і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Назви компонентів і результату дій додавання (доданок, сума) та віднімання (зменшуване, від’ємник, різниця). Розв’язування текстових задач на знаходження (всього) та остачі.

Назви компонентів і результату дій додавання (доданок, сума) та віднімання (зменшуване, від’ємник, різниця). Розв’язування текстових задач на знаходження (всього) та остачі.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 12

Тема: Назви компонентів і результату дій додавання (доданок, сума) та віднімання (зменшуване, від’ємник, різниця). Розв’язування текстових задач на знаходження (всього) та остачі.

Мета: ознайомити учнів з термінами «доданок» і «сума»; вчити користуватися числовим відрізком під час розв'язування прикладів на додавання; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Веселі задачі

• 5 горішків на пеньку

Спочивало в холодку.

А вечірньої пори

Білка ще принесла 3.

Так до ранку й пролежали.

Скільки всіх горішків стало?

 

• Дві сороки прилетіли,

Скрекотіли, скрекотіли...

Глянь! Он три іще летять,

Скрекотух вже стало...

 

• На лугу пасуться гуси,

Їх пасе мала Маруся.

7 гусей ще біля броду,

3 вже увійшли у воду.

Ми попросимо дітей

Полічіть усіх гусей!

10 каченят стали дружно

в один ряд:

8 побігло купатись.

Скільки залишилось гратись?

2. Математичний диктант

— Запишіть числа 6; 8; 2; 9; 10; 1.

— Запишіть число, яке іде за числом 6.

— Запишіть число, яке передує числу 5.

— Запишіть «сусідів» числа 7.

— Назвіть число, яке стоїть між числами 5 і 7.

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ

1. Робота за підручником

Дія додавання.Компоненти.

Завдання 1

— Скільки великих зірочок на малюнку?

— Скільки маленьких зірочок на малюнку?

— Скільки всього зірочок на малюнку?

— Щоб дати відповідь на питання, слід додати 3 і 2, виконати дію додавання. Числа, що додають, називають доданками, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання, називають сумою. Читають так: «Сума чисел 3 і 2 дорівнює 5», або «Перший доданок 3; другий доданок 2; сума 5».

Завдання 2

— Прочитайте вирази. Знайдіть суму. Підкресліть другий доданок.

Завдання 3

— Яку суму отримав перший ведмедик? Яку суму отримав другий ведмедик? Хто з них помилився? Назви правильну суму.

Завдання 4

— Які числа потрібно вставити?

— Який доданок знаходили?

Завдання 5

— Які числа додавала Даринка?

— Який перший доданок? другий доданок? Яку суму вона отримала?

2. Первинне закріплення

Учитель на дошці записує приклади:

6 + 3 = 9                 

1 + 7 = 8                 

Учні по одному виходять до дошки й показують перший доданок, другий доданок, суму.

Фізкультхвилинка

Дія віднімання. Компненти.

Завдання 1

— Скільки всього машинок?

— Скільки машинок не можуть їздити?

— Скільки машинок можуть їздити?

— Щоб дати відповідь на запитання, слід відняти від п’яти три, виконати дію віднімання. Число, від якого віднімають, називають зменшуваним; число, яке віднімають, називають від’ємником; число, яке отримали, виконуючи дію віднімання, називають різницею. Читають так: «Різниця чисел 5 і 3 дорівнює 2», або «Від 5 відняти 3, буде 2», або «5 мінус 3 дорівнює 2».

Завдання 2

— Яку різницю отримав перший ведмедик?

— Яку різницю отримав другий ведмедик?

— Хто з них помилився?

— Назвіть правильну різницю.

Завдання 3

— Знайдіть різницю. Підкресліть від’ємник. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (5 — 3; 4 — 2; 5 — 1; 8 — 4; 10 — 5; 7 — 2; 9 — 4; 6 — 3; 7 — 4)

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Яку дію треба виконати, щоб дізнатися скільки всього?

— Як називають числа, які додають?

— Як називають результат додавання?

 — Як називають число, від якого віднімають?

— Як називають число, яке віднімають?

— Як називають число, яке отримують, виконуючи дію віднімання?



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    153
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    6
  • Номер матеріала
    LU426847
  • Вподобань
    1
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
490 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь