Неозначена форма дієслова (інфінітив)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

7 клас мова

Тема: Неозначена форма дієслова (інфінітив)

Мета: сформувати поняття в учнів про неозначену форму дієслова; удосконалювати

загальнопізнавальні вміння визначати інфінітиви в реченнях; розвивати творчі

вміння доцільно використовувати інфінітиви в текстах; за допомогою

мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу навчити семикласників

творити добро, примножувати красу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

IIІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою і завданнями уроку

ІV. Актуалізація опорних знань семикласників

Дослідження-пошук

Прочитати висловлювання В. Симоненка (див конспект Голобородька с. 33). Визначити його стиль, основну думку. Виписати інфінітиви, поставити до них запитання.

Визначити, які дієслівні форми, крім інфінітивів, ужито автором у вірші.

V. Виконання системи практичних завдань

Гра «Миттєва відповідь»

Від поданих слів утворити неозначену форму дієслова (інфінітив).

(Учні називають слова по черзі — ланцюжком. Той, хто не може назвати дієслово в неозначеній формі, вибуває з гри. Перемагає той, хто залишився.)

Синій, спів, жаль, говір, плач, сирота, журба, червоний, нахил, голос, вигляд, оцінка, біг, плач, крик, радість, сум, відпочинок, гра, чистота, вхід.

Робота з підручником. виконання вправи 40

Творча робота

До поданих дієслів неозначеної форми дібрати антоніми. Визначити, що означають дієслова: дію чи стан. Скласти з ними словосполучення.

Любити, будувати, хвалити, захворіти, працювати, сваритися.

До дієслів дібрати синоніми. Пояснити відтінки значень у синонімічних словах.

Матеріал для вчителя. Любити — жалувати, кохати, полюбляти, обожнювати, боготворити. Будувати — зводити, ставити, становити, виводити, підводити, піднімати, підносити. Хвалити — вихваляти, виславляти, розхвалювати, підносити. Захворіти — занедужати, заслабіти, розхворітися, злягти. Працювати — трудитися, штурмувати. Сваритися — колотитися, гризтися, гиркатися, скандалити.

Дослідити, чим виступає -ти в неозначеній формі. Виділити корінь у всіх дієсловах.

Виконання вправи 41, 43 (усно), 55

Пояснювальний диктант

Записати під диктовку вислови усної народної творчості. Підкреслити головні члени речення. Визначити синтаксичну роль інфінітивів.

1) Життя прожити — не поле перейти. 2) Ще й риби не піймали, а вже заходилися юшку варити (Нар. творчість).

Згадати й записати вислови усної народної творчості, у яких би вживалися інфінітиви

Вибірковий диктант

Виписати з-поміж дієслів інфінітиви. Свій вибір пояснити.

Любиш, червоніти, мастити, приїхав, нагодувала, зрубав, будуватимемо, поїсти, перефарбувала, зшити, митися, скопували, поливати, бризкати, перечитала.

VІ. Систематизація й узагальнення знань

Дати відповіді на запитання:

1. Яка дієслівна форма називається неозначеною?

2. Як відрізнити інфінітив від інших форм дієслова?

3. Чому інфінітив є незмінною формою дієслова?

VIІ. Підсумок уроку

Домашнє завдання вивчити правила, виконати вправу 45 (ІІ)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!