Навчальний проєкт «Смітити не можна, переробляти» (про «друге життя» побутових речей)

Опис документу:
Багато вже використаних в побуті речей можуть отримати «друге життя» (наприклад, з використаних пластикових пляшок можна робити сувеніри, корисні речі для саду чи городу; можна розмалювати скляні чи пластикові банки. Використані пластикові пакети, папір (коробки) також можуть бути ще раз використані як корисні речі). Таким чином, ми не будемо купувати нові речі, а сприятимемо не тільки заощадженню наших коштів, а й збереженню природних ресурсів на виготовлення нових речей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

5клас

Урок 64

Навчальний проєкт «Смітити не можна, переробляти»

(про «друге життя» побутових речей)

Мета проєкту: навчитися перетворювати вже використані речі, заощаджувати власні кошти, для виготовлення «нових речей», зберігати природні багатства та запобігати забрудненню навколишнього довкілля.

Обладнання: лінійка,клей, олівці, ножиці, робочі зошити, використані побутові вироби.

Опис проблеми. Багато вже використаних в побуті речей можуть отримати «друге життя» (наприклад, з використаних пластикових пляшок можна робити сувеніри, корисні речі для саду чи городу; можна розмалювати скляні чи пластикові банки. Використані пластикові пакети, папір (коробки) також можуть бути ще раз використані як корисні речі). Таким чином, ми не будемо купувати нові речі, а сприятимемо не тільки заощадженню наших коштів, а й збереженню природних ресурсів на виготовлення нових речей. Давайте використаєм нашу фантазію і створимо нові корисні речі зі старих!

Хід роботи

І. Організація навчального проєкту

Вчитель перевіряє готовність учнів до уроку та пояснює головне завдання проєкту.

Завдання 1. Розгляньте малюнки, що ілюструють повторне використання вживаних речей. Запропонуйте свої ідеї подібного «другого життя» використаних речей.

Завдання 2. Підготуйте необхідні матеріали для здійснення ідеї повторного використання вживаних речей і виготовте нові речі із відходів.

Вчитель описує проблему в головних рисах з використанням демонстраційних предметів і виробів з них:

Практично кожного дня людина щось купує і щось намагається утилізувати. Величезні купи комунального сміття, серед якого є багато відходів, які мають штучне неорганічне походження, потрапляють у природу і відбирають у неї навіть у вигляді сміттєзвалищ величезні території. Якщо кожна людина хоча б частково почне використовувати повторно старі речі, тару,інші побутові відходи, ми зможемо частково зупинити забруднення середовища. Звичайно, це треба робити паралельно зі здачею в пункти збирання вторинної сировини: металобрухту, скляного посуду, пластмаси, паперу тощо. Багато людей в супермаркетах часто вже принципово відмовляються купувати на касі пластикові пакети, і це говорить про те, що вони усвідомлюють проблеми і готові брати особисту участь у її вирішенні. Але деякі погані домохазяйки навіть яйця, які б’ються, примудряються купувати в поліетиленових пакетах замість того, щоб ще з дому взяти посуду для них, яка зберігає форму або взяти коробку для покупки оселедця чи ще якогось продукту. На даний час вже є свідомі громадяни, які шиють екологічні сумки для того, щоб можна було піти у магазин за покупками. Вже є магазини, які відказалися від одноразових кульків, а замість них використовують паперові кульки.

Пропоную вам ознайомитися з таблицею для повторного використання речей.

Розглянемо приклади повторного використання речей і матеріалів з них.

Використані речі

Повторне використання

Пляшки поліетиленові з-під мінеральної води та напоїв

Герметичне зберігання прального порошку, інших хімічних, сипучих, будівельних матеріалів і предметів (цементу, гіпсу, алебастру, піску, дрібних цвяхів). Використання для тимчасового зберігання або транспортування води, молока, олії, інших напоїв і продуктів. Виготовлення годівничок для птахів взимку, декоративних поробок, горщиків для квітів. При заповненні піском – виготовлення не несучих навантаження стін легких споруд

Ємності пластмасові з-під фарби, будівельних сумішей

Використання в якості відер для води при прибиранні, ємностей для зберігання господарчих предметів

Банки, пляшки скляні

Для зберігання води, напоїв, фруктового варення, олії, меду в побуті, домашнього консервування

Картонні коробки

Для збору макулатури різного розміру, при цьому макулатура здається разом з коробкою. Для зберігання речей, для транспортування речей

Паперові відходи

Для розпалювання дров, вогнищ

Коробки пресервів

Підставки для горщиків, коробки для зберігання дрібних предметів

Пакети, мішки

Повторне використання у побуті для збирання сміття або зберігання речей

Одяг, вироби з тканин

Виготовлення робочих рукавиць, торбинок. Використання в якості ганчірок і протирального матеріалу

Сталеві стержні, товста проволока

Виготовлення, ремонт залізобетонних споруд , дорожнього покриття у приватному будинку

Протягом трьох днів кожний учень має підібрати приклади використання вживаних предметів і виготовити нові речі.

ІІ. Виготовлення нових речей

1. Виготовити нові речі.

2. Сфотографувати нові речі.

3. Презентувати свій проєкт.

4. Зробити висновки щодо результатів виконання проєкту.

5. При наявності цікавих результатів підготувати електронну презентацію.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»