Навчальний проект «Природа океанів»

Опис документу:
Урок природознавства проходить у формі захисту проекту «Природа океаніві». Під час уроку-проекту учні поповнюють свої знання про розташування океанів на карті, дізнаються про значення Світового океану, про рослинний і тваринний світ, вчаться зберігати багатства Світового океану та розпочинають складати книгу «Океани Землі» із дитячих проектів та леп-буків. Таким чином, вивчивши всю тему «Природа океанів», четвертокласники створюють власну книгу "Океани Землі".

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Навчальний проект «Природа океанів»

Учасники проекту: учні 4 класу

Характеристика проекту:

  • за характером діяльності – творчо-індивідуальний;

  • за змістом – міжпредметний (природознавство, я у світі, літературне читання, українська мова);

  • за кількістю учасників - індивідуально – груповий;

  • за тривалістю – короткотривалий;

  • за ступенем самостійності – дослідницько – пошуковий, інформаційний;

  • за формою проведення – самостійна дослідницька робота дітей і батьків з наступною презентацією матеріалів проекту.

Об'єкт пізнання: океани планети Земля, флора та фауна океанів.

Мета і завдання: 

  • розширювати знання учнів про походження океанів, їх назву, про незвичайних представників флори та фауни Світового океану;

  • розвивати пізнавальний інтерес учнів, зв’язне мовлення та вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, узгоджено працювати в групах, самоорганізовуватися, шукати різні джерела інформації;

  • формувати бережливе ставлення до навколишнього світу, бажання охороняти й примножувати багатство і красу планети Земля.

Очікувані результати: зацікавленість учнів проектною діяльністю; застосування та передача учнями власних знань; дружна робота учнів під час уроку.

План виконання проекту:

  • мотивація значущості проектної діяльності з даної теми.

  • Обговорення ідей, щодо вирішення проблеми та її представлення.

  • Формулювання завдань, які вирішуватимуться.

  • Визначення джерел потрібної інформації.

  • Об’єднання у творчі групи. Розподіл обов’язків між учасниками.

  • Вивчення та аналіз зібраної інформації.

  • Визначення деталей, які можливо проілюструвати під час презентації своєї роботи.

  • Оформлення робіт.

  • Презентація матеріалів проекту.

Правила взаємодії під час проекту:

  • Працювати дружно, злагоджено.

  • Говорити по черзі, не перебивати, вислуховувати до кінця.

  • Бути доброзичливим, радитись з товаришами, приймати рішення спільно.

  • Доводити свою справу до кінця.

Обладнання: фізична карта півкуль, глобус, презентації: «Навчальний проект «Природа океанів» та «Причини забруднення океанів», ребус, ПК, проектор, LEGO- цеглинки, крапельки, малюнки жителів океанів, картки з індивідуальними завданнями.


ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент .

  1. Привітання. Створення позитивної атмосфери на уроці.

Пролунав шкільний дзвінок,

Всіх покликав на урок!

То ж давайте всім всміхнемося

І мерщій до роботи візьмемося!

ІІ. Підсумок фенологічних спостережень. Повідомлення чергового синоптика

(визначаємо у зошитах)

Синоптики – науковці, які слідкують за погодними змінами в природі. Сьогодні нашим синоптиком буде Пільгуй Костянтин.

За допомогою умовних позначок записуємо результати спостережень:

Сьогодні______. Стан неба_____. Температура повітря______. Опади_____. Вітер______. Інші явища природи______.

  1. Пояснення девізу уроку.

Відомий філософ Гете сказав:

«Природа – це єдина книга, усі сторінки якої повні глибокого змісту».

Як ви розумієте ці слова?

(Сама людина є часткою і найвищим продуктом природи і тому невіддільна від неї. Вона повинна її читати, як книгу, тобто пізнавати і берегти, а не руйнувати)

Нехай цей вислів буде девізом нашого уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Сьогоднішній урок пройде у формі захисту проекту «Океани Землі». Під час уроку-проекту ви поповните свої знання про розташування океанів на карті, дізнаємося про значення Світового океану, про рослинний і тваринний світ, спробуємо навчитися зберігати багатства Світового океану та розпочнемо складати книгу «Океани Землі» із ваших проектів та леп-буків. Таким чином, вивчивши всю тему «Природа океанів», ми створимо власну книгу.

1. Вправа «Очікування»

Що ви очікуєте від уроку? (відповіді учнів)

- Я очікую, що на уроці буде цікаво.
-Я хочу дізнатися щось корисне та важливе.

-Я хочу показати свої знання.

-Я хочу розказати цікаву інформацію.

-Я очікую цікавих завдань.

Вчитель: А я, в свою чергу, сподіваюсь, що ви будете працювати організовано, злагоджено, чітко, правильно висловлювати свої міркування, робити висновки, учитися допомагати один одному.

2. Вправа «Дощ компліментів»

Давайте переглянемо слайди із зображеннями різних куточків нашої планети. (відео)

Природа зачаровують нас своєю красою, ніжністю, неповторністю. Після такого релаксу я пропоную провести вправу «Дощ компліментів».

3.Вправа «Дощ компліментів» Скажіть, яка природа Землі? Підберіть прикметники (діти вішають крапельки на глобус і говорять, що природа – прекрасна, чудова, недоторкана, неповторна, мальовнича, кольорова, веселкова, різноманітна…)

Слова учителя. На минулих уроках ми почали вивчати материки та океани. І зараз проведемо невеличку гру-опитування

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Світлофор»

За допомогою LEGO «6 цеглинок» перевіримо, як ви засвоїли матеріал минулого уроку. Якщо згодні з моїм твердженням – показуйте цеглинку зеленого кольору, якщо ні, то червоного.

  1. Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називають океанами (так)

  2. Світовий океан складається з 6 океанів (ні)

  3. Більшу частину Землі займають материки (ні)

  4. Найбільший океан – Тихий (так)

  5. Найменший Індійський океан (ні)

  6. Світовий океан не впливає на клімат України (так)

  7. Найсолоніший океан – Атлантичний (так)

  8. Найбідніша рослинність у Північному Льодовитому океані (ні)

  9. Найтепліший – Індійський океан (так)

  10. Євразія – омивається 2 океанами (ні)

  11. Тихий океан омиває 50 країн світу (так)

Вчитель. Молодці!

V. Закріплення і узагальнення знань.

1. Метод «Очікування»

Вчитель. Ви знаєте, що на Землі дуже багато води. Дві третини всієї поверхні Землі зайнято водою. Деякі з дослідників навіть вважають, що нашу планету доцільно було б називати не Земля, а як, ви отримаєте відповідь, якщо розгадаєте ребус. (Ребус: Океан, Вода)

або

 2  = Е

Молодці! Планету Земля можна було б назвати планетою «Вода» або «Океан», вважають природодослідники. Мільйони років тому вся поверхня нашої планети була вкрита водою. Зараз Світовий океан займає близько 71% земної поверхні. 
Світовий океан – це виняткове творіння природи, колиска життя на Землі, комора різноманітних ресурсів. 

2. Бесіда з елементами розповіді.

Вчитель. Для того, щоб ознайомити всіх з природою океанів ми запросили багато фахівців, які готували розповіді про океани. (Представлення груп)

Фахівці Тихого океану, Атлантичного океану, Індійського океану, Північного Льодовитого океану та група екологів - це фахівців, які з'ясовують причини природних катаклізмів і розробляють шляхи їх подолання)

У кожній групі є:

Історики – науковці, які вивчають походження назв океанiв.

Океанологи – науковці, що вивчають Світовий океан.
Біологи – люди, які вивчають живі організми океанів.

3. Інформація членів груп.

Слово вчителя. Тож почнемо з інформації про Тихий океан. Фахівці, представте свої дослідження Тихого океану ( історик, океанологи, біологи)

ВИСТУПИ УЧНІВ

Слово вчителя. Ми дізналися багато цікавого про Тихий океан. А що дізналися фахівці про Атлантичний океан?

4. Фізкульхвилинка

ВИСТУПИ УЧНІВ( історик, океанологи, біологи)

Слово вчителя. Для мене завжди найзагадковішим був Індійський океан. Що нового дізналися наші дослідники про цей океан?

ВИСТУПИ УЧНІВ( історик, океанологи, біологи)

Слово вчителя. І про найменший та найхолодніший океан Землі нам розкажуть фахівці Північного Льодовитого океану

ВИСТУПИ УЧНІВ ( історик, океанологи, біологи)

Вчитель. Дякую всім фахівцям за виступи.А зараз попрацюємо з контурними картами.

5. Самостійна робота.

Знайдіть океани на контурних картах та підпишіть їх.

6. Захист роботи групи «Екологи».

Вчитель. З того часу, як люди Природу на Землі почали зневажати,

  Змушений Бог був терміново на Землю ангела послати.

  Йому ім’я важливе - «еколог» - вирішив він надати,

 Всіх вас прошу це добре запам’ятати.

Тому я надаю слово групі «Екологів». Вони підготували для вас завдання.

7. Індивідуальна робота. Значення океанів. Дослідіть,яке значення мають океани для планети Земля. Правильні відповіді обведіть та розшифруйте кодове слово.
Р) Збагачують повітря киснем.

А) Збагачують повітря вуглекислим газом.
Я) Нагрівають повітря, яке рухається на материки.
Т) Збагачують повітря вологою, яка випадає опадами над материками.
У) Моря і океани є «домівкою» для величезної кількості риб та інших видів тварин.
М) Дбає про чистоту повітря.
Й) Океани дають людям продукти харчування.
Т) Моря й океани використовують для перевезення вантажів і пасажирів.
Е) Видобування з океанських глибин корисних копалин.

  • Яке кодове слово вийшло? (Рятуйте)

Слово вчителя. Саме його голосно кричить Світовий океан. Чому? Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатство людство використовує на жаль не по – господарському. Послухаймо екологів.

8.Група «Екологів» Презентація «Причини забруднення океанів» (читають діти-екологи)

Вчитель. Ця небезпечна ситуація несе загибель океану – це смерть всієї нашої планети.

  • Давайте переглянемо відео. Перегляд відеофільму «Планета Земля в небезпеці»

  • Чи схвилював вас цей фільм? Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства світового океану? Запропонуйте свої шляхи збереження природи на планеті Земля.

9.Метод «Пресу» - починаємо зі слів «Я вважаю…», «Мені здається…», закінчуємо «Отже, тому…»

1.Економно використовувати воду.
2. Не засмічувати річки, морські та океанічні простори.
3. треба зборонити вилив стічних вод із заводів, фабрик, тваринницьких ферм.
5. Зберігати рибні багатства від хижацького винищення.
6. Будувати очисні споруди, фільтрувати використану воду.
7. Уникати обробки полів отрутохімікатами.
8. Насаджувати водоохоронні ліси.

Слово вчителя

Як ви гадаєте, чи може існувати все живе на планеті Земля без океанів? (Звісно, ні).

  • І еколог Не буде океанів – не буде життя на планеті Земля.

  • ІІ екологСвітовий океан є джерелом їжі і корисних копалин.

  • ІІІ екологОкеан визначає клімат і погоду на нашій планеті, має велике транспортне значення, мільйони людей відпочивають та подорожують океаном.

  • ІV екологРослини, які мешкають на дні морів і океанів, визнані найважливішим джерелом кисню.

Вчитель. Світовий океан чекає від людства раціонального використання його ресурсів. Деякі їх різновиди здатні само відтворюватися, але для цього потрібний час і дбайливе ставлення з боку людей. Лише тоді будуть поповнюватися запаси світового океану.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія результатів.

1. Гра «Незакінчене речення».

  • Що дізнались нового? Що сподобалось? Запам’яталось?

  • Діти, чи справдилися ваші очікування? (Я очікую, що на уроці буде цікаво.-Я хочу дізнатися щось корисне та важливе -Я хочу показати свої знання.

-Я хочу розказати цікаву інформацію -Я очікую цікавих завдань)

2. Групова робрта.

Гра «Жителі океанів»

Кожна група отримує набір малюнків жителів океанів. Треба наклеїти їх на потрібний океан (на фізичній карті)

Слово вчителя. Ви – молодці! Сьогодні ви показали свої знання та досягнення. У зошиті на контурній карті оцініть свою роботу на уроці по 12 бальній системі, а я при перевірці ваших зошитів виставлю відповідний бал за урок.

А тепер поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки. Якщо ви любите свій рідний край, її природу, ви разом з дорослими зробите все можливе , щоб зберегти красу, неповторність та її багатства. Любіть і бережіть природу! І не забувайте, що «Природа – це єдина книга, усі сторінки якої повні глибокого змісту».

І. Домашнє завдання.п.с.47-51(запитання)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток життєво-професійної ефективності особистості в освітньому процесі НУШ: технології, методики, вправи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн