«Ненаголошені е, и в коренях слів»

Опис документу:
Продовжувати знайомити дітей з розділом мовознавства «Фонетика», особливостями позначення звуків і букв; поглибити знання про будову слова, наголошені та ненаголошені звуки , закріплювати навички грамотного правопису , розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати любов до рідного краю, його природи , навколишнього середовища.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ураїнська мова , 5 клас

Тема: «Ненаголошені е, и в коренях слів»

Мета:

Форма проведення: урок-діалог продовжувати знайомити дітей з розділом мовознавства «Фонетика», особливостями позначення звуків і букв; поглибити знання про будову слова, наголошені та ненаголошені звуки , закріплювати навички грамотного правопису , розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, виховувати любов до рідного краю, його природи , навколишнього середовища.

Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент ( ознайомлення з темою та метою уроку)

II.Актуалізація опорних знань

1. Інтерактивна гра « Так-ні»:

- Фонетика- розділ мовознавства , що вивчає частини мови …

- Звуки поділяються на голосні та приголосні…

- Голосних більше , ніж приголосних…

- Букви Я,Є,Ю,Я,Ї завжди означають один звук…

- Приголосні бувають тверді та м’які…

- Звук Й завжди м’який…

- У слові стільки складів , скільки приголосних звуків…

- У слові «яма» звуків більше , ніж букв…

- В українському алфавіті 32 букви…

- Є звуки , які не відносяться ні до дзвінких , ні до глухих…

- Префікс , корінь, суфікс , закінчення-це значущі частини слова…

2. Інтерактивна вправа в групах «Шифрувальники» (діти складають слова , розшифровуючи запропоновані підказки та утворюють речення):

I. -корінь від слова кислий,

- суфікс від слова вівсянка,

- закінчення від слова школа КИСЛЯНКА

II. –корінь від слова рідня,

  • Суфікс від слова осінній,

  • Закінчення від слова оцінка РІДНА

III.–корінь від слова сторонній,

  • Закінчення від слова погода СТОРОНА

Кислянка- рідна сторона ,

Для тебе найкраща у світі вона.

Тут твої рідні , квіти у лузі…

Мала Батьківщина-любіть її друзі.

3. Словниковий диктант для всього класу , 2 учні працюють біля дошки , роблячи фонетичний розбір слів ЯМА , ДЖЕК

Сято, духмяний, з’їзд , в’язати , мавпячий , буряк;

прізвище , претихий , престол , прибігти , присісти , приварити , приморський , препоганий.

( Перевірка виконаної роботи з коментуванням )

II. Мотивація навчальної діяльності

III.Засвоєння нових знань

  • Робота з підручником ( стор.97 )

  • Вправи на закріплення:

№ 247(коментування ланцюжком)

  • Діти , ви зустріли слова , правопис яких не підлягає правилам.

Щоб правильно написати такі слова , треба звернутися до орфографічного словника ( робота в групах зі словниками).

  • Розподільний диктант:

Слова з Е Слова з И

череда кричиш

тер’єр кивала

режим абрикос

каменярі квитки

фехтування гвинтокрил

чемпіон збирала

левада

(ключ з останніх літер кожного слова :Армія- наша сила)

-Вправа « І таке буває» ( стор. 100)

IV. Підведення підсумків уроку:

Вправа «Мікрофон» : Що нового я дізнався на уроці

V. Домашнє завдання:& 31, вправа 248(1 частина)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
2
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!