Неозначена форма (інфінітив) та особові форми

Опис документу:
дати поняття про неозначену форму дієслова; ознайомити учнів із поняттям, що таке гріх, як явище в людському житті, що псує його; вчити визначати позитивні та негативні риси людини, мотиви поганих вчинків та їх наслідки; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, уміння висловлювати власні судження; сприяти вихованню прагнення до дотримання людських чеснот – доброта, щедрість, працелюбність, доброзичливість, правдивість.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК №

Тема: Неозначена форма (інфінітив) та особові форми.
Мета: дати поняття про неозначену форму дієслова; ознайомити учнів із поняттям, що таке гріх, як явище в людському житті, що псує його; вчити визначати позитивні та негативні риси людини, мотиви поганих вчинків та їх наслідки; розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, уміння висловлювати власні судження; сприяти вихованню прагнення до дотримання людських чеснот – доброта, щедрість, працелюбність, доброзичливість, правдивість.

Соціокультурна змістова лінія: Моральні цінності: доброта, людяність, чесність, гідність, порядність, скромність, щедрість тощо.

Тип уроку: урок-дослідження

Обладнання: картки із позначенням людських чеснот та гріхів

Очікування:

Учень (учениця):

  • усвідомлює значення дієслова, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль;

  • використовує правильно форми дієслів у мовленні;

  • усвідомлює необхідність бути готовим і здатним до дотримуватися морально-етичних норм стосовно дорослих і ровесників у школі, позашкільному житті, дома, суспільно корисній діяльності.

Бог послав нас у цей світ

Лиш добро творити.

Ви – Його творіння квіт.

Вам бажаю – у Його любові жити!

Перебіг уроку

I. Організаційний момент

Вчитель: Здрастуйте, друзі, урок розпочати пора. В життя крокуйте лиш дорогою добра!

  1. Орфографічна хвилинка

  • Записати слова, пояснити орфограми.

Радісний, роз’їжджають, блиснути, будуються, неньці, червяк, мавпячий, матірю, узбережжя, ніччю, Галичина, директор.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

1. Слухання притчі “Чарівні окуляри”

Один чоловік забажав мати окуляри, через які б можна було бачити людські помисли, бажання і те, що знаходиться в людських серцях.

Знайшов цей чоловік чарівні окуляри і побачив, що в людських серцях зла більше, ніж добра. Поступово чоловік почав зневажати злих людей, уникати їх, згодом зневага перейшла в ненависть, чоловік втрачав друзів, знайомих, став зовсім самотнім. Дійшло до того, що життя втратило для нього сенс.

Тоді прийшов до цього чоловіка Ангел Божий зі словами: – Чоловіче милий!

Ти шукаєш досконалості в інших. Я раджу тобі пильно подивитися у власне серце. Якщо не знайдеш там недоліків, тоді берись за чужі гріхи.

Торкнувся Ангел окулярів, і чоловік побачив своє власне серце, сповнене гріхів, більших, ніж це було ненависним йому в чужих серцях.

Боже милостивий! Який я грішний! Прости мене, Господи, і навчи покаятися та смиренно виправляти свої власні помилки!

Цієї ж миті окуляри розбилися.

2. Робота над розумінням змісту притчі:

Що сталося, коли чоловік одягнув чарівні окуляри?

Чому люди залишили його самого?

Що сказав йому Ангел?

Чим було сповнене серце чоловіка?

Що сказав чоловік про себе самого?

3. Дослідницька робота

Скільки в тексті використано дієслів? Назвіть їх. Знайдіть речення з дієприкметниковим зворотом.

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Самостійна робота учнів з підручником

  • Опрацювання теоретичного матеріалу

  • Робота зі схемою:

  1. Пояснювальний диктант

  • Виділити дієслова різних форм, визначити морфологічні ознаки, синтаксичну роль.

Думати про людей – то священно. Якби кожен думав про те, щоб принести щастя іншим людям, не було б нещасних (В.Сухомлинський). Хто хоче жить, ніколи не помре (В.Симоненко).Найменше діло – балакать (народна творчість). Любить свій край – це для народу жити (В.Сосюра). Намагайся не завдавати шкоди й болю іншій людині (М.Рощин).

  • Діти, ви всі, напевно, чули це слово – гріх, а коли про нього говорять?

  • Діти, назвіть людські гріхи?

(Відповіді учнів.)

Зло – (добро).

Жадібність – (щедрість).

Лінь – (працелюбність).

Заздрість – (доброзичливість).

Брехня – (правда).

Так, це гріхи, давайте спробуємо їх вилікувати і доберемо до

кожного гріха людські чесноти. З кожним словом на означення людських чеснот, складіть речення, використовуючи дієслова в неозначеній формі.

  1. Слово вчителя

Так, гріхи бувають різні – маленькі і великі, легкі і важкі.

Але всі вони роблять людську душу, серце і навіть тіло зраненим, хворим, непривітним.

Гріхи – це не тільки погані справи, а навіть і думки. Адже, як ми говоримо з вами, що Бог все бачить, він все чує і навіть все прощає коли ми каємося.

Отже, Бог прощає нас за наші гріхи, але тільки тоді, коли ми це зрозуміємо і покаємося.

  1. Мовна гра “Миттєва відповідь”

  • Учні по черзі – ланцюжочком – утворюють неозначену форму дієслова ввід слів, запропонованих учителем.

Синій, спів, жаль, говір, плач, сирота, журба, червоний, нахил, голос, вигляд, фарба, білий, письмо, танець, розмова, продавець, сон, базіка.

  1. Словникова скарбничка

  • Поясніть значення фразеологізмів. Введіть їх уречення.

Класти зуба на полицю – голодувати.

Кілком у горлі стояти – набридати, надокучати.

Зміряти з ніг до голови – пильно оглянути кого-небудь.

Збити пиху – зробити когось скромнішим, довівши його неправоту.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Вправа з ключем

  • Запишіть послідовно дієслова у 2 колонки:

  1. Неозначена форма дієслова

  2. Особове дієслово

Насміятися, просився, екати, ароматизує, достукатись, дошкуляв, автоматизувати, лукавити, асфальтують, екранізувати, колядувати, єдналися, одягатися.

Ключ: У виписаних словах підкресліть першу букву. З підкреслених букв прочитаєте продовження прислівя: “Яблуко від яблуні…”

Словникова робота

Дошкуляти – виводити з терпіння, з рівноваги, досаждаючи словами, діями.

Лукавити – хитрувати, приховуючи правду.

V. Підсумок уроку. Оцінювання учнів

1. Заключне слово вчителя

Любі, діти, виростайте

Мудрими і щирими.

Гріхів в душу не пускайте

І будете щасливими!

Бог послав нас у цей світ

Лиш добро творити.

Ви – Його творіння квіт.

Вам бажаю – у Його любові жити!

Спробуйте методом “Мікрофон” закінчити речення: “Сьогодні на уроці я навчився (навчилася)...”

VI. Домашнє завдання
Достатній рівень:

§ ; вправа

Високий рівень:

Розкрийте значення вислову “Бог послав нас у цей світ лиш добро творити”. Уживайте дієслова в неозначеній формі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Психологічні особливості навчання вчителів у системі формальної і неформальної освіти»
Швень Ярослава Леонідівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.