Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Нестандартний урок з математики у 1 класі на тему «Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів.» Урок-подорож

Математика

Для кого: 1 Клас

15.03.2021

104

5

0

Опис документу:
Конспект нестандартного уроку з математики на тему «Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань учнів.» Урок-подорож. Мета: закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; формувати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі; виробляти навички письма вивчених цифр; розширити кругозір дитини; виховувати інтерес до математики, почуття дружби, взаємодопомоги.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Перевіряємо свої досягнення. Узагальнення і систематизація знань.

Навчальні цілі: закріпити, узагальнити вивчений матеріал; розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість; формувати обчислювальні навички та вміння

розв’язувати задачі; виробляти навички письма вивчених цифр; розширити кругозір дитини.

Виховні цілі: виховувати інтерес до математики, почуття дружби, взаємодопомоги.

Очікувані результати:

Відтворює: послідовність чисел у межах 10, читає та записує їх; склад чисел в межах 10.

Розуміє: сутність арифметичної дії віднімання, склад чисел.

Володіє навичками віднімання одноцифрових чисел в межах 10, коментує виконання обчислення.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Форма проведення уроку: урок-подорож

Обладнання: презентація до уроку, робочий зошит, роздатковий матеріал, лего, макети космічних кораблів, посвідчення «Почесного громадянина країни Математики».

Хід уроку

І. Організація класу

Встаньте, діти всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько

Привітайтесь: «Добрий день!»

Щоб пройшов цікаво день.

Дзвоник всім нам дав наказ.

До роботи швидше в клас.

Попрацюємо старанно,

Щоб урок пройшов немарно.

- А зараз всі створимо позитивний настрій у нашому класі.

Я всміхаюсь сонечку:

- Здрастуй, золоте!

Я всміхаюсь квіточці:

- Хай вона росте!

Я всміхаюсь дощику:

- Лийся, мов з відра!

Усміхаюсь людям я,

Зичу їм добра!

  • Плесніть в долоньки зі своїм сусідом .

  • А тепер, використовуючи лего, покажіть свій настрій ( жовтий – веселий, зелений – спокійний, синій – сумний).

II. Підготовчий етап

- Діти, коли я йшла до школи, біля воріт зустріла листоношу. Він попросив мене передати за призначенням цього листа. І уявляєте, цей лист адресовано особисто Вам, цікаво від кого він. Прочитаємо? (Учитель зачитує лист).

- Добрий день, вам, любі діти,

Шле король з країни чисел.

Мешканці тут проживають,

Які вашої допомоги дуже чекають.

Вони вчаться рахувати,

Задачі розв’язувати

Й приклади складати.

Цю країну, любі діти,

Вам на карті не зустріти.

Про країну мова йдеться,

Що Математикою зветься.

Біда сталася у нас:

Зла Цифрюка посіяла скрізь хаос,

Сильні чари на всіх наслала

І жителів зачарувала.

Тільки розумні й старанні діти

Зможуть її чари розбити.

Тож часу даремно не гайте

І нам на допомогу вирушайте.

Король Мудрило Перший і Останній

- Ну що, діти, спробуємо допомогти королю країни Математики? Тоді до роботи! Не забудьте взяти з собою швидкість, винахідливість і кмітливість. III. Усний рахунок

1. Гра «Знайди свій квиток»

- Діти, який тиждень у нас триває ? ( Техніка). Король країни Математики стоїть біля вікна, рахує зірки і мріє потрапити до свого королівства. А на якій техніці можна потрапити високо в небо, ближче до зірок?

- Так, на ракеті. Який це вид транспорту? (Повітряний). А ми використаємо зорельоти. У конверті листа я знайшла квитки з завданнями - це ланцюжки прикладів, які необхідно розв’язати, щоб дізнатися в якому зорельоті знаходиться ваше місце.

- Ану-мо, який екіпаж швидше сяде в свій зореліт!

7 – 4

8 – 4

9 – 4

□ + 2

□ + 2

□ + 2

□ – 3

□ – 3

□ – 3

□ + 6

□ +5

□ + 5

□ – 7

□ – 6

□ – 6

1 зореліт

2 зореліт

3 зореліт

- Якщо екіпажі зорельотів у повному складі, обирайте капітанів, які поведуть вас у незвіданий світ країни Математики.

2. Гра «Знайди стартову доріжку!»

- Екіпажі у нас сформовані, капітани визначені. Залишилося знайти стартову доріжку. Капітани команд отримайте завдання, яке необхідно розв’язати, щоб вказати своїм екіпажам вхід на стартову доріжку.

Вхід - це число, яке є відповіддю даного прикладу.

+ 5 = 9 + 3 = 8 +4 = 7

3. Гра «Старт»

- Виводимо свої зорельоти на стартові доріжки і починаємо відлік. Для цього необхідно дружно, всіма членами екіпажу, продовжити ряди чисел.

- Відлік починає екіпаж 1 зорельоту. Продовжіть ряд чисел до 10.

2, 4, …, …,10 Старт!


- Екіпаж 2 зорельоту, щоб стартувати повинен продовжити ряд чисел до 9. Відлік починаємо:

1, 3, …, …, 9 Старт!

- А екіпаж 3 зорельоту, щоб стартувати продовжить цей ряд чисел до 0. 10, 8, …, …, …, 0 Старт!

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Робота в парах


- Ми з вами у відкритому космосі . Але зла відьма Цифрюка хоче перешкодити нам і посилає на зустріч комету. Щоб уникнути зіткнення нам необхідно швидко виконати наступне завдання. Якщо ви зумієте його правильно вирахувати, то ми зможемо змінити курс польоту ваших зорельотів і обминути комету. Спробуйте назвати склад чисел зі своїм сусідом по парті. Який екіпаж буде вправнішим і зібранішим?

2. Тестові завдання

- Загроза зіткнення минула, але нам потрібно перевірити справність наших приладів ведення зорельотів. Для цього, використовуючи лего, дайте відповіді на запитання. Жовтий – ви згодні, червоний – ні. А) у трикутника 3 сторони;

Б) 9 – найбільше одноцифрове число;

Г) у квадрата 5 сторін;

Д) промінь має початок і кінець;

Е) можна визначити довжину відрізка.

3. Хвилинка релаксу

4. Робота в зошиті

- Тепер ми можемо розпочати ведення бортових журналів, за які нам слугуватимуть ваші зошити з математики. Правильно розв’язані і гарно записані завдання будуть знищувати чари злої відьми. Тож давайте каліграфічно запишемо дату нашої подорожі- цифру 2 і почнемо вести записи у журнал.

- Ми з вами змушені були змінити курс нашого польоту і тепер, щоб дістатися до країни Математики необхідно порахувати відстань до неї. Для цього розв’яжемо цікаві задачі. Капітани екіпажів визначіть помічників, які допоможуть нам їх розв’язати. Вони коментуватимуть розв’язання, а всі члени екіпажу запишуть у свої бортові журнали.

А) На подіум вийшло 3 дівчинки в червоних сукнях, 2 в зелених і 1 в білій. Скільки всіх моделей вийшло на подіум?

Б) Дві сережки, 2 каблучки і 1 намисто. Скільки всіх прикрас у Настусі вийшло?

В) На подіум вийшло 10 моделей. 2 пішло наліво, а 2 направо. Скільки моделей залишилося?

Г) Сьогодні на показ Каріну прийшли привітати: 2 Маринки, 1 Даринка, мама й тато. Треба їх усіх порахувати.

ІV. Фізкультхвилинка

- Ось ми дісталися країни Математика. Можете зробити посадку і перепочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

Поскачи на місці трохи.

Руки за голову покладем,

Головою поведем.

Дружно всі присядемо

Й в зорельоти сядемо

V. Розвиток математичних знань 1. Творча робота над задачею

- Продовжуємо нашу мандрівку. Ми дісталися до зачарованого лісу, де поселилася зла відьма Цифрюка. Цей ліс переповнений брудом і трухлявими пеньками біля яких ростуть лише мухомори і поганки. Щоб визволити Ліс від бруду необхідно виконати таке завдання - відновити запитання до задачі, які знищила відьма. Задача. У чорному лісі було 5 поганок і 4 мухомори.

- Поставте запитання до задачі, щоб вона розв’язувалася дією додавання. Дією віднімання?

- Як тільки ми розв’язали задачу і дали відповіді на запитання, ліс очистився від бруду і засяяв усіма барвами і кольорами.

2. Самостійна робота

- Летимо далі. Під нами шумить річка Периметрична, а біля неї на пагорбах розкинувся квітучий і пахучий садок. Господарює в ньому тітонька Дорівнює. Але, що це? У неї трапилось велике горе. Погані одиниці зіпсували весь її квітник. Тітонька вирощує кущі-приклади на яких буйно цвітуть квіти-відповіді. Але, як бачите, замість гарних квітів на них стирчать колючі одиниці. Давайте допоможемо тітоньці Дорівнює позбавитись цього лиха. Порахуйте приклади, відновіть відповіді і квітник знову забуяє буйним цвітом.

1 екіпаж 2 екіпаж 3 екіпаж

9-7=1 10-6=1 8-6=1

10-6=1 9-5=1 10-8=1

8-5=1 7-4=1 9-6=1

6-4 =1 8-3=1 7-3=1

VІ. Робота з геометричним матеріалом.

1. Практична робота .

- Тітонька Дорівнює нам дякує, а ми продовжуємо подорож. Ось село Олівцеве, а нас гукає до себе дідусь Козачок-дробовичок. Він просить йому допомогти. Справа в тому, що йому швидко необхідно потрапити в обласний центр місто Геометрик, а він не знайде прямої дороги. Бо відьма Цифрюка перепутала дороги до міста з дорогою до районного центру селища Дужкове. Давайте допоможемо йому.

- Порахуйте, скільки квадратів заховалося в цьому великому квадраті?

- Скільки трикутників?

- Використовуючи геометричний матеріал накладіть квадрати на дану фігуру та порахуйте їх кількість.

- Побудуйте відрізок , довжина якого дорівнює довжині цеглинки лего.

2. Колективна робота.

- А зараз давайте разом створимо з цеглинок лего для дідуся Козачка-дробовичка машину – яскраву, кольорову, неповторну, щоб він міг швидше дібратися додому.

VІІ. Оцінювання своєї роботи на уроці дитиною.

- Прошу оцінити свою роботу на уроці також цеглинками лего: зелений – супер, жовтий – гарно, синій- можу краще.

VІІІ. Рефлексія. Підсумок уроку

-Ви сьогодні на уроці були просто СУПЕР! Гарно справилися з завданнями і перемогли Цифрюку. Відьма покидає країну Математики і, скочивши на свого крилатого чорнильного слона, тікає туди, звідки прилетіла. А король країни Математики Мудрило Перший і Останній оголошує вам подяку за допомогу і всіх нагороджує званням «Почесний громадянин країни Математики». Він також просить вибачення за те, що не може бути присутній на церемонії нагородження і особисто вручити всім ці посвідчення, бо в нього несподівано виникли невідкладні державні справи. Тому він і доручив мені цю приємну місію. (Нагородження учнів). А також попросив дати відповіді на запитання:

  • Що на вас справило найбільше враження?

  • Що здивувало?

  • Тепер ви точно знаєте, що …..

  • Сьогодні був урок в нас незвичайний,

Навчив багато нас чому.

Хай буде він для нас повчальний.

За це подякуєм йому.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.