Нетрадиційні форми навчання : проблемна лекція. Презентація до виступу на м/о

Опис документу:
Про матеріал На проблемній лекції нове завдання вводиться як невідоме, яке необхідно «відкрити». Завдання вчителя, створивши проблемну ситуацію, мотивувати учнів до пошуку рішення проблеми, крок за кроком підводячи їх до мети пошуку. Для цього новий теоретичний матеріал представляється у вигляді проблемної задачі. В її умовах наявні протиріччя, які необхідно виявити та вирішити.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Доповідь на тему: “Нетрадиційні форми навчання. Проблемна лекція” Вчитель Просянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Саєнко Марина Сергіївна
Слайд № 1

Доповідь на тему: “Нетрадиційні форми навчання. Проблемна лекція” Вчитель Просянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Саєнко Марина Сергіївна

Проблемна Лекція Починається з постановки проблеми, яку в ході викладення матеріалу необхідно вирішити. У ході лекції проблема представляється у ви...
Слайд № 2

Проблемна Лекція Починається з постановки проблеми, яку в ході викладення матеріалу необхідно вирішити. У ході лекції проблема представляється у вигляді послідовних проблемних ситуацій, проблемних запитань, проблемних задач. Їх поступове вирішення демонструє учням алгоритми пошукової, дослідницької діяльності.

За допомогою проблемної лекції забезпечується досягнення трьох основних дидактичних цілей: засвоєння учнями теоретичних знань; розвиток теоретичног...
Слайд № 3

За допомогою проблемної лекції забезпечується досягнення трьох основних дидактичних цілей: засвоєння учнями теоретичних знань; розвиток теоретичного мислення; формування пізнавального інтересу до змісту навчального предмету (світової літератури). Проблемна лекція

Дидактичні особливості проблемної лекції висвітлені в дослідженнях О.М.Матюшкіна М.І. Махмутова М.М. Скаткіна А.В. Фурмана В. Оконя І.Я. Лернера як...
Слайд № 4

Дидактичні особливості проблемної лекції висвітлені в дослідженнях О.М.Матюшкіна М.І. Махмутова М.М. Скаткіна А.В. Фурмана В. Оконя І.Я. Лернера які сформували поняття “проблема”, “проблемна ситуація”, “проблемне навчання”. та інших вчених,

У проблемному запитанні, проблемній ситуації завжди повинна мати місце суперечність: суперечність між теоретично можливим способом розв'язання зада...
Слайд № 5

У проблемному запитанні, проблемній ситуації завжди повинна мати місце суперечність: суперечність між теоретично можливим способом розв'язання задачі та його практичною недоцільністю. для володіння якою суб'єкт (колектив) має знайти і застосувати нові для себе знання чи спосіб дії ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ

Пряма постановка проблеми; Проблемне завдання у вигляді запитання; Повідомлення інформації, яка містить суперечність; Повідомлення протилежних думо...
Слайд № 6

Пряма постановка проблеми; Проблемне завдання у вигляді запитання; Повідомлення інформації, яка містить суперечність; Повідомлення протилежних думок будь-якого питання; Звернення уваги на те чи інше життєве явище, яке потрібно пояснити; Співставлення життєвих уявлень з науковими; Постановка питання, на яке повинен відповісти учень, прослухавши частину лекцій, і зробити висновки. Для створення проблемної ситуації С.С. Вітвицька пропонує використовувати наступні прийоми:

Структура проблемної лекції № Етапи лекції Цілі вчителя Прийоми та способи діяльності вчителя 1 Вступ Оволодіти увагою класу, викликати інтерес. Ро...
Слайд № 7

Структура проблемної лекції № Етапи лекції Цілі вчителя Прийоми та способи діяльності вчителя 1 Вступ Оволодіти увагою класу, викликати інтерес. Розпочати лекцію з несподіваноїрепліки, факту, жартівливого зауваження, історичного екскурсу. 2 Постановка проблеми Показати актуальність проблеми, проаналізувати суперечності, часткові проблеми, сформулювати загальну проблему. Зверненнядо інтересів слухачів, їх потреб, посилання на факти, документи, авторитетні висловлювання, аналіз усталених, але неправильних поглядів. 3 Розчленуванняпроблеми напідпроблеми, задачі, запитання. Чітковиокремити перелік проблем, задач, запитань, розкрити їх сутність. Обґрунтування логіки розв'язання проблеми, побудова загальної схеми розв'язання проблеми,ідеї, гіпотези, пошук засобів вирішення, можливі результати, наслідки.

№ Етапи лекції Цілі вчителя Прийоми та способидіяльності вчителя 4 Виклад своєї позиції, підходів, засобів розв'язання. Показати у порівняльному ан...
Слайд № 8

№ Етапи лекції Цілі вчителя Прийоми та способидіяльності вчителя 4 Виклад своєї позиції, підходів, засобів розв'язання. Показати у порівняльному аналізі власні підходи, позиції та інші думки. Обґрунтування доказів,суджень, аргументів, використання прийомів аналізу, порівняння. 5 Узагальнення, висновки. Сконцентрувати увагу учнів на головному, сформулюватирезюме висловленого. Висловлювання твердження, що інтегруєголовну ідею, думку, використання найсильнішого аргументу, крилатого вислову. Показ перспективи розвитку ідеї, можливостей практичного використання отриманих висновків.

Тема: Поезія середини XIXст. Провідні мотиви розвитку поезії середини XIX ст. Яким чином романтична поезія середини XIX століття долала традиції ро...
Слайд № 9

Тема: Поезія середини XIXст. Провідні мотиви розвитку поезії середини XIX ст. Яким чином романтична поезія середини XIX століття долала традиції романтизму і наближалася до символізму? Наприклад, нових поетів «дратували» традиційні засоби віршування, які вони «звинувачували» в штучності та протиставляли їм ідеал розкутого пророчого мовлення і т.д. Проблемні запитання на уроках у 9, 10 класах.

Тема: «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи може краса бути «моральною» або «аморальною»? Тема: «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи мож...
Слайд № 10

Тема: «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи може краса бути «моральною» або «аморальною»? Тема: «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи може краса бути «моральною» або «аморальною»?   Після обговорень, що спирались на зміст твору, робимо висновок : сама по собі краса не може бути ані моральною, ані аморальною. Зовнішність обов’язково пов’язана з внутрішньою сутністю, намірами й діями.

Висновок 1. Справедливість суспільних законів, національна незалежність і єдність, кожен має бути вільним громадянином. Висновок 2. Протистояння Те...
Слайд № 11

Висновок 1. Справедливість суспільних законів, національна незалежність і єдність, кожен має бути вільним громадянином. Висновок 2. Протистояння Телля і Геслера – це вічна непримиримість двох протилежностей : свободи і тиранії. Між ними завжди можуть бути тільки антагоністичні відносини. Тема: Що означає для людини свобода? ( Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння) Ф. Шиллер.

Дякую за увагу!
Слайд № 12

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!