички виразного читання, образного мислення, вміння аналізувати художній образ, виховувати найкращі людські риси: взаєморозуміння, взаємоповагу, здатність на самопожертву заради ближнього, уміння дарувати радість собі і оточуючим.

Мудрість не залежить від віку ...

Ч. Дарвін

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття навчальної теми

Вступне слово вчителя

Святкування Різдва є невід’ємною частиною нашого духовного життя. Воно наповнює домівки світлом, радістю і теплом, а серця усіх християн – вірою, надією та любов’ю. Сила цих Божественних почуттів допомагає сучасній людині долати негаразди теперішнього світу, у якому дедалі відчутнішою стає проблема кризи морально-духовних цінностей.

Сьогоднішній урок подарує нам зустріч із прекрасною новелою

О. Генрі “Дари волхвів”, допоможе помилуватись глибокими, світлими, справжніми почуттями подружжя Юнгів.

ІІ. Оголошення теми, епіграфа уроку. Проблемні запитання на весь урок:

  1. Як ви розумієте епіграф до уроку?

  2. Г. С. Сковороді належать наступні слова: “ Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю”. Чи згідні ви із даним твердженням? Ваші роздуми.

ІІІ. Формування нових знань і способів дії

1. Інсценування уривка із новели “Дари волхвів” О. Генрі

Автор. Один долар вісімдесят сім центів. Це все. Делла рахувала тричі. А завтра Різдво. Що подарувати своєму чоловікові Джіму? Стільки радісних годин вона провела у роздумах. Що-небудь надзвичайно особливе, рідкісне, дорогоцінне, що-небудь, хоч трішечки достойне високої честі належати Джіму.

У молодої сімейної пари Юнг було два скарби, їх гордість. Один – золотий годинник Джіма, який належав його батькові і діду, другий – каштанове волосся Делли. Вона за 20 доларів продала своє волосся і купила подарунок гідний Джіма – платиновий ланцюжок для годинника. І ось, підкрутивши волосся, Делла зустрічає Джіма.

Делла. Джім, милий, не дивись на мене так. Я підстригла волосся і продала його, тому що не пережила б, якби мені нічого було подарувати тобі на Різдво. Вони знову відростуть. Ти ж не сердишся, правда? Я не могла інакше. У мене дуже швидко росте волосся. Ну, привітай мене з Різдвом, Джім, і давай радіти святу. Якби ти знав, який я тобі подарунок приготувала, який він гарний, чудовий!

Джім. Ти підстригла волосся?

Делла. Так, підстригла і продала. Але ж ти мене всеодно будеш кохати? Я все та ж, лише з коротким волоссям.

Джім (здивовано оглянувши кімнату). Отже, твоїх кіс уже немає?

Делла. Не шукай, ти їх не знайдеш ... Будь зі мною лагідний, тому що я зробила це для тебе. Можливо, волосся на моїй голівці і можна порахувати, але ніхто не зміг би виміряти мою любов до тебе.

Джім. Зрозумій мене, Делло. Ніяка зачіска не зможе змусити мене розлюбити мою дівчинку. Але розгорни мій подарунок, і тоді ти зрозумієш, чому я в першу хвилину був приголомшений.

Автор. Білі проворні пальчики розірвали папір. Почувся крик захвату, і в той же час він змінився потоком сліз ... На столі лежали гребінці, саме той набір гребінців, якими Делла давно милувалася в одній із вітрин Бродвею. Чудові гребінці, натуральні, черепахові, з блискучими камінцями, якраз під колір її каштанового волосся.

Делла. У мене дуже швидко росте волосся, Джім. Ой, я й забула. Я тобі купила ланцюжок для годинника. Все місто оббігала, поки знайшла його! Тепер можеш хоч сто разів на день дивитися, котра година. Я хочу бачити, як вони підходять одне одному. Дістань годинника.

Джім. Делло ... Доведеться нам поки що заховати наші подарунки, хай полежать трішки. Вони для нас зараз занадто гарні. Годинник я продав, щоб купити тобі гребінці.

Бесіда за прочитаним

  • Заощаджуючи впродовж багатьох місяців, яку суму грошей вдалось зібрати Деллі для подарунка Джіму? (Один долар вісімдесят сім центів).

  • Назвіть, будь ласка, які два скарби були у молодої сімейної пари Юнгів (Золотий годинник Джіма та каштанове волосся Делли).

  • Закінчити фразу: “Знову заструменів каштановий ... “ (водоспад).

  • З якого металу був ланцюжок, придбаний Джіму у подарунок? (Платини).

  • Придбавши подарунок для Джіма, Делла поспішала додому. Скільки грошей залишилось у неї в кармані? (Вісімдесят сім центів).

  • Закінчити фразу: “Перед приходом Джіма Делла благала: “ ... “ (Господи, зроби так, щоб він мене не перестав кохати”).

  • З чого були виготовлені гребінці? (З черепахи).

  • Хто запровадив різдвяні подарунки? (Волхви, які принесли дарунки немовляті в яслях, були, як відомо, мудрі, незвичайно мудрі люди. Саме вони і запровадили різдвяні подарунки).

  • За яку якість О. Генрі назвав Деллу і Джіма волхвами? (За мудрість).

ІV. Застосування знань, умінь, навичок

  1. Відповіді на проблемні запитання, що поставлені були до усього уроку.

  2. Завдання для учнів

З’ясуйте, чому, не дивлячись на стільки перешкод, герої новели

О. Генрі “Дари волхвів” були щасливими? Відповіді підтвердіть текстом.

  1. Узагальнення відповідей учнів учителем

Однією з найкращих нью-йоркських новел О. Генрі є “Дари волхвів”.

Джім і Делла – молоде подружжя, бідні, але палко кохають одне одного. Напередодні Різдва вони вирішують пожертвувати найдорожчим із того, що в них є, щоб зробити бажані подарунки.

У новелі неважко помітити майже всі характерні мотиви і настрої письменника. Поза сумнівом, вона дотепна, майже анекдотична, але навряд чи можна назвати її смішною або веселою. В ній добре відчувається присмак гіркоти. Але, з іншої сторони, ця кумедна невдача з подарунками – справжня казкова різдвяна подія: вона виявляє найкращі якості пересічних людей: самовідданість їхнього кохання, жертовність, душевну щедрість. Новела випромінює світло надії, як випромінює його зоря Різдва, за якою рухалися волхви майже два тисячоліття тому.

Пропоную послухати легенду і збагатити себе мудрістю, яку дарує вона.

Один молодий чоловік прийшов до свого духовного наставника і сказав:

- Учителю, ти радив мені в думці повторювати фразу: “Я приймаю радість у своє життя”. Я повторюю її щоденно багато разів, а радості у моєму житті як не було, так і немає: я такий же самотній, як і був ... Що ж мені робити?

Мудрець мовчки поклав перед юнаком предмети, які перші потрапили на очі – ложку, чашку та свічку – і попросив:

- Назви, що ти вибираєш із них.

- Ложку, - відповів юнак.

- Промов це разів п’ять, - попросив старенький.

- Я вибираю ложку, - вимовив юнак п’ять раз.

- Ось бачиш, - сказав учитель, - повторюй ти хоч мільйон разів у день, що вибираєш ложку, вона не стане твоєю. Треба протягнути руку і взяти її. Треба діяти ...

То ж дійте, творіть, не шкодуйте сил для самовдосконалення, любові, радості, адже Віктор Гюго писав: “Щоб бути сповна щасливим недостатньо мати щастя, треба ще й заслуговувати його”.

Домашнє завдання аналізувати твір

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
4
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!