і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Нова українська література і театр як відображення тенденцій суспільного розвитку першої половини XIX століття

Нова українська література і театр як відображення тенденцій суспільного розвитку першої половини XIX століття

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів
Опис презентації окремими слайдами:
Слайд № 1

Нова українська література і театр як відображення тенденцій суспільного розвитку

Слайд № 2

Мета уроку: Охарактеризувати особливості розвитку української літератури в кінці ХVIII — першій половині ХІХ ст., розвивати в учнів уміння працювати з документами, ілюстраціями, вміти аналізувати історичний матеріал, виділяти головне й другорядне, робити висновки, складати порівняльну характеристику та зіставляти інформацію з різних історичних джерел; виховувати в учнів естетичні смаки й уподобання, вчити їх культури спілкування.

Слайд № 3

Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: показувати на карті основні місця і території, пов’язані з розвитком української культури; на основі різних джерел інформації: визначати й характеризувати основні чинники, особливості розвитку, явища, процеси та пам’ятки культури цього періоду; описувати явища культурного та духовного життя; порівнювати ідеї та цінності, притаманні тогочасній культурі, з сучасними державотворчими ідеями та культурними цінностями українців; оцінювати внесок окремих діячів у вітчизняну та світову культуру.

Слайд № 4

Бліц опитування 1. В складі яких держав перебували українські землі наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.? (Австро-Угорщини і Російської імперії). Які два основні напрямки культури прийшли на територію України в першій половині ХІХ ст.? (класицизм і романтизм) Назвіть нові верстви суспільства, які сформувалися під впливом капіталізації (буржуазія та інтелігенція).

Слайд № 5

Назвіть основні культурні центри в Україні. (Харків, Київ, Львів) Які існували розряди навчальних закладів в Україні? (Була початкова, середня та вища освіта. До початкової освіти відносились такі освітні заклади як парафіяльні школи та повітові училища, до середньої – гімназії, до вищої – ліцеї, вищі гімназії і університети) Назвіть університети які існували у той час на Україні. (Львівський, Харківський, Київський)

Слайд № 6

Які факультети існували в університетах? (історико-філологічний, фізико-математичний, юридичний і медичний) Коли була заснована перша жіноча гімназія в Україні? (1850 р.) Назвіть відомі архітектурні пам’ятки Одеси. (Потьомкінські сходи, Воронцовський палац)

Слайд № 7

Які церкви були поширені на території України наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.? (Православна, римо-католицька, греко-католицька) Який, властивий тільки їм, вид мистецтва створили українці? (Декоративно-ужиткове) На честь якої події було побудовано у Харкові високу дзвіницю Успенського собору? (На честь перемоги у війні 1812 р.)

Слайд № 8

Слайд № 9

Запитання Яку політику провадили російський та австрійський уряд на українських землях на початку ХІХ ст.? Як вона впливала на розвиток української культури? Як ви вважаєте, чому діячі українського національного відродження значну увагу приділяли розвитку української мови та розширенню сфер її вживання?

Слайд № 10

«Чи має нація щось дорожче, ніж мова її батьків? У мові втілено все надбання її думки, її традиції, її історія, релігія, основа її життя, все її серце й душа. Позбавити народ мови — значить позбавити його єдиного вічного добра» Гердер

Слайд № 11

?Впізнай діяча? Віддав 25 років службі на посаді наглядача (директора) дому виховання дітей бідних дворян у Полтаві. За це одержав від царя чин майора. Книга цього автора була в бібліотеці Наполеона. Великий князь Микола Павлович — майбутній цар Микола І — попросив собі аж два примірники. Книгу російською перекладали тричі.

Слайд № 12

Слайд № 13

Зародження літературної української мови ознаменував вихід «Енеїди» І. Котляревського 1798 року.

Слайд № 14

Слайд № 15

?Впізнай героя?? Протягом життя був «душею компанії», любив сміятися і вмів розвеселити навіть незнайомих людей. Основна освіта тривала лише два роки. Її він здобув у церковно-приходській школі. Улюбленим напоєм був чай, а улюбленою їжею були: справжній український борщ,, вареники з сиром з грубої гречаної муки та такі ж самі галушки. Коли його відправили у заслання до Оренбурга, йому заборонили займатися творчістю. Однак цю заборону він ігнорував. Саме в Оренбурзі він написав більшу частину своїх творів

Слайд № 16

Слайд № 17

Слайд № 18

«Ми знали Шевченка тоді, як він написав щонайвищі свої недруковані думи. Не було книжки живої і животворящої, щоб йому в руки не попала, та й лежала в нього не прочитана. Пушкіна він знав напам’ять, дарма, що писав не його мовою, не його складом, а Шекспіра возив з собою, куди б не їхав. Ще ж не забудемо, що Шевченко добре працював над малярством і розкидав розумом по всіх малярських школах: то мало хіба там було корму для його голови? Об’їздив Шевченко всю Україну, переговорив з тисячами всякого люду, то се хіба не наука, не бібліотека життя людського? Чували ми його критичні розправи з його уст і дивом не раз дивували, як він глибоко входив у саму суть літературного діла». Стаття П. Куліша «Перегляд українських книжок»

Слайд № 19

Этот хохлацкий радикал написал два пасквиля — один на государя императора, второй на государыню императрицу… Я не читал этих пасквилей, и никто из моих знакомых не читал…, но уверен, что пасквиль на императрицу должен быть возмутительно гадок… Шевченко послали на Кавказ солдатом. Мне не жаль его, будь я его судьей, я сделал бы не меньше. Я питаю личную вражду к такого рода либералам… Одна скотина из хохлацких либералов, некто Кулиш (экая свинская фамилия!) в «Звездочке», …написал историю Малороссии, где сказал, что Малороссия или должна отторгнуться от России, или погибнуть… Вот что делают эти скоты, безмозглые либералишки. Ох, эти мне хохлы! Ведь бараны — а либеральничают во имя галушек и вареников со свиным салом…» З листа В. Белінського

Слайд № 20

Завдання: Порівняйте ці два документи. Як в них характеризується постать Т. Г. Шевченка та його діяльність? Як ви вважаєте, чому ці документи містять протилежні точки зору щодо творчості Шевченка? Чому, на ваш погляд, творчість і громадсько-політична діяльність Шевченка, Куліша та їхніх однодумців викликала таку непристойну лють противників?

Слайд № 21

??Впізнай героя??? Псевдоніми - П. Глечик; Пасічник Рудий Панько; Він любив в’язати на спицях шарфи, кроїти сестрам сукні, ткати пояса, до літа шити для себе шийні хустки. Завжди носив солодощі, які постійно жував, бо був «страшеною солодкоїжкою». Особливо він любив гризти під час роботи або розмови шматочки цукру. Був дуже сором’язливий: якщо в компанії з’являвся незнайомець письменник зникав з кімнати.

Слайд № 22

Слайд № 23

Слайд № 24

Проблемне питання: Як ви вважаєте, М.В. Гоголь – український чи російський письменник?

Слайд № 25

Визначте, який внесок зробили в розвиток українськогї літератури письменники зображені на ілюстраціях? Є. Гребінка П. Куліш Г. Квітка-Основ’яненко

Слайд № 26

Театр Творчі здібності українського народу розкривалися також у традиційному театральному мистецтві, яке побутувало у формі народних драм, лялькового і «живого» вертепу, інтермедій. У XIX ст. продовжував існувати кріпацький театр — і не лише у поміщицьких садибах, а й у містах, де заповзятливі люди перетворювали організацію вистав на комерційну справу. Сприятливі умови для розвитку сценічного мистецтва склалися на Полтавщині, де завдяки І. Котляревському та М. Щепкіну започаткував свою історію професійний український театр.

Слайд № 27

Михайло Щепкін

Слайд № 28

Завдання Визначте, який внесок зробили в розвиток українського театру діячі, зображені на ілюстраціях.

Слайд № 29

«Сватання на Гончарівці»; «Назар Стодоля»; «Енеїда»; «Тарас Бульба»; «Наталка Полтавка»; «Кобзар»; «Москаль-чарівник»; «Ніжинський полковник Іван Золотаренко»; «Гайдамаки»; «Пан та собака»; «Чорна рада»; «Ревізор». І. Котляревський Г. Квітка-Основ’яненко М. Гоголь П. Гулак-Артемовський П. Куліш Є. Гребінка Т. Шевченко

Слайд № 30

Оперний , драматичний Співають, грають, демонструють Весь світ – театр, а люди в ньом у – актори Мистецтво Скласти синквейн на тему “ТЕАТР”

Слайд № 31

Домашнє завдання §10 прочитати, Підготувати презентацію “Тарас Шевченко – патріот, діяч, геній української нації”

Слайд № 32

Підведення підсумків уроку Оцінювання учнів

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Охарактеризувати особливості розвитку української літератури в кінці ХVIII — першій половині ХІХ ст., розвивати в учнів уміння працювати з документами, ілюстраціями, вміти аналізувати історичний матеріал, виділяти головне й другорядне, робити висновки, складати порівняльну характеристику та зіставляти інформацію з різних історичних джерел; виховувати в учнів естетичні смаки й уподобання, вчити їх культури спілкування.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Історія України
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    90
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    SZ625693
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти