Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Навчально-дослідницький проект "Електричні лампочки та способи збереження електроенергії "

Інформатика

Для кого: 4 Клас, 5 Клас, 6 Клас

22.03.2021

275

5

0

Опис документу:
Україна є однією з найбільш енерговитратних країн світу. Щодня енергетичні витрати в Україні сягають 100 мільйонів гривень. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9 %, тоді як населення складає 1%. Ключем до успішного розв’язання економічних та екологічних проблем є ефективне використання енергії. Заощаджувати енергію має людство загалом і кожна людина зокрема. Тому ми повинні не тільки самі навчитися раціонально використовувати енергію, але й навчати цього оточуючих.
Оберіть документ з архіву для перегляду:
1,274 Мб
1,471 Мб
375,957 Кб
18,083 Кб
19,847 Кб
615,418 Кб
716,962 Кб
720,095 Кб
719,601 Кб
719,267 Кб
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
1854 рік Генріх Гебель
Слайд № 1

1854 рік Генріх Гебель

1872 рік Олександр Лодигін
Слайд № 2

1872 рік Олександр Лодигін

1878 рік Джозеф Вільсон
Слайд № 3

1878 рік Джозеф Вільсон

1879 рік Томас Едісон
Слайд № 4

1879 рік Томас Едісон

1901 рік Пітер Купер
Слайд № 5

1901 рік Пітер Купер

Голоняк Нік (справжнє ім’я— Микола Миколайович)
Слайд № 6

Голоняк Нік (справжнє ім’я— Микола Миколайович)

1994 рік Сюдзі Накамура
Слайд № 7

1994 рік Сюдзі Накамура

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Додаток 1.

Історики

Учень 1. Об’єкт нашого дослідження - історія розвитку електричних ламп усіх видів. Наша мета: дослідити внесок вчених різних країн у розвиток електричних лам.

Вважають, що винахідником лампи розжарювання був Томас Едісон. Але у 1954 р., за чверть століття до лампочки Едісона, німецький годинникар Генріх Гебель представив у Нью-Йорку першу лампу розжарювання з вугільними нитками у флаконах від одеколону. Гебель цими лампами освітлював свій магазин годинників. Він став першим, хто використовував світло в цілях реклами. Але не зміг отримати патент на лампу з вугільною ниткою.

З 1872 р. Олександр Лодигін у Петербурзі проводив досліди по електричному освітленню. На його винахід було видано патент у Австрії, Бельгії, Великобританії, Росії та Франції.

Учень 2. В Англії в той же час над електричною лампочкою працював Джозеф Сфан. В 1878 р., приблизно за рік до Едісона, він отримує Британський патент на свій винахід. Електричні лампи в англійських будинках починає встановлювати з 1879 р. Пізніше Едісон і Сван об’єднаються для комерційної експлуатації єдиної торгової марки «Edi-Swan».

Отже, у електричної лампи розжарювання було кілька винахідників. Майже всі вони мали патенти. В 1906 році американська компанія «General Electric», яка організована самим Томасом Едісоном, купила патент у Лодигіна. На цьому суперечка винахідників електролампи було закінчено.

Заслуга Едісона полягає насамперед у тому, що він поставив її виробництво на промисловий потік, що призвело до здешевлення собівартості. Для лампи Едісон придумав цоколь і патрон, винайшов вимикачі, перший лічильник енергії, запобіжники. Саме з лампочкою Едісона електричне освітлення прийшло в будинки простих людей і стало дійсно масовим.

Учень 1. У першому десятилітті XX століття посилюються роботи над газорозрядними лампами, що призводить до низки винаходів і відкриттів. У 1901 році Пітер Купер винаходить ртутну лампу. Неонова лампа була розроблена французьким фізиком Georges Claude в 1911 році і дуже швидко знайшла застосування в рекламних цілях.

У 20-ті роки було розроблено натрієву лампу, люмінесцентну лампу і ксенонову лампу та інші. У 40-ві роки почалося масове застосування люмінесцентних ламп для освітлення. Пізніше були винайдені й інші типи електричних ламп: зараз у світі загальне число типів джерел світла налічується близько 2000.

Майже одночасно, дві американські фірми випустили на ринок люмінесцентні енергозберігаючі лампочки з новими властивостями. Як стверджують їх виробники, вони, крім освітлення приміщення, також усувають неприємні запахи, очищують повітря, вбивають бактерії, віруси і грибки.

Учень 2. Перші промислові світлодіоди з’явилися ще в 60-х роках XX століття. Невелика потужність світлодіодів не дозволяла їх використовувати для освітлення. Вони знайшли застосування в якості індикаторів в різних електронних пристроях.

Перший світлодіод, який працює у видимому діапазоні, було розроблено 1962 року, групою Ніка Голоняка («батька світлодіодів») — американського професора русинського походження у компанії General Electric. Однак, вони були малопотужними і виробляли світло лише на низьких червоних частотах спектру. Перший же синій світлодіод високої яскравості було представлено Сюдзі Накамурою з японської корпорації Nichia аж 1994 року.

На початку 2007 року були випущені перші світлодіодні лампи для звичайних лампових патронів. Спочатку вони були тьмяними та мали лише блакитний («холодний») колір світла, який часто піддавався критиці. З 2010 року світлодіодні лампи стали також доступними з теплим білим світлом. Кількісне виробництво знижує вартість світлодіодних ламп.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Пошук інформації

Пошук зображень

Робота над плакатом

Виконання обчислень

Захист робіт

Мельниченко

Коновальчук

Куриленко

Кушко

Нічай

Орловська

Пономаренко

Пошук інформації

Пошук зображень

Робота над плакатом

Виконання обчислень

Захист робіт

Рибалко

Рябоконь

Скавронська

Хвиля

Нижник

Гончарук

Гуменюк

Пошук інформації

Пошук зображень

Робота над плакатом

Виконання обчислень

Захист робіт

Рилова

Гончарук

Когутяк

Мачушенко

Пелішенко

Руденко

Семенов

Пошук інформації

Пошук зображень

Робота над плакатом

Виконання обчислень

Захист робіт

Ткачук

Стецюра

Семко

Слободянюк

Чухно

Шмалій

Шрамко

Руда

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Додаток 2

Лампи розжарення

Учень 1. Об’єкт нашого дослідження: лампи розжарення. Наша мета: дослідити будову та принцип роботи ламп розжарювання, їхні особливості, переваги та недоліки.

Лампа розжарення складається з цоколя, контактних провідників, нитки розжарення, запобіжника та скляної колби, яка захищає нитку розжарення від навколишнього середовища.

У лампі розжарення використовується ефект нагрівання нитки розжарення при протіканні через неї електричного струму. При цьому в навколишнє середовище випромінюється світло. Діапазон потужності цих приладів, призначених для побутових цілей, складає від 25-150 Вт.

Лампа розжарювання потужністю 25 Вт нагрівається до 100 градусів Цельсія, про неї можна легко обпектися! За 30 хвилин роботи температура може досягати 250 градусів.

Учень 2. У звичайних умовах лампи розжарювання працюють близько 1 тис. годин.

Лампа розжарювання створює інфрачервоне і ультрафіолетове випромінювання. Довгий погляд на включений прилад і тривале перебування може чинити негативний вплив на зір – висушувати слизову оболонку очей.

Учень 1. Переваги

  • дешева вартість.

  • стабільно працюють при низьких температурах.

  • не бояться невеликих стрибків електрики в мережі. Якщо напруга з якихось причин знижується, лампа розжарювання все одно буде працювати, хоч і з меншою інтенсивністю.

  • Також такі прилади не бояться високої вологості.

Учень 2. Недоліки

  • низький рівень світлової віддачі.

  • В спектрі випромінювання переважають жовті, червоні відтінки. Це надає неприродності освітлення.

  • принцип розжарювання характеризується низьким ресурсом роботи. При відхиленнях напруги в мережі він скорочується ще більше.

  • Колба лампи розжарювання досить тендітна. Її з цієї причини застосовують найчастіше з плафоном. А це додатково знижує ступінь інтенсивності освітлення всередині приміщення.

  • Лампа розжарювання вважається пожежонебезпечною. Наприклад, солома, що торкається поверхні лампи потужністю 60 Вт, спалахує приблизно через 60-70 хвилин.

  • Також лампи розжарювання споживають значно більше електроенергії.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Додаток 3

Люмінесцентні лампи

Учень 3. Ми хочемо розказати про люмінесцентні лампи. Нашою метою було дослідити будову та принцип роботи люмінесцентних ламп, їхні особливості, переваги та недоліки.

Пристрій люмінесцентної лампи має деякі подібності з конструкцією ламп розжарювання. Лампа складається з герметичної колби і електродів.

Колба заповнена інертним газом і невеликою кількістю ртуті (до 30 мг). Внутрішні стінки колби покриті люмінофором, який перетворює ультрафіолетове випромінювання у видиме світло.

Учень 4. З обох сторін колби вставлені електроди - все ті ж вольфрамові нитки, що пропускають електричний струм.

При проходженні електроенергії електрод нагрівається і виникає ультрафіолетове випромінювання, яке проходячи через стінки колби, перетвориться у видиме світло.

Учень 3. Переваги люмінесцентних ламп:

  • економія електроенергії – до 80 %

  • Люмінесцентні лампи ще називають денним світлом, тому що їх спектр більш наближений до сонячного

  • тривалість служби – до 10 000 годин

  • висока світловіддача. Це означає що при меншій споживаній енергії дають більший світловий потік

  • низька тепловіддача

Учень 4. Недоліки:

  • висока вартість

  • випромінюють високочастотні електромагнітні хвилі частотою від 30 до 100 кГц, які згубно впливають на зір.

  • наповнена парою ртуті, у кожній лампі міститься від 4 до 150 міліграмів ртуті.

  • Після використання потрібно утилізувати. На жаль, в Україні немає жодного підприємства, що утилізує люмінесцентні лампи.

Характеристики люмінесцентної лампи сильно залежать від рівня температури навколишнього середовища. Найбільш оптимальною температурою навколишнього повітря є діапазон від +18 до +25 С. Коли в приміщенні температура нижче +10 С, запалювання лампи взагалі не гарантується.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Електричні лампочки та способи збереження електроенергії
Слайд № 1

Електричні лампочки та способи збереження електроенергії

Слайд № 2

Слайд № 3

Слайд № 4

Слайд № 5

Слайд № 6

Слайд № 7

Наші дослідження Типламп Кіль-кість Потуж-ність Загальна потужність Час роботи Витрати за 1 день Витрати занавч. рік Розжарювання 33 100 Вт 3,3 кВт...
Слайд № 8

Наші дослідження Типламп Кіль-кість Потуж-ність Загальна потужність Час роботи Витрати за 1 день Витрати занавч. рік Розжарювання 33 100 Вт 3,3 кВт 2 год 6,6кВт∙год 1089кВт∙год Люмінесцентні 56 20 Вт 1,12 кВт 2 год 2,24кВт∙год 369,6кВт∙год Світлодіодні 441 10 Вт 4,41 кВт 2 год 8,82кВт∙год 1455,3кВт∙год Разом: 2913,9кВт∙год

Наші дослідження При заміні на світлодіодні потужністю 10 Вт економія становить: 4,1 кВт∙год за 1 день і 176,5 кВт∙год за навчальний рік Класнікімн...
Слайд № 9

Наші дослідження При заміні на світлодіодні потужністю 10 Вт економія становить: 4,1 кВт∙год за 1 день і 176,5 кВт∙год за навчальний рік Класнікімнати Кількість ламп Час роботи Витрати за 1 день Витрати занавч. рік 40 452 2 год 17,66кВт∙год 2914кВт∙год 61,81грн 10 200грн

Наші дослідження При заміні на світлодіодні потужністю 10 Вт економія становить: 1,24 кВт∙год за 1 день і 204,6 кВт∙год за навчальний рік Коридори ...
Слайд № 10

Наші дослідження При заміні на світлодіодні потужністю 10 Вт економія становить: 1,24 кВт∙год за 1 день і 204,6 кВт∙год за навчальний рік Коридори Кількість ламп Час роботи Витрати за 1 день Витрати занавч. рік Люмінесцентні 62 2 год 2,5кВт∙год 412, 5кВт∙год 8,75грн 1 444грн Світлодіодні 71 2год 1,4кВт∙год 234кВт∙год 4,9грн 808, 5грн

При заміні всіх ламп на світлодіодні економія становить: 5,124 кВт∙год за 1 день, 848,1 кВт∙год або 2968,35 грн за навчальний рік. Якщо у всіх клас...
Слайд № 11

При заміні всіх ламп на світлодіодні економія становить: 5,124 кВт∙год за 1 день, 848,1 кВт∙год або 2968,35 грн за навчальний рік. Якщо у всіх класних кімнатах хоча б на одній перерві не вимкнути світло буде затрачено: 1,47 кВт∙год енергії , 242,55 кВт∙год за навчальний рік. Якщо на коридорі не вимкнути світло протягом одного уроку буде затрачено: 1,46 кВт∙год енергії , 240,9 кВт∙год за навчальний рік, шо складає 843,15 грн за рік.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Немирівський навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

ім. М. Д. Леонтовича-гімназія»

Навчально-дослідницький проект

з математики та інформатики

учнів 5-А класу

Підготували:

учитель інформатики

Макаревич О.О.

учитель математики

Томащук Н.О.

Електричні лампочки

та способи збереження електроенергії

Предмет: математика, інформатика.

Клас: 5-А.

Коротка анотація проекту:

В основі проекту лежить інтегроване дослідження в області декількох предметів, таких як математика, економіка, інформатика. Робота над проектом дозволяє розвивати у його учасників аналітичне та творче мислення, спеціальні і загальнонавчальні вміння.

Проект мотивує самостійну діяльність учнів, ініціює їх творчість, дозволяє проявляти себе. Учні вибирають потрібну частину інформації в її великому потоці, планують і проводять математичне дослідження, по ходу справи долаючи труднощі. Проводиться обробка, аналіз результатів, їх осмислення та презентація.

Цілі і завдання проекту:

  • привернути увагу учнів до проблем використання енергії, економії енергії і енергоресурсів, охорони навколишнього середовища;

  • створити мотивації для зберігання ресурсів та енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень і практичного застосування знань, отриманих в школі;

  • розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів.

Об'єкт вивчення: десяткові дроби, їх властивості, історія та можливість застосування в різних галузях науки і життя людини.

Орієнтовні результати навчання

Після завершення проекту учні придбають такі вміння:

Особистісні:

1) вміння ясно, точно, грамотно викладати свої думки в усній і письмовій мові, розуміти зміст поставленого завдання, вибудовувати аргументацію;

2) критичність мислення, вміння розпізнавати логічно некоректні висловлювання, відрізняти гіпотезу від факту;

3) креативність мислення, ініціатива, винахідливість, активність при вирішенні завдань;

4) вміння контролювати процес і результат навчальної діяльності;

5) здатність до емоційного сприйняття досліджуваних об'єктів, завдань, рішень, міркувань;

Міжпредметні:

1) початкові уявлення про ідеї і про методи математики як про універсальну мову науки і техніки, про засіб моделювання явищ і процесів;

2) вміння бачити задачу в контексті проблемної ситуації в інших дисциплінах, в навколишньому житті;

3) вміння знаходити в різних джерелах інформацію, необхідну для вирішення проблем, і представляти її в зрозумілій формі;

5) вміння висувати гіпотези при вирішенні навчальних завдань і розуміти необхідність їх перевірки;

6) уміння міркувати, бачити різні способи вирішення завдань;

7) розуміння сутності алгоритмічних приписів та вміння діяти відповідно до запропонованого алгоритму;

8) вміння планувати і здійснювати діяльність, спрямовану на вирішення завдань дослідницького характеру;

Ключове запитання: Як забезпечити економію електроенергії?

Проблемні питання

  1. Коли в житті людей з'явилися лампочки?

  2. Лампи розжарення та їх характеристики.

  3. Люмінесцентні лампи та їх характеристики.

  4. Світлодіодні лампи та їх характеристики.

  5. Правила заощадження електроенергії.

План проведення проекту

Вступне заняття

Проект починається з обговорення з учнями питань по темі проекту (для цього використовується презентація вчителя). що пояснює використання проектної методики при вивченні даної теми, і містить проблемні питання, на які учні будуть шукати відповіді.

Учитель знайомить учнів з темами досліджень. Учні обмірковують план проведення досліджень, вибирають дослідницькі методи, форми представлення результатів. Учні знайомляться з критеріями оцінювання їх робіт. Перед початком проведення досліджень необхідно обговорити з учнями, як знайти джерела достовірної інформації з теми дослідження і використовувати їх, дотримуючись авторські права. Учитель рекомендує список ресурсів по темі проекту.

Друге заняття

Обговорення з кожним учнем цілей та планів проведення досліджень. Виконання завдань по темі проекту.

Третє заняття (робота на уроці і організація самостійної роботи над дослідницькими завданнями)

Учні проводять дослідження, уточнюються критерії оцінювання учнівських робіт, проводиться їх коригування. Учитель консультує групи, надає допомогу в аналізі отриманих результатів. Виконання творчих завдань з теми проекту.

Четверте заняття (робота на уроці і організація самостійної роботи над дослідницькими завданнями)

Учні оформлюють результати досліджень, готуються до підсумкової конференції. На конференцію запрошуються вчителі та батьки.

П’яте заняття. Учні захищають свої роботи, намагаються відповісти на основне питання проекту.

Шосте заняття. Рефлексія роботи над проектом здійснюється через роздум про те, що вдалося і не вдалося зробити в даному проекті, які питання необхідно обговорити, чи розкрити в майбутніх роботах.

І ГРУПА

«Історія електричної лампи»

  1. Мельниченко Олександр

  2. Коновальчук Зоряна

  3. Куриленко Роман

  4. Кушко Артем

  5. Нічай Аеліта

  6. Орловська Варвара

  7. Пономаренко Станіслав

Завдання:

  1. Перші освітлювальні прилади (Нічай, Пономаренко)

  2. Історія винайдення лампи розжарювання (дата, прізвище винахідника, країна). (Коновальчук. Куриленко)

  3. Історія винайдення люмінесцентних ламп (дата, прізвище винахідника, країна). (Орловська)

  4. Історія винайдення світлодіодних ламп (дата, прізвище винахідника, країна).

  5. Досягнення українців у сфері освітлення (дата, прізвище винахідника). (Кушко)

ІІ ГРУПА

«Дослідники ламп розжарювання»

  1. Рибалко Яна

  2. Рябоконь Артем

  3. Скавронська Анастасія

  4. Хвиля Катерина

  5. Нижник Олександр

  6. Гончарук Марія

  7. Гуменюк Вікторія

Завдання:

  1. Принцип роботи, будова, тривалість роботи лампи розжарювання. (Орловська, Нижник)

  2. Переваги та недоліки. (Рибалко, Рябоконь)

  3. Особливості використання лампи розжарювання. (Гуменюк)

  4. Правила заощадження електроенергії. (Хвиля)

ІІІ ГРУПА

«Дослідники люмінесцентних ламп»

  1. Рилова Дарія

  2. Гончарук Олександра

  3. Когутяк Дмитро

  4. Мачушенко Анастасія

  5. Пелішенко Яна

  6. Руденко Альона

  7. Семенов Володимир

Завдання:

  1. Принцип роботи, будова, тривалість роботи люмінесцентних ламп. (Гончарук)

  2. Переваги та недоліки. (Семенов)

  3. Особливості використання люмінесцентних ламп. (Пелішенко)

  4. Правила заощадження електроенергії. (Мачушенко)

IV ГРУПА

«Дослідники світлодіодних ламп»

  1. Ткачук Анна

  2. Стецюра Софія

  3. Семко Катерина

  4. Слободянюк Юлія

  5. Чухно Владислав

  6. Шмалій Вероніка

  7. Шрамко Віталій

  8. Руда Юлія

Завдання:

  1. Принцип роботи, будова, тривалість роботи світлодіодних ламп. (Стецюра, Семко)

  2. Переваги та недоліки. (Ткачук)

  3. Особливості використання світлодіодних ламп. (Чухно)

  4. Правила заощадження електроенергії. (Слободянюк)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Додаток 4

Світлодіодні лампи

Учень 5. Об’єкт нашого дослідження: світлодіодні лампи. Наша мета: дослідити будову та принцип роботи люмінесцентних ламп, їхні особливості, переваги та недоліки.

Принцип дії світлодіодних ламп полягає у випромінюванні світла від одиночних світлодіодів, що знаходяться в цих лампах, або груп світлодіодів, пов’язаних спеціальної мікросхемою.

Учень 6. Пристрій, а іншими словами конструкція світлодіодної лампи представлена ​​наступними елементами:

  1. Пластиковий розсіювач світла

  2. Світлодіоди (зазвичай в лампочці їх не менше 5 штук)

  3. Алюмінієвий радіатор (відводить тепло з лампочок)

  4. Драйвер, перетворюють напругу мережі до необхідного для функціонування лампочки

  5. Вентиляційні отвори (через них відбувається циркуляція повітря, внаслідок чого драйвер охолоджується)

  6. Цоколь (є провідником електричного струму від мережі до лампочці)

Учень 5. Переваги світлодіодних ламп:

  • економія електроенергії – до 90%

  • тривалість служби– від 20 до 50 тисяч годин

  • висока світловіддача

  • направлене світло, відсутність розсіювання

  • різноманітність розмірів та форм

  • значна міцність та вологостійкість

  • екологічна та протипожежна безпечна

  • надзвичайна гнучкість щодо вибору відтінків кольорів світла

  • Високий ресурс стійкості: ударна та вібраційна витривалість.

  • Не викликає втоми очей (відсутність мерехтіння).

  • Працюють при низьких температурах (на відміну від люмінесцентних).

  • Максимальний світловий потік досягається одразу після вмикання.

Учень 6. Недоліки

  • Світловий потік з часом знижується – до 20 %.

  • Висока ціна: від 80 до 250 грн.

  • «Не люблять» високу вологість.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

"Think globally, work locally"

Думай глобально, дій локально

Хід заняття

І. Мотивація навчальної діяльності

Скільки років землі — і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі ще гарна!

Л. Костенко

Вчитель: І в це дуже хочеться вірити! Але на жаль наша планета не така й молода і велика. Ця істина стала очевидною для людства не дуже давно. Багато хто усвідомив, що і природні ресурси Землі, які здавалися такими багатющими, насправді є вичерпними. У гонитві за благами цивілізації сучасне покоління забуває про тих, хто буде жити після нас. Світло і тепло в наших оселях, робота промислових підприємств – все це потребує енергії. Сьогодні дедалі частіше лунають попередження щодо необхідності охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів. Що ж стосується України, то заклики вчених до дбайливого, господарського використання сировини поки що не дають бажаних результатів. Україна – багата на ресурси країна. Це стосується водних ресурсів, запасів кам’яного вугілля. Електроенергія виробляється в основному з використанням енергії води та від спалення кам’яного вугілля.

Для того, щоб 12 годин щодня протягом року горіла одна лампа потужністю 75 Вт, необхідно спалити 180 кг вугілля, внаслідок чого в атмосферу буде викинуто 425 кг СО2.

Україна є однією з найбільш енерговитратних країн світу. Щодня енергетичні витрати в Україні сягають 100 мільйонів гривень. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9 %, тоді як населення складає 1%. Ключем до успішного розв’язання економічних та екологічних проблем є ефективне використання енергії. Заощаджувати енергію має людство загалом і кожна людина зокрема. Тому ми повинні не тільки самі навчитися раціонально використовувати енергію, але й навчати цього оточуючих. Адже: «Добрий господар – це бережливий господар».

Пропоную переглянути мультфільм про ваших однолітків, які стали господарями у своєму місті.

Мультфільм «Добре світло»( https://youtu.be/7OXCOkCCrIc)

Вчитель: Ви переглянули мультфільм і побачили, що зробили діти для енергозбереження у своєму місті. А що зробили ви?

Учень 1: Ми провели дослідження на тему: «Електричні лампочки та способи збереження електричної енергії» та хочемо сьогодні презентувати результати своєї роботи.

Вчитель: Яка мета вашого проекту?

Учень 2: Ми хотіли дізнатись історію виникнення електричної лампочки, познайомитися з різними видами лампочок, основними характеристиками, їх перевагами та недоліками.

Вчитель. Які групи працювали над проектом?

Учень 3: «Історики»

Учень 4: «Дослідники лампочок розжарення»

Учень 5: «Дослідники люмінесцентних лампочок»

Учень 6: «Дослідники світлодіодних лампочок»

Вчитель: Що стало результатом ваших досліджень?

Учень 7. Результатом досліджень стали плакати власного виробництва.

ІІ. Презентація плакатів

Вчитель: Історія електролампочки – це довгий ланцюг відкриттів, зроблених в різні часи різними людьми. Хто ж винайшов першу електролампочку розкажуть учні групи «Історики».

І група. Історія електролампочки (Додаток 1)

Вчитель: Дякуємо. А тепер виступлять «Дослідники лампочок розжарення».

ІІ група. Лампи розжарювання (Додаток 2)

Вчитель: Дякуємо. А тепер виступлять «Дослідники люмінесцентних лампочок».

ІІ група. Лампи люмінесцентні (Додаток 3)

Вчитель: Дякуємо. А тепер виступлять «Дослідники світлодіодних лампочок».

ІV група. Лампи світлодіодні (Додаток 4)

ІІІ. Демонстрація обчислень

Вчитель: Крім теоретичних досліджень, ви, діти, проводили практичні дослідження. Які саме?

Учень 8: Ми порахували всі лампочки різних типів по школі та з’ясували як можна заощадити кошти на освіленні в школі.

Учень 1: У школі 33 лампи розжарювання, їх потужність 100 Вт кожна. Тоді загальна споживана потужність 3300 Вт або 3,3 кВт. В середньому лампи працюють по 2 години щодня. Тому за один день витрачають 6,6 кВт*год.

Учень 2: У школі 56 люмінесцентних ламп, їх потужність 20 Вт кожна. Тоді загальна споживана потужність 1120 Вт або 1,12 кВт. В середньому лампи працюють по 2 години щодня. Тому за один день витрачають 2,24 кВт*год.

Учень 3: У школі 441 люмінесцентних ламп, їх потужність 10 Вт кожна. Тоді загальна споживана потужність 4410 Вт або 4,41 кВт. В середньому лампи працюють по 2 години щодня. Тому за один день витрачають 8,82 кВт*год.

Учень 4: У нашій школі 40 класних кімнат. Разом у них 452 лампи. За один день витрачають 17,66 кВт∙год, а за навчальний рік - 2914 кВт∙год. Якщо замінити усі лампи на світлодіодні, потужністю 10 Вт., економія становитиме 4,1 кВт∙год за 1 день і 176,5 кВт∙год за навчальний рік.

Учень 5: У коридорах 62 люмінесцентних та 71 світлодіодна лампа. При заміні на світлодіодні потужністю 10 Вт економія становить: 1,24 кВт∙год за 1 день і 204,6 кВт∙год за навчальний рік

Учень 6: При заміні на світлодіодні потужністю 10 Вт економія становить: 1,24 кВт∙год за 1 день і 204,6 кВт∙год за навчальний рік

Учень 7: Якщо у всіх класних кімнатах хоча б на одній перерві не вимкнути світло буде затрачено:1,47 кВт∙год енергії, 242,55 кВт∙год за навчальний рік.

Учень 8: Якщо на коридорі не вимкнути світло протягом одного уроку буде затрачено: 1,46кВт∙год енергії, 240,9кВт∙год за навчальний рік, шо складає 843,15грн за рік.

ІV. Інші способи енергозбереження

Вч інформ. Отже, виконавши практичні дослідження, ви з’ясували основні способи економії електричної енергії у школі. Ви бачите «Дерево енергозбереження». Пропоную вам прикрасити дерево листочками з порадами щодо економії електричної енергії у школі та вдома.

(Додаток 5)

V. Рефлексія.

Вчитель: Чи сподобалася вам робота над проектом? Чим допомогли уроки математики у вашому дослідженні?

Учень: На уроках математики ми навчились обраховувати витрати електричної енергії та її вартість, застосовуючи дії з десятковими дробами.

Вчитель: Чого ви навчились на уроках інформатики та застосували у роботі над проектом?

Учень: Знаходити інформацію в мережі Інтернет, зберігати текст та зображення, опрацьовувати отриману інформацію.

VІІ. Підсумок

Вчитель: Результати економії будуть залежати від того, наскільки добре населення буде дотримуватися правил економії енергії при користуванні побутовими приладами, машинами та освітленням, знати прийоми і методи раціонального використання електроенергії.

Вчитель: І доки наше «Дерево Енергозбереження» буде таким рясним, зеленим, красивим, доти ми та наступні покоління будуть жити повноцінним життям!

Дякуємо учасникам за роботу та глядачам за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.