Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

""Нова зустріч у країні музики. Пісенність як особливість музики."

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №JL852124
За публікацію цієї методичної розробки Кіріченко Поліна Ігорівна отримав(ла) свідоцтво №JL852124
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

3 клас

ТЕМА: ОСНОВНІ ВЛАСТИВОСТІ МУЗИКИ: ПІСЕННІСТЬ,

ТАНЦЮВАЛЬНІСТЬ, МАРШОВІСТЬ.

Урок № 1.

Тема. Нова зустріч у країні музики. Пісенність як особливість музики.

Мета. Формування ключових компетентностей:

загальнокультурна компетентність: усвідомлення особливостей національної і загальнолюдської культури в побутовій і культурно дозвіллєвій сфері);

міжпредметна естетична компетентність: оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв;

вміння вчитися:планувати свої дії;

предметних компетентностей:

-удосконалювати знання учнів про пісню та мелодію, вчити відчувати настрій та ритмічний зміст запропонованих творів;

-розвивати вміння учнів уважно слухати музику та знаходити характерні особливості та ознаки пісенного жанру, надавати характеристику засобам музичної виразності твору, знаходити відповідність між текстом та музикою, розвивати вміння висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору;

- виховувати почуття до «прекрасного» - мистецтва.

Тип уроку: введення в тему,

Обладнання: методичні посібники,підручники, презентації, ПК, фонотека,репродукції картин.

Виконання: на вибір вчителя

Слухання: Р.Щедрін.Фрагменти з балету «Горбоконик». «Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох».

Розучування : слова П.Воронька,музика І.Кириліної «Засмутилось кошеня»

Творче завдання: Слухати уважно музику,яка звучить навколо тебе і розповідати про неї,визначати характер.

Розповісти рідним про нове,що дізнались на уроці.

ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина.

Наш урок цікавим буде!

Казку люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

Тобто — й наші школярі.

Будемо ми працювати

Й руку вправно піднімати.

Казка кличе нас усіх,

Починаємо мерщій!..

2. Музичне привітання.

«Дзвіночок дзвонить».

Вчитель.Вітаю всіх Вас в 3 класі.Ось ми знову з Вами зустрілися після тепленького літечка.І ми з Вами знову будем подорожувати у країну Музики.

??? Яку музику Ви слухали влітку?

Пригадайте поважних «музичних китів»- найповажних жителів країни Музики.

Чому їх так називають?

ІІ.Повідомлення теми чверті.

Дітки,а Ви помітили,що на дошці зявились нові слова.Тема нашої чверті- «ОСНОВНІ ВЛАСТИВОСТІ МУЗИКИ: ПІСЕННІСТЬ, ТАНЦЮВАЛЬНІСТЬ, МАРШОВІСТЬ».

Куди ж поділись наші кити. Я пропоную нам вирушити в подорож на їх пошук. А щоб нам було веселіше.я пропоную взяти з собою вправного і веселого Івана- головного персонажа казки «Горбоконик».

А хто читав чи бачив цю казку і може нам коротенько розповісти?

(Розповідь учнів).

Цю чарівну історію написав російський письменник Петро Ершов. І вона наскільки сподобалась композитору Родіону Щедріну, що той створив на її сюжет балет.

??? Пригадайте,чим же особливе місто Балету?

…За горами ,за лісами,

За широкими морями,

проти неба на Землі

Жив дідусь в однім селі.

А ви помітили,що майже всі казки схочі своїм початком. І це не випадково,адже нам важливо відразу дізнатися, перенестися саме туди, це відбуватимуться дива. Ось і в «Горбоконику», ми з першгих слів опиняємось за селом, в полі.

Погляньте уважно на малюночок,що на сторінці 7, і скажіть ,яка пора доби зображена на картинці.

Родіон Щедрін «Ніч» фрагмент з балету «Горбоконик».

??? Яка звучить музика?

Ніч спокійна чи тривожна?

Як ти вважаєш,ніч настає відразу чи поступово?

Зірочки загорілись всі відразу чи поступово?

Що вам допомогало,коли ви розповідали про музику?

На сторінці 8 зображені музичні інструменти. Давайте пригадаємо як вони називаються,хто знає?

(Труба,скрипка,трикутник, барабан).

Молодці!Правильно назвали. А подивіться уважно і скажіть.який з цих музичних інструментів,зображав появу зірочок в музиці,і на вашу думку,чому саме цейц музичний інструмент?

(Відповіді-роздуми дітей)

???Чим саме схожа ця музика на пісню, яку найчастіше співають на ніч?

Як вона називається? Поясніть. (Відповіді дітей).

Так , молодці! Дійсно,це колискова пісня.Музика її наспівна, лагідна, мелодійна, тобто мелодія пронизана пісенними особливостями. От же ми можемо сказати,що ми з вами знову знайшли одного з китів-яку? Пісня.

Звернемося до нашого словничка.

Пісенність-це особливість музики,пронизаної співучістю,мелодійністю,але як ми бачимо, не обовязково призначеної для співу.

А. ми з вами продовжуємо нашу подорож.

Пропоную послухати наступний фрагмент,і спробуйте визначити,куди привела нас ця музика.«Золоті рибки».

Відповіді учнів.

Так молодці, і справді, ми з вами тільки,що мандрували в підводному царстві,де як ми почули і уявили як витанцьовували рибки. Там напевно найкращі золоті рибки.

??? А чи легко вам було уявити Підводне цартсво,що Вам допомогло ,яка особливість музики розповіла вам про рибок?

Вівдповіді-роздуми дітей.

Отже ми з вами дійсно відчули танцювальні особливості цієї музики. Музика нам допомогла уявити цей прекрасний танець золотих рибок.

Музика була танцювальна, ритмічна, бадьора.

І ось , ми з вами знайшли іще один кит, який?

Танець. Молодці!

Звертаємось знову до своїх словничків.

Танцювальність - особливість музики,пронизаної танцювальними ритмами,але не обовязково призначеної для танців.

Отже,Танець-кит, знову повернувся до Музичної країни. А ми з вами, разом з веселим казковим героєм , мандруємо на самісіньке узбережжя моря, де стоїть величний палац царя Гороха. На сторіночці 9 ви побачите цей казковий палац. Подивітьс яна картинку і скажіть, який цей цар.Яка музика нам може змалювати його?Який «музичний кит» тут міг заховатись ? Поясніть.

Відповід-роздуми дітей.

Перегляд відео. «Цар Горох».

Давайте зробим підсумок прослуханої музики. Які головні особливості цього фрагменту?

Ритмічність, чітківсть, маршовість. Молодці! Отже ми з вами знайшли останнього кита-Марш.

Словничок.

Маршовість-особливість музики, пронизаної маршовими ритмами, але під яку не обовязково крокують.

Щож, любі ,дітки, всі наші кити повернулися до Музичної країни, Але на цьому наші подорожі і знайомство з світом музики не завершується.В ній є іще багато незвіданних місць. Ми іще не раз будемо мандрувати дорогами країни Музики, на яких будем зустрічати і старих і нових друзів.

ІІІ.Вокально-хорова робота.

1. А зараз, ми з вами,прослухаємо і будем розучувати нову пісеньку. Уважно послухайте і потім розповісте, про що ж розповідається в ній.

Слухання пісні -слова П.Воронька,музика І.Кириліної «Засмутилось кошеня».

Відповіді учнів.

2.Розспівування.Диби-диби…

Диби-диби, диби-би.

Пішла баба по гриби,

А дід по опеньки

В неділю раненько.

Диби-диби,диби- би

Баба вже несе гриби.

А дід час не гає,

під кущем дрімає.

3.Розучування нової пісн.Робота з підручником.

«Засмутилось кошеня». Сторінка 11.

Роблота над піснею.

-Ритмічне промовляння тексту.

-Промовляння тексту під музику і прохлопування ритмічного рисунку.

-Розучування мелодії. 1 куплету і приспіву.

ІV. Підсумок уроку.

Давайте пригадаєм, що ми з вами сьогодні слухали на уроці?

Відповіді дітей.

Так-Фрагменти з балету Р.Щедріна «Горбоконик»-«Ніч», «Золоті рибки», «Цар Горох».

І ми, з вами повернули до країни Музики наших китів-нагадайте їх.-Пісня, танець , марш.

Ми з вами сьогодні говорили, про основні властивості музики, які?

Пісенність, танцювальність і маршовість. Так музика має такі властивості. І якщо музика пісенного характеру, не обов'язково її співати, якщо танцювального – не обовязково під неї танцювати. Також – маршова - не обовязково під неї марширувати.

Творче завдання. Слухати уважно музику,яка звучить навколо тебе і розповідати про неї,визначати характер.

Розповісти рідним про нове,що дізнались на уроці.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка уроку
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Музика
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    356
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    3
  • Номер матеріала
    JL852124
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №JL852124
За публікацію цієї методичної розробки Кіріченко Поліна Ігорівна отримав(ла) свідоцтво №JL852124
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти