Немає прав без обов'язків.

Опис документу:
Виховна година, 5 клас Мета:продовжити знайомство учнів із правовими поняттями,розширити знання учнів про право і обов'язки, сформувати розуміння значення та важливості прав і обов'язків у житті людини і виховати в учнів почуття відповідальності, сприяти культурному виховання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Немає прав

без обов'язків.

Виховна година,

проведена з учнями 5 – Б класу,

класний керівник Чігерьова О.С.

Мета:продовжити знайомство учнів із правовими поняттями,розширити знання учнів про право і обов'язки,сформувати розуміння значення та важливості прав і обов'язків у житті людини і виховати в учнів почуття відповідальності сприяти культурному виховання.
1.Організаційний момент.
Вчитель:Доброго дня всім присутнім на нашій виховній годині,яка має назву «Немає прав без обов'язків».
Щоб розпочати нашу роботу, я хочу попросити…

Учениця читає вірш.

Сьогодні діти — завтра народ.
Я родом звідти, де співають села,
Де танцями розгойдані мости,
Скажу я гордо, що я маю право
На цій землі і жити, і рости.
Тут жайвір в полі служить охоронцем,
Природа рідна смуток розбива.
А вересень покличе у дорогу,
Знання, як скарб, до серця притулю
І на лінійці урочисто в школі
Право навчатись з дітьми розділю.
А брати участь в конкурсах, змаганнях —
Це все мені наснаги надає.
І я скажу відверто, без вагання:
Щаслива тим, що таке право є.
                                                         В. Сухомлинський

(Потім вчитель об'єднує дітей у групи таким чином:з мішечка кожен учень дістає папірця з словом або кількома словами, ці слова є складовими прислів'я.

Склавши ці прислів'я діти об'єднуються в групи для подальшої роботи )

2.Актуалізація опорних знань, мотивація діяльності учнів.
Вчитель:щодня вчителю неодноразово учні нагадують про свої права,а вчитель у відповідь нагадує учням про те, що слід пам'ятати про обов'язки.Так що ж важливіше, права чи обов'язки?
Сьогодні ми спробуємо відповісти на це запитання. Діти, завершіть вислів: «Ученому світ, а невченому – тьма». От, щоб нам не блукати темними доріжками незнання,пропонуємо для початку пригадати,а комусь й дізнатися, що таке право і що таке обов'язок.

Учні:

Право – можу, обов’язок - треба

Вчитель:Отже обов'язок – це те, що слід виконувати безумовно,неодмінно.
А право-це система норм поведінки,встановлена в суспільстві.
Вчитель: Права нерозривно пов'язані з обов'язками,тому зараз я пропоную заповнити дві скрині : 1-права, 2- обов'язки.

Учні:(додаток)
3.Робота із словником.
Вчитель: Прошу попрацювати із словником і сказати,що означають слова «декларація», «конституція», «конвенція», «закон» .

Учні:
Вчитель:
У кожної держави є один найголовніший закон - Конституція. Ось чому кожен народ хоче мати Конституцію,оскільки від неї залежить щастя та доля нашого народу й кожної людини. Кожен громадянин має добре знати Конституцію,свої права,розуміти їх, виконувати й охороняти.
4.Конкурс: «Юридичний мікрофон».

  • Як називається основний міжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини)

  • Яка галузь права регулює стосунки між дітьми та батьками? (Сімейна)

  • Мінімальний вік вступу до шлюбу чоловіків. (18 років)
    Який вигляд має Державний Герб України? (Тризуб)

  • Назвіть основний закон,що регулює правовідносини в освіті. (Закон про освіту)

  • До якого органу слід звертатися при порушенні прав людини?(Суд)

5.Вправа : «Хто може допомогти в захисті ваших прав?»
Вчитель:Ми знаємо, що робити й до кого йти, коли болить голова, раптово підніметься температура чи зламається телевізор. А як бути,коли порушуються права підлітків, до кого звертатися,кому довіритись,кого запитати діти не знають,тому не можуть вчасно отримати потрібну їм консультацію та допомогу і, врешті,залишаються на одинці із проблемами.
В кожній місцевості є служби. А які служби ви знаєте є у нашій місцевості?
(Відповіді учнів)
6.Вправа: «Павутинка з клубочка».
Вчитель:А зараз давайте побажаємо один одному щось приємне,щоб наше життя стало успішним та вдалим.

ДОДАТОК

ПРАВА

1 . Усі діти мають право на любов і турботу

2. Всі діти рівні у своїх правах

3.Особлива турбота — дітям-інвалідам

4. Усі діти мають право на повноцінне харчування

5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля

6. Усі діти мають право на освіту

7. Особлива турбота — дітям, які перебувають у конфлікті з законом

8. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди

9. Всі діти мають право на медичну допомогу

10. Всі діти мають право на вільне спілкування

11 . Особлива турбота — дітям без сімей

12. Жодну дитину не можна примусово залучати до праці

13. Всі діти мають право на інформацію

14. Жодну дитину не можна ображати або принижувати

15. Всі діти мають право на життя

ОБОВ'ЯЗКИ

1 . Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас

2. Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини

3. Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм

4. Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів

5. Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим

6. Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання

7. Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону

8. Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні

9. Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби

10. Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету

11. З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас

12. Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці

13. Самостійно знаходити інформацію в різноманітних джерелах

1 4. Не ображати і не принижувати оточуючих

15. Дотримуватись норм і правил поведінки, прийнятих у суспільстві. Не створювати ситуацій, що можуть спричинити нещасні випадки

СЛОВНИЧОК

Конвенція— різновид міжнародного договору.

Конкретні ознаки, за якими той чи інший договір слід називати конвенцією, виділити важко. Швидше можна вести мову про традиції називати договори певного типу чи змісту конвенціями. Можна сказати, що конвенція — це угода між суб'єктами міжнародного права, що регулює між ними відносини через створення взаємних прав та обов'язків.

Як правило, назву конвенції отримують багатосторонні угоди.

Серед двохсторонніх угод конвенціями як правило називають угоди з консульськихпоштовихтранспортних та інших питань.

Важливо, що конвенція регулює весь комплекс питань, пов'язаних з відповідною темою.

Зако́н —  нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил (норм; прийнятий в особливому порядку законодавчим органом (наприклад, парламентом), або безпосередньо народом. Відповідно до усталеної світової практики закони (як і інші нормативно-правові акти) в Україні приймаються на підставі Конституції України і повинні відповідати їй.

Конститу́ція — основний державний документ, який визначає державний устрій, порядок і принципи функціонування представницьких, виконавчих та судових органів влади, виборчу систему, права й обов'язки  держави суспільства  та громадян. Інші закони держави, як правило, спираються на конституцію.

Деклара́ція — документ, офіційна заява, де проголошуються основні принципи зовнішньої та внутрішньої політики держави чи програмні положення партій та організацій.

ПРИСЛІВ’Я

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

Порядний той, хто своє право вимірює своїми обов'язками.

Моя свобода розмахувати руками звершується там, де починається ніс мого сусіди.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.