! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Навчальний проект «Добра справа для природи»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата Урок Природознавство 1 кл.

Тема. Навчальний проект «Добра справа для природи»

Мета: збагатити знання учнів про охорону тварині рослин рідного краю; розвивати спостережливість, кмітливість, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до тварин і рослин.

Тип проекту: індивідуальний, інтегрований.
Предмети, що інтегруються: українське читання, образотворче мистецтво.
Вид проекту: інформаційно-дослідницький.
Керівник проекту: вчитель. Учасники проекту: вчитель,бібліотекар, учні 1 класу, батьки.
Хід уроку:
І. Організація класу.
1. Привітання 2. Реклама уроку
Діти, розпочинаємо наш урок. А що ви очікуєте від уроку? Яким він повинен бути?
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Урок має бути…• цікавим;• незвичним;• навчальним.
- А як ви будете працювати на уроці? ( Ми будемо…• уважними;• активними;• кмітливими.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Щодня ми озираємось і бачимо навколо себе дерева, траву, квіти, птахів, комах, тварин. Це все природа. Людина — частина її. Але у людини є можливість змінювати природу. Кожна зміна позначається на навколишньому середовищі. Змінювати природу людина повинна обережно, бо окремі дії можуть завдавати шкоди і навіть призвести до загибелі. Від людини залежить, чи збереже вона природу, чи зруйнує. Нам подобається чисте повітря, прозора вода в річках, зелена трава на лугах, могутні дерева в лісах. Це життя. І наш обов'язок — зберегти його. Без природи людина загине. Збереження природи — це збереження людини.

Сьогодні люди об'єднуються у товариства, метою яких є охорона природи. Навколишнє середовище потребує нашого захисту. Забруднення річок і озер, загибель лісів, знищення цілих видів рослин і тварин — справа рук людини. Проте тільки людина може врятувати природу. І дорослі, і діти повинні об'єднати свої зусилля у справі захисту довкілля.

Кожен школяр може посадити дерево і нагодувати птахів. Ми повинні обережно поводити себе на лісових галявинах та берегах річок, не залишаючи після себе сміття. Якщо так робитиме хоча б кожен школяр, то й це буде вагомий внесок у дорослу справу збереження природи.

ІІI. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
Ми поговоримо про значення меду і його компонентів, поглибимо знання про історичні факти і ви зможете дізнатись багато нового про бджолиний труд. 
ІV. Основна частина

- Що ви знаєте про Червону книгу України? Для чого вона створена?

- У кожній місцевості є тварини, яких залишилося дуже мало. Вони зникають, бо люди на них полюють, знищують місця їхнього мешкання — ліси, луки, забруднюють річки й озера. Тому тварин потрібно охороняти. Щоб зберегти тварин, які зникають, їх заносять до Червоної книги України. Таких тварин заборонено знищувати.

- Розгляньте фото деяких тварин і рослин, занесених до Червоної книги України.

- Назвіть цих тварин.

- Чому багато диких тварин зникає?

- Дізнайтеся, які з тварин, занесених до Червоної книги України, можна зустріти у нашому краї?

Гра «Скарги рослин і тварин»

- На що скаржаться ці рослини (тварини)? Зазначте стрілками. Як людина може їм зарадити?

- Нашу голубу планету часто порівнюють з величезним космічним

кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – екіпаж усього

корабля. І лунає сьогодні "Тривога на космічному кораблі Земля! Майбутнє Землі в небезпеці!".

- Це крик! За цими словами гірка істина. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи: парниковий ефект зменшення озонового шару в стратосфері; проблеми чистої води і кислотні дощі є причиною 70% ракових захворювань; у людей і тварин є порушення взаємодії організму і

навколишнього середовища; щорічно планета втрачає десятки видів тварин,

які заносяться до Червоної книги.

- Важко поранена, плаче хвора земля, і Чорнобиль – тривожний

сполох – закликає до розуму. І у пам'яті спливає пророцтво великого Кобзаря "Схаменіться добрі люди, бо лихо вам буде!"

- Сьогодні ми з вами зібрались, щоб сказати "Ні" таким вчинкам!

Щоб зрозуміти, до чого може призвести безгосподарське, жорстоке

ставлення до природи.

"Гідросфера".

- Гідросфера або водна оболонка Землі – це її моря й океани, крижані

шапки приполярних районів, ріки, озера, підземні води. Забруднення може

бути фізичне, хімічне, біологічне й теплове. Особливої шкоди водоймам

завдають нафта і нафтопродукти, 100 т нафти здатна розпливатись плівкою на 12 км2 поверхні води.

    Останнім часом особливе місце серед забруднювачів води посідають

синтетичні миючі засоби, які у воді можуть зберігатися роками. Це

призводить до "цвітіння" водойм, загибелі водних тварин. Внаслідок хімічного забруднення стічними водами річок в організмі риб, як щука, судак, концентрація отрути в 10 тис. разів вища, ніж у воді. Це

означає, що з'ївши п'ять-вісім таких рибин, людина отруює свій організм.

- Чуєте, хтось плаче?

- Хто ти?

- Я – риба.

- А чого ти плачеш, рибко?

-     Ой, біда! Люди, що це за вода?

Може, вам і добре пити хімікати в ній усі.А вода ж була колись,

А мені в ній важко жити і на дні, і у воді.

Люди, звідки, звідки ви взялись?Звідки, звідки ви взялись?

Люди, трохи совість майте, бідну річечку рятуйте.

- Кожна річка, велика чи маленька, має своє значення. У кожної є своя справа, своє серце, своя неповторна краса. А зараз чому річки обміліли?

Чому не приваблюють своєю чарівністю, а викликають лише співчуття.

- Старожили розповідають, що раніше наші предки брали воду з річки і

заліковували рани, пили джерельну воду. Річки забруднюються, тож нехай вибачає риба, вибачають живі істоти за каналізаційні стоки, промислові відходи, за сміття, що викидають господарі в річку.

"Біосфера".

     Бездумне ставлення до навколишнього середовища призвело до того, що вже на початок цього століття ми можемо втратити 20% усіх існуючих

організмів. На сьогодні у світі зникло 12000 видів тварин, щороку

зникає по одному виду тварин. Протягом останніх століть в Україні повністю зникли: тарпан (дикий кінь) та тур український. На межі зникнення норка й вовк.

Гра «Вчимося любити природу»

Учитель промовляє фразу, а учні повинні сказати, любить або не любить природу людина, про яку йдеться, і пояснити чому.

•  Людина вийшла з лісу з букетом конвалій.

•  Людина садить біля будинку дерева.

•  Водій миє машину на березі ріки.

•  Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.

•  Діти вішають на дерева шпаківні.

•  Після відпочинку в лісі люди зібрали і закопали сміття. .

•  Хлопчик б’є пляшки.

VІ. Підсумок уроку
Якби ти, людино, була як бджола, то край наш прекрасним медоносом став би, а Україна - могутньою державою з прекрасним і багатим життям її народу.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись