НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ. "Материки. Природа материків."

Опис документу:
Формує уявлення про материки Землі, зібрана інформація про різноманітність рослинного і тваринного світу материків; сприяє вмінню читати карту і працювати з нею; розвиває пізнавальний інтерес, уміння працювати різними джерелами інформації.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Назва проекту. Материки. Природа материків.

Мета проекту. Формування уявлень про материки Землі, зібрати інформацію про різноманітність рослинного і тваринного світу материків; сприяти вміння читати карту і працювати з нею; розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати різними джерелами інформації, вибирати потрібну інформацію, виділяти найголовніше; виховувати уміння спостерігати за навколишнім середовищем,почуття відповідальності, любов до природи.

Завдання проекту.

  • Тренування навичок роботи в групах .

  • Формувати навички роботи з різними джерелами інформації.

  • Засвоїти програмний матеріал з теми.

  • Поглиблення, поширення здобутих знань.

Стислий опис проекту: Цей проект розроблений для більш детального ознайомлення з темою «Материки. Природа материків». Під керівництвом вчителя учні заздалегідь сформували творчі групи, які працюють у різних напрямках:

група 1 – найбільший  материк на Землі – Євразія;

група 2 – найспекотливіший материк – Африка;

група 3 – неповторна Північна Америка;

група 4 – материк Південна Америка;

група 5 – найменший материк земної кулі – Австралія;

група 6 – найхолодніший материк на землі  – Антарктида.

Під час проекту діти здійснюють віртуальну подорож усіма материками Землі. За презентацією (або газетою) та поданим планом:

- географічне положення материка;

  • походження назви й історія його відкриття;

  • особливості погодних умов материка;

  • характерні ознаки рослинного і тваринного світу материка;

  • рідкісні та зникаючі види рослин і тварин, їхня охорона.

Звіт першої групи про материк Євразія.

Найбільший материк на Землі – Євразія. Цей материк поділяється на дві частини – Європу та Азію. Умовна межа між частинами проходить уздовж уральських гір та північних схилів Кавказьких гір.
Євразія займає 2/3 частини всієї суші. Він омивається 4 океанами і об’єднує дві частини світу – Європу та Азію.

Вперше назви цих частин світу ввели географи мілетської школи (VI ст. до н.е.). В епоху Геродота (V ст. до н.е.) походження їх вже було забуте. Зараз вважається, що слова "Європа" і "Азія" походять від ассірійських слів "ереб", або "іріб", що означає "захід", і "асу" — "схід". Крім того, в Стародавній Греції "Європою" іменувалась територія, що лежить на захід від Егейського моря.

На території Євразії є три теплові пояси. Клімат – надзвичайно різноманітний – від арктичного на півночі, до тропічного на півдні.

Тваринний і рослинний світ багатий і різноманітний. Тут ростуть ялини, сосни, дуби, каштани, кипариси та магнолії. У лісах, степах, тайзі та тундрі живуть бурі та білі ведмеді, олені, вовки. На півдні континенту мешкають слони, тигри, крокодили.

В Євразії знаходиться Байкал – найглибше озеро світу, а також найменше – Мармурове та наймілкіше – Азовське.

Наостанок, щоб підсумувати все вищесказане, наведемо список найвідоміших і дивовижних рекордів розглянутої нами території. Отже:

  • Євразія - найбільший заселений материк планети. Тут проживає близько п'яти мільярдів осіб (тільки в Індії та Китаї чисельність населення перевищує два мільярди).

  • Євразія - це єдиний континент, який омивається відразу всіма океанами планети.

  • Саме тут розташувалася найбільша за розмірами озеро - Каспій.

  • За цим материком числиться і ще один "озерний" рекорд: найглибше озеро на Землі (Байкал) "прописався" саме тут.

  • Найвища і найнижча точки планети розташовані в Євразії.

  • Саме мілководне море на Землі (Азовське) теж знаходиться тут (уявіть собі: його глибина не перевищує і 15-ти метрів!).

  • Саме на карті Євразії можна відшукати 4 моря з "кольоровими" назвами: Чорне, Біле, Червоне і Жовте.

  • Цей континент - абсолютний лідер на планеті за загальною кількістю гірських систем, найбільша серед них - Тибет.

Звіт другої групи про материк Африка.

Африка – другий за розміром материк землі. Він весь лежить у жаркому поясі. Із заходу омивається Атлантичним океаном. З півночі - Середземним морем, з північного сходу - Червоним морем, зі сходу - Індійським океаном. Складчасті гори розташовуються лише на північно-заході (Атлас) і на півдні (Капські гори). Саме тут розміщена найбільша у світі пустеля Сахара, яку перетинає найдовша у світі ріка Ніл.

Спочатку словом «афри» мешканці древнього Карфагена називали людей, що мешкали неподалік від міста. Це назва зазвичай відносять до фінікійського afar, що значить «пил». Після завоювання Карфагена римляни назвали провінцію Африкою . Пізніше Африкою стали називати і всі відомі регіони цього континенту, а потім і сам континент. Інша теорія говорить, що назва народу «афри» походить від берберського ifri, «печера», маючи на увазі печерних жителів.

Для материка характерні значні природні контрасти. В окремих африканських країнах роками не випадає жодної краплини дощу, а в інших щодня бувають зливи.

А які тварини живуть в Африці. Відгадайте. (Діти загадують загадки). У джунглях Африки мешкають безліч рослин і тварин. Серед них: рослини: ба, піпдатенія, ізоберлінія, тамаринд, росичка, пухирчатка, пальми і багато інших. Ніде в світі немає такої великої кількості великих тварин.

Фізкультхвилинка

Рано-вранці крокодили
На зарядку всі ходили,
А за ними вирушали
Тигри, леви і шакали.
Поспішали кенгуру,
Несли в торбах дітвору.
Антилопи і горили
Теж зарядку там робили.
Слон поволі, наче робот,
Раз і два, і три, й чотири –
Присідали крокодили.
Лиш ледачі бегемоти
Не вилазили з болота.

Африканська дійсність зараз така, що за рідкісним винятком з тваринним світом Африки ви можете познайомитися лише в національних парках-заповідниках. На великих територіях континенту дикі тварини повністю винищені. Їх нищили заради наживи або просто так, для забави. Зараз у багатьох районах леви, леопарди – рідкісне явище. Мало не кожного білого носорога в Африці знають особисто. З середини 19-го сторіччя на Африканський континент кинулися тисячі авантюристів в гонитві за слоновою кісткою. В результаті більшість слонів з великими бивнями стали жертвою бізнесу. За підрахунками вчених, від тих тварин, які мешкали на Африканському континенті в минулому сторіччі, зараз не залишилося й десяти відсотків. Щоб запобігти повній загибелі цих тварин, і створені заповідники.

Звіт третьої групи про материк Австралія.

Це дивовижний материк ! Материк омивають теплі води Тихого й Індійського океанів . Австралія не має сухопутних кордонів з іншими материками, тому її називають материком-островом. На північ і схід від Австралії розташована безліч островів материкового, коралового і вулканічного походження. Найбільші з них: острів Нова Ґвінея, острови Нової Зеландії.

В 1707 році на простори Тихого океану відправляється експедиція під проводом англійського мореплавця Джеймса Кука. Основним завданням експедиції було спостереження з острова Таїті за проходженням між Сонцем і Землею планети Венера. Але таємним завданням Кука були пошуки невідомої країни в південній півкулі . У зв’язку з секретним завданням і була знайдена Австралія. Кук відкрив тільки узбережжя сходу, що отримало назву Новий Південний Уельс. Після освоєння англійцями, Австралія стала місцем, куди відсилали злочинців. Коротко — «Австралія», материк почав називатися завдяки Метью Флиндерсу, який першим повністю обігнув материк.

Це материк, де все «навпаки». У липні – зима, а в січні – літо. Австралія – найсухіший материк, пустелі займають близько його половини.

До таких умов пристосувалися рідкісні рослини – евкаліпт, пляшкове дерево, а також тварини – коала, кенгуру.Тут водяться звірі, які вилуплюються із яєць: качкодзьоб та єхидна.

За час колонізації Австралії європейцями кількість багатьох видів тварин, зокрема кенгуру, вомбат, коали, птахів лірохвіст, зменшилася, деякі види тварин зникли, наприклад, сумчастий вовк з острова Тасманія. Важко уявити, що в 1924 р. було експортовано з Австралії до Європи близько 2 млн. шкурок коал, з хутра яких виготовляли сувеніри – іграшки у вигляді коал. Причиною різкого зменшення кількості цих тварин було також поширення в ті часи серед них вірусної хвороби. Таким чином, коали опинилися на межі повного вимирання. І тільки прийняте урядом рішення про заборону знищення коал врятувало цих тварин від повного зникнення.

Звіт четвертої групи про материк Північна Америка.

Північну Америку на півночі омивають води Північного Льодовитого, на заході — Тихого і на сході — Атлантичного океанів.   Від Азії Північна Америка відокремлена Берінговою протокою.

Історія відкриття Північної Америки досить цікава: її навіть можна назвати випадковою. Наприкінці п'ятнадцятого століття іспанський мореплавець Христофор Колумб зі своєю експедицією досяг берегів Північної Америки. При цьому він помилково вважав, що опинився в Індії. З цього моменту і починається відлік тієї епохи, коли відкрили Америку і почали її освоєння і дослідження.

Гарна і різноманітна природа Північної Америки. І багато чого тут нам знайоме. Бо розташована вона і наш материк в одному тепловому поясі. І живуть тут знайомі нам олень, лось, біла лисиця, білий і бурий ведмідь, вовк, єнот. Проте тільки в Північній Америці можна зустріти бізона, койота, лінивця.

Звіт п’ятої групи про материк Південна Америка.

Зі сходу материк омивають води Атлантичного, із заходу – Тихого океанів, з півночі – води внутрішнього теплого і глибокого Карибського моря. Південна Америка віддалена від решти материків. І лише з Північною Америкою вона з’єднується на півночі вузькою смужкою суходолу.

Як ви вже знаєте, відкриття Америки пов’язане з плаваннями Христофора Колумба у пошуках морського шляху до Індії.

На території Північної Америки спостерігаються несприятливі погодні явища — урагани та торнадо (американська назва смерчу), шторми.

Понад третину її території займає зелена пляма Амазонії. Це унікальний материк з надзвичайно різноманітним рослинним і тваринним світом. 

У вічнозелених багатоярусних лісах переважають пальми, фікуси, кавове, динне, хінне дерева, гевея. Дерева обвивають ліани. На їх гілках квітнуть орхідеї. Трави через темряву немає. Тварини живуть переважно на деревах. Багато мавп, лінивців. Хижаками є ягуар та велетенська найбільша змія анаконда. У так званих амазонських джунглях дуже багато птахів, більшість з них проживають тільки тут. Місцевою мешканкою є і найменша пташка на планеті Земля — колібрі. Фауна багата на папуг та туканів. Багато велетенських комах та павуків. Серед безлічі комах є незвичайної краси великі метелики. 

Тваринний світ Південної Америки значно постраждав від рук людини. Кондор андійський, величезна гордий птах з розмахом крил в 3,5 метра - один із довгожителів світу пернатих, і може дожити до 50-ти річного віку. Він внесений до Червоної книги.

Звіт шостої групи про материк Антарктида.

Один із шести материків нашої планети, увесь закований у кригу. Тільки цей материк майже весь розташований в межах Південного полярного кола.

Мільйони років тому, ще до появи на землі людини, в Антарктиді було тепло, росли тропічні ліси і бродили гігантські тварини.

Антарктида була відкрита експедицією, яку очолювали мореплавці з Росії. Назавжди були вписані два імені в історію географічних відкриттів. Це Беллінсгаузен і Лазарєв .

На цьому материку колоніями живуть пінгвіни, поморники, а також тварини тюлені.

Тут тільки один схід і один захід Сонця на рік. В Антарктиді найнижча температура на Землі: 90 С морозу.

На Антарктиді розташовано багато науково-дослідних станцій. Є серед них і Українська. Вчені з усього світу спостерігають за погодними умовами, вимірюють товщу криги та вивчають дику природу.

Вкінці свого звіту кожна група підводить підсумки проробленої роботи .

На заключному етапі уроку проводжу вікторину для перевірки засвоєного матеріалу.

Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект.

Природознавство, інформатика.

Класи: 4 клас

Державні освітні стандарти та навчальні програми

Державний стандарт початкової загальної освіти. Природознавство навчальна програма

для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи

Навчальні цілі та очікувані результати навчання: В ході проекту кожна творча група готує презентацію про один із шести материків Землі, щоб довести думку про неповторність, багатство й різноманітність його природи ( розповідь, плакати).

Учні вдосконалюють навички роботи в бібліотеці, разом з батьками виробляють навички роботи з Інтернетом. Вони навчатимуться відбирати відповідні до теми тексти, малюнки та ілюстрації.

При створенні презентації учні вчаться виступати перед однокласниками, стисло формулювати свою думку, вибирати найяскравійші переконливі факти, щоб довести свою ідею. Використовувати повні речення. Комбінуючи текст і зображення. Учні вчать комп’ютерні технології.

Вхідні знання та навички: Учням відомо, що існує шість материків на планеті Земля; географічне розташування; які раси переважно їх населяють;

Планування реалізації проекту:

Що потрібно зробити перед початком проекту?

Учні діляться на групи; обговорюють проект та створюють план презентації; розподіляють завдання між членами групи;

Що потрібно зробити протягом проекту ?

Учні підбирають інформацію; вчаться створювати презентацію; роблять висновки; вибирають інформацію; створюють слайди презентації;

Що потрібно зробити по завершенню проекту?

Учні проводять презентацію проекту; підводять підсумок про особливості й відмінності від інших материків.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

Два тижні.

Друковані матеріали.

Підручник, атлас світу, робочі зошити.

Додаткове приладдя та витратні матеріали.

  • Папір формату А4

  • Матеріали для принтера (тонер)

Диференціація навчання:

Розподіл роботи згідно вмінням та здібностям учнів

Оцінювання знань та навички.

Оцінювання презентації

Назва проекту. Генеалогічне дерево моєї родини.

Мета проекту. Сприяти усвідомленню учнями потреби знати своє коріння, учити цінувати та шанувати минуле своєї родини; учити дітей само організовуватися, планувати свої дії, узагальнювати результати роботи, здійснювати пошукову роботу; виховувати бажання більше знати й не боятися рухатися у пошуках нового й незвіданого.

Завдання проекту. Дізнатися про поняття «родина», родинні зв’язки ;

Виховувати у дітей повагу до членів родини,

Ознайомитися з творами поетів та письменників за даною темою.

Провести дослідження свого родоводу.

Створити генеалогічне дерево своєї родини.

Зберігати історію своєї родини для майбутніх поколінь.

Стислий опис проекту.

Цей проект розроблений для більш детального ознайомлення з поняттям слова родина та для пізнання свого коріння. Ще раз учні нагадали про центральне місце родини в суспільстві. Показали, як оспівують у своїх творах письменники та поети сімейні зв’язки.

Розповіли про здійснювання пошукової роботи. За яким планом вона проводилась . Перш ніж складати родовідне древо сім’ї, діти провели велику роботу. Розпитали своїх бабусь і дідусів, мам і тат, тіток і дядьків, братів і сестер про те, що вони знають про своїх предків. Записали все почуте. І не забули розібрати сімейні архіви. Старі фотографії, грамоти та свідоцтва, які можуть стати єдиним джерелом достовірної інформації, завдяки якої «зросте» гіллясте генеалогічне дерево. Дехто з дітей разом з батьками продовжить пошуки в державних архівах.

І як підсумок своєї роботи учні створили генеалогічне дерево.

Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект

Я у світі,

Класи

3,4

Державні освітні стандарти та навчальні програми

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

В ході проекту кожен учень готує генеалогічне дерево своєї родини. Підбирає вірші, прислів’я, приказки, оповідання про родину. Виконує малюнки родини.

Учні вдосконалюють навички роботи в бібліотеці, разом з батьками виробляють навички роботи з Інтернетом. Вони підбирають відповідні до теми тексти, малюнки та ілюстрації.

При виготовленні генеалогічного дерева та складанні розповіді про родовід сім’ї учні вчаться виступати перед однокласниками, правильно формулювати свою думку, вибирати найяскравійші переконливі факти, щоб довести свою ідею. Використовувати повні речення. Комбінуючи текст і зображення.

Вхідні знання та навички: Учням відомо, ;

Планування реалізації проекту:

Що потрібно зробити перед початком проекту?

Учні обговорюють проект та створюють план роботи;

Що потрібно зробити протягом проекту ?

Учні підбирають інформацію; проводять пошукову роботу у колі сім’ї; вчаться користуватися інтернет ресурсами; створювати генеалогічне дерево; роблять висновки; вибирають інформацію;

Що потрібно зробити по завершенню проекту?

Учні готують генеалогічне дерево родини розповідь про членів сім’ї; зачитують твори про родину.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

Один тиждень.

Друковані матеріали.

Підручник, робочі зошити.

Додаткове приладдя та витратні матеріали.

  • Папір формату А4

  • Матеріали для принтера (тонер)

Диференціація навчання:

Оцінювання знань та навички.

1.Здатність учнів до активної пошукової діяльності.

2. Творчі здібності дітей знаходяться у стані постійної активізації та розвитку.

3. Виявлення в учнів вмотивованого інтересу, зацікавленості у вивченні родоводу сім’ї , створення родовідного дерева.

4. Поважне ставлення до родинних традицій.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ФІЗИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
3
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!