НАВКОЛОСВІТНЯ МАНДРІВКА ДИДАКТИЧНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ 6 КЛАСУ

Опис документу:
Мета: сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей у процесі повторення теми: «Додатні та від’ємні числа. Прямокутна система координат»; зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя; виховувати культуру поведінки, повагу до суперника, товариськість. Обладнання: проектор.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

НАВКОЛОСВІТНЯ МАНДРІВКА

ДИДАКТИЧНА ГРА ДЛЯ УЧНІВ ШОСТОГО КЛАСУ

Мета: сприяти формуванню і розвитку інтелектуальних та творчих здібностей у процесі повторення теми: «Додатні та від’ємні числа. Прямокутна система координат»; зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя; виховувати культуру поведінки, повагу до суперника, товариськість.

Обладнання: проектор.

ХІД ГРИ

Організація класу

Учитель пояснює учням, що на початку навчального року доцільно повторити матеріал, вивчений у шостому класі. Повторення відбудеться у формі гри. Клас потрібно поділити на п’ять команд-екіпажів. У кожній команді вибирають капітана.

Для збереження дисципліни в класі під час гри порушників карають відніманням балів у їхньої команди.

Вчитель заздалегідь креслить таблицю, в яку вносяться результати етапів гри.

Таблиця результатів гри

команди

етапи

Підкорювач

штормів

Весела

каракатиця

Летючий

Голландець

Чорна

перлина

Блискавичний

Назва корабля

Кросворд

Координатна площина

Графік

Рівняння

Всього

Місце

Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми зробимо уявну подорож у часі й просторі, відвідаємо далекі країни, дізнаємось й побачимо чимало незвичайного, зрозуміємо, який багатий і різноманітний світ та якою беззахисною буває його краса.

Зберегти багатства і розмаїття природи нашої планети, а також культурну спадщину її мешканців у всіх куточках Землі – наш обов’язок і перед нашими предками, і перед нашими нащадками. А перший крок до цього – знайомство із чудесами світу.

Починаємо нашу навколосвітню мандрівку. Нам потрібні кораблі, а корабель повинен мати назву.

Увага! Перше завдання: «Дешифратор".

1-команда

д

к

ю

ч

-7,2

37

-10,62

-5

-18

-

т

м

625

-10,62

-5

37

-18

р

т

625

-

-

625

-

-5

-18

37

2-команда

с

л

-10,62

-7,2

-7,2

-

3-команда

т

ч

й

г

н

ц

ь

37

625

-5

-18

-10,62

-7,2

37

4-команда

о

л

-10,62

37

-

-18

625

-5

37

-7,2

-

-18

5-команда

л

с

й

625

-

-

-5

-7,2

-

37

-10,62

-

Розв’яжіть приклади і дізнаєтесь назву свого корабля.

Е) -5+42 о)0,25∙(-72) и)-4 ю)

А)-1,8-8,82 д)79,2:(-11) л)

В австралійському місті Сіднеї розташований один із найзнаменитіших театрів у світі. Багато хто називають його восьмим чудом світу. Споруда займає площу 2,2 га. «Вітрила» дахів досягають у висоту 67 м над концертним залом та масою близько 160 тисяч тонн. Вони облицьовані плиткою, що сяє на сонці. У будівлі знаходиться чотири основні сцени. Концертний зал вміщує більш 2600 людей, оперний зал менший – у ньому 1500 крісел. Останні дві сцени залишили для драматичних вистав.

Сіднейський оперний театр будувався майже 15 років за проектом датського архітектора ЙорнаУтцона. У 1966 році архітектор посварився з замовниками, спалив усі креслення і залишив Австралію – добудовували театр уже без нього. Автор так і не побачив свій шедевр.

Зараз у нас буде чудова нагода відновити записи архітектора, а для цього треба розгадати кросворд.

1 –й кросворд

  1. Координатна…

  2. Число, яке не є ні додатнім, ні від’ємним.

  3. Знак дії додавання.

  4. Координатна пряма, на якій можна зобразити додатні, від’ємні числа і нуль.

1

2

3

4

2 - й кросворд

  1. Друга координата точки.

  2. чи 5,67.

  3. .

4

3

1

2

3 - й кросворд

  1. Одна із частин, на які ділять площину осі координат.

  2. Число, протилежне додатному.

  3. Перша координата точки.

  4. Відстань від початку відліку до точки, яка зображає число.

4

3

1

2

4 - й кросворд

  1. Друга координата точки.

  2. Одиниця вимірювання температури.

  3. Координатна…

  4. Одна із частин, на які ділять площину осі координат.

4

1

2

3

5 - й кросворд

  1. Один із компонентів додавання.

  2. Буква латинського алфавіту, якою позначається вісь ординат.

  3. Координатна пряма, на якій можна зобразити додатні, від’ємні числа і нуль.

  4. Перша координата точки.

1

2

3

4

Наступна наша зупинка в Індії. Саме тут знаходиться мавзолей Тадж-Махал.

Мавзолей було побудовано в 17 ст. правителем імперії Великих Моголів Шах-Джаханом на згадку про кохану дружину, чия смерть наповнила його безутішним горем.

Архітектурний дизайн Тадж-Махала спирається на арабську ідею абсолютної симетрії. Тут кожний елемент знаходиться на своєму місці й повністю вписується в головну структуру. Тут усе є кратним чотирьом. Будинок стоїть на досить високій квадратній платформі (56 на 56 м), кути якої зрізані та утворюють нерівносторонній октаедр. Великий купол, що формою нагадує бутон квітки, піднімається на 64 м вгору, опираючись на чотири стіни й на маленькі арки.

Прослухавши цю інформацію вам потрібно розгадати таємницю останнього наказу Шах-Джахана.

  1. (0;11) 13) (10;-12) 22) (0;2) 24) (7;2)

  2. (1;10) 14) (9;-12) 23) (5;2) 11)

  3. (3;9) 15) (7;-12) 16)

  4. (4;8) 16) (5;-12) 25) (0;6)

  5. (4;7) 17) (4;-12) 6)

  6. (3;6) 18) (4;-3)

  7. (3;4) 19) (3;-2) 8) 26) (0;5)

  8. (7;4) 20) (1;-1) 15) 27) (3;5)

  9. (8;5) 21) (0;0)

  10. (10;3) 11)

  11. (9;2) 14)

  12. (10;1)

Вам треба відмітити точки на координатній площині та сполучити їх по блоках. Потім виконати симетрію відносно осі ординат.


Так, останній наказ Шах-Джахана – це побудова другого мавзолею для нього самого: точної копії

першого, але з чорного мармуру. Нажаль цьому не судилося здійснитися... Шах помер.

А ми з вами відправляємось до Африки.

Одна з головних природних пам’яток Африки – це водоспад Вікторія на річці Замбезі. Він може і не

дуже високий 108 м, зате широчезний – ширина водного потоку 1700 м. Над водоспадом завжди висить завіса туману, а шум спадаючої води чути набагато кілометрів навколо. Місцеві племена називають водоспад «Гуркітливий дим».

Додаткову інформацію ми знайдемо на графіку, бо графік – це лінія, яка може розказати багато про що.

  1. Який найбільший об’єм води проходе через водоспад за 1 сек.?

  2. Коли в Замбезі починається сезон посухи?

  3. Який найменший об’єм води проходе через водоспад за 1 сек.?

  4. Вкажіть тривалість сезону дощів.

  5. Порівняйте тривалість сезону дощів та сезону посухи.

А зараз ми відправляємось до найбільшого міста США – Нью-Йорк. Біля входу в нью–йорську гавань височіє 46-метрова статуя Свободи, яка стала символом США. Її історія варта уваги. Статуя була створена у Франції скульптором Бартольді. Розібравши мідну статую на 314 частин, її перевезли через океан і встановили у Нью-Йорку в 1886 році – у рік столітнього ювілею Декларації незалежності.

Усередині цоколя статуї Свободи знаходиться музей заселення Америки, а у середині корони розташований оглядовий майданчик, щоб піднятися на нього нам треба розв’язати рівняння.

  1. X(x-2)(x+4)=0

  2. 2+4,7=6,5

  3. 2,4x-7,6=-8(1,2x+5)+32,4

  4. 3(y+4)+3y=2(3y-4)+20

  5. 2(3x-)-2,5=8x

  6. 2x-3=5-3x

  1. Останню зупинку зробимо в Іспанії, точніше у Барселоні, саме в цьому місті жив і творив великий архітектор Антоніо Гауді.

  2. Творчість Гауді настільки індивідуальна, що неможливо порівняти його з кимось із архітекторів. Подивіться самі. Його будинки нагадують казкові замки. Всі його проекти потребували неабияких обчислень. Так наприклад колони у парку Гуеля розташовані під зовсім неймовірними кутами. Але справою всього життя стало будівництво собору Святого Сімейства.

  3. Гауді працював над проектуванням і будівництвом собору 43 роки. Він задумав собор як архітектурне втілення Нового Завіту. Ліпні рельєфи фасадів мали представити все земне життя і діяння Спасителя. Але Гауді встиг завершити лише фасад «Різдво».

  4. Сьогодні,через більш ніж 80 років після його смерті, храм продовжує будуватися. І незважаючи на незавершеність, собор вражає своїми фантастичними формами.

  5. Щоб досягти таких висот як Гауді треба багато і наполегливо працювати, розвивати свої здібності, логічне мислення. Тому наостанок я пропоную вам розв’язати логічні задачі.

  1. Ковбой увійшов до бару і знаками попросив води. Замість відповіді хазяїн вихватив кольт і вистрелив у стелю. Ковбой подякував і вийшов. Поясніть ситуацію.

  2. Один чоловік отримав посилку, в якій лежала мертва миша. Він повідомив про це в поліцію і відправника притягли до відповідальності за шахрайство. У чому справа?

  3. Щоночі чоловік набирає номер телефону і очікує доки знімуть слухавку. Нічого не промовляючи, він кладе трубку і засинає. Поясніть ситуацію.

  4. На одній ділянці дві залізничні дороги переходять в одну і заходять у тунель. Одного разу влітку в тунель з одного боку на повній швидкості заїхав потяг. Другий потяг заїхав у тунель на повній швидкості з іншого боку. АЛЕ ЗІТКНЕННЯ НЕ СТАЛОСЯ.

  5. Я побачив її випадково, спробував її дістати, але вона відходила все далі й далі. Я приніс її додому в руці. Поясніть.

  1. РЕЗУЛЬТАТИ

  2. Перша правильна відповідь – 4 бали.

  3. Друга – 3 бали.

  4. Третя – 2 бал.

  5. Четверта – 1 бал.

  6. П’ята і неправильна – 0 балів.

  7. У кінці гри підбиваються підсумки і нагороджуються переможці.

  8. Домашнє завдання: за матеріалами уроку скласти та розв’язати задачу за допомогою рівняння.

  9. \

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн