Навчаюся бути слухняним.

Етика

Для кого: 1 Клас

22.08.2018

2549

32

0

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. Навчаюся бути слухняним.

Мета. Розкрити суть поняття слухняності як християнської чесноти; розвивати і плекати покірність та шанобливе ставлення до Божого слова; усвідомити цінність послуху своїм батькам і волі Бога.

Біблійна історія. Дванадцятирічний Ісус у храмі (Лк. 2:41-52).

Ключовий вірш: «Діти,- будьте слухняні в усьому батькам, бо це Господові приємне!»

(Кол. 3:20); «Нехай буде воля Твоя...» (Лк. 1:1-4); «Шануй свого батька й матір свою, щоб тобі було добре, щоб ти довго прожив на землі».(Вих. 20:12).

Навчальні засоби. Ікони "Христос-Вчитель", " Пресвята родина", свічка, дитяча Біблія, робочі зошити Г.Добош, Л.Кучми, О.Пацерковської, О.Шумської, картки з ілюстраціями послуху та непослуху.

Перебіг уроку

І. Вступна частина.

1. Християнське вітання.

2. Мотивація молитви.

На попередньому занятті ми ознайомились із тим, що у житті дуже важливо
бути ввічливими і чемними. Давайте помолимось з проханням до Бога, щоб Він допоміг
дітям бути чемними і послушними, а особливо тим, які ще не навчились бути слухняними.

3. Молитва «Отче наш».

ІІ. Актуалізація особистісного досвіду.

1. Сугестивна вправа.

  • Подивімося на світло свічки. Що воно нам нагадує? (Ісус - Світло світу.)

  • А ми є діти ... (Світла.

  1. Виконання учнями пісні «Діти Світла».

3. Коментар учителя біля ікони «Христос-Вчитель».

Ісус дивиться на нас з ікони і вчить нас: «Так нехай світить перед людьми ваше світло, щоб вони, бачивши ваші добрі вчинки, прославляли вашого Отця, що на Небі» (Мт. 5:16).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправа «Продовж речення»

    • Бог є наш... (Небесний Отець....)

    • Бог один у трьох Особах...

    • Тому Бог допомагає, хто... (з молитвою встає і з молитвою лягає)

    • Молитва - це … (розмова з Богом)

2. Рефлексивна бесіда.

    • А хто сьогодні розмовляв з Богом?

    • Яку молитву молився?

    • А чому "Отче наш" називають Господньою молитвою? (Ісус-Учитель навчав так своїх учнів молитися і виконувати волю Бога-Отця.)

  1. Фронтальна бесіда.

      • Як ви розумієте слово «слухняність»?

      • Кого можна назвати слухняним?

      • Хто з ваших друзів є слухняним?

      • Як ви чините, коли мама й тато просять вас допомогти в чомусь?

4. Розмальовка (Добош, с.27), придумування учнями запитань до намальованого.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Осмислення учнями виголошеної учителем мети уроку.

На цьому уроці Ісус Христос буде нас вчити, щоб ми були слухняними, добрими
дітьми.

  1. Читання з дошки теми уроку, промовляння її услід за вчителем.

  2. Вправа-самооцінка.

Кожен покажіть на себе пальчиком і подумайте, чи є ви слухняною дитиною? Можливо, хтось із вас до цього часу був трохи неслухняним, але я маю надію, що від сьогоднішнього уроку ви всі будете слухняними.

4. Виконання впр.2 з посібника О.Пацерковської (с.24).

V. Засвоєння нових знань, формування опорних умінь і навичок.

1. Робота зі Святим Письмом з залученням ікони «Пресвята Родина».

  • Ісус вчить нас бути слухняними, бо Він сам був слухняним. Слухав Бога Отця, слухав свою Матінку, опікуна Йосифа.

  • Подивіться на ікону Пресвятої Родини. Що робить Матір Божа?

  • Що робить св. Йосиф?

  • А що робить малий Ісус?

  • Чи був Христос слухняною дитиною?

  • У чому проявлялась його слухняність?

  • Чи хотіли б ви бути схожими на Ісуса?

  • Чому до опису ікони «Пресвята Родина» підходять заповіді зі Святого Письма: «Діти, слухайтеся батьків у всьому, бо це Господові угодне», «Шануй батька і матір свою, щоб тобі було добре і ти довго прожив на землі»?

2. Зачитування вчителем Біблійних віршів, зазначених в анонсі уроку.

3. Виконання впр.1 з посібника О.Пацерковської (с.24), впр.2 з посібника Л.Кучми (с.28).

4. Розповідь учителя.

  • Бог вимагає від нас послуху до своїх батьків.

  • У Біблії описується, як Бот велів шанувати батьків.

  • Шанувати батьків означає любити їх, шанобливо ставитися до них, не ображати їх ні словами, ні вчинками, слухати їх, допомагати їм у праці, турбуватися про них, коли вони в біді, а особливо в час хвороби та їхньої старості.

  • А ще молитися за них Богові як за життя їхнього, так і після смерті.

VІ. Закріплення навчальних досягнень, поглиблення знань.

1. Робота з повчальним оповіданням.

  • попереджувальне запитання вчителя: чи був Петрусь слухняною дитиною?

  • читання оповідання вчителем

Одного дня мама готувала обід. Петрусь грався своїми машинками.

Петрусю, піди будь ласка, на грядку, нащипай зеленої цибулі та кропу. Треба борщ заправити, а я не встигаю. Ось-ось тато прийде на обід.

  • Ой, мамо, та я ще машини в гараж не поскладав. Йди сама.

Невесело подивилася мама на сина. Сама побігла на город, принесла зелені, заправила борщ. В кухні такі пахощі. Обід готовий.

Прийшов татко. Сіли обідати. Татко хвалить борщ.

– Який смачний! А кроликом як пахне. Напевно, Петрусь мамі допомагав?!

Хлопчик почервонів і опустив голову.

перевірка сприймання – бесіда після прослуханого оповідання

Чому Петрусь почервонів і опустив голову?

Що попросила мама зробити?

Чого вчить нас це оповідання?

2. Виконання впр.3 з посібника О.Пацерковської (с.25).

3. Ситуативні вправи «Як відповість слухняна дитина на прохання мами, тата, бабусі, вчительки?», зачитувані педагогом від їх імені.

а) – Оленко, поскладай книжечки.

– А я що їх розкидала?

б) – Ігорчику, підніми папірець.

– Нехай піднімає той, хто кинув.

в) – Дмитрику, віднеси бабусі молоко.

– Нехай Микола несе.

г) – Марусю, помий посуд.

– Не маю часу. Дівчатка кличуть. Гратися йду.

ґ) – Синку, допоможи клітку кролика ремонтувати.

– Та я ще не виспався.

  1. Виконання впр.2 з посібника О.Шумської (с.29).

  2. Коментар вчителя.

Кожною доброю справою, послухом ми будуємо Божий дім, Боже Царство на землі.

6. Руханка "Будуємо Божий дім."

Зернинка до зернинки, а камінчик до камінчика,

Цеглинка до цеглинки - будуємо Божий дім.

Через пісню, через слово будуємо Божий дім.

Кожен ранок, кожен вечір будуємо Божий дім.

Найкращий в світі Дім! Ми будем жити в нім!

7. Міні-концерт «Поетична сторінка» – декламування учнями віршів про слухняність..

1) Як будемо ми слухняні,

В мирі, згоді будем жити,

Будуть люди шанувати,

Буде Бог благословити.

2) Нас учителька навчає,

Бути чемними дітьми,

Щоб ми виросли і стали

Всі хорошими людьми.

3) Любий дідусю, ти для мене, як мама,

Я слухаю бабусю, завжди допомагаю,

Бо Заповіді Божі я дуже добре знаю.

4) Ісусик маленький

Був дуже слухняний.

Ми знаємо це із Святого Письма.

І я хочу бути подібним до Нього.

Інакшої думки у мене нема.

5) Бути слухняним,

Бути добрим

І бажати всім добра.

Цю Ісусову науку

Має знати дітвора.

6) Я дитина слухняна,

Слухаюся мами,

Молюся до Бога

Щирими словами.

8. Гра "Продовж речення."

Я обіцяю послухатись, коли мене попросять... (доповнити дію).

VІІ. Узагальнення та систематизація набутих компетентностей.

  1. Складання правил слухняності.

Наприклад

    • Поважати старших, слухатись батьків.

    • Не ображати молодших, немічних.

    • Дотримуватись Божих Заповідей.

  1. Підсумкова бесіда.

    • Як Господь говорить про послух батькам?

    • На яких дітей Богові приємно споглядати з неба?

    • Хто є прикладом послуху для нас?

    • Яким був Ісус у дитинстві?

3. Виконання впр.1 з посібника Л.Кучми (с.28), впр.1,3 з посібника О.Шумської (с.29).

Заключне слово вчителя.

Ми сьогодні збагатились знаннями про слухняність і зрозуміли ціну батьківського слова, адже, виконуючи волю батьків, ми виконуємо Волю Бога. Тим дітям, котрі шанують своїх батьків, Господь обіцяє довге і щасливе життя. Благословення Боже і батьківське прямо залежить від слухняності дітей!

4. Узагальнювальна гра «Кошик слухняності».

В імпровізований кошик діти кладуть свої добрі справи, християнські чесноти. Перемагає той, чий кошик найповніший.

VІІІ. Підсумкова частина.

1. Пропозиції вчителя щодо домашнього завдання.

Повторити Заповідь Божу про ставлення до батьків..

2. Словесне цінування роботи учнів.

3. Мотивація молитви.

Давайте помолимось спільно за здоров’я, Божу ласку і подяку Богу за наших
найрідніших маму і татка.

4. Молитва.

Всемилостивий Боже! Дякую Тобі за моїх батьків та за всі ті добра, що ти мені подав через них. Вони виховали мене, навчили любити Твої Святі Заповіді та бридитися гріхом. Я люблю їх і хочу їх завжди шанувати і слухати. А Ти, Господи, поможи мені Твоєю ласкою, щоб я цю постанову виконав. Благослови їх, Господи, всяким добром, здоров'ям та довгим і щасливим життям, хорони від злого, дай їм силу перемогти всі труднощі, дай, щоб вони на старості своїх літ діждалися потіхи від своїх дітей, а передусім від мене, а по смерті прийми їх і мене до Небесного Царства. Амінь.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.